Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226211 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Mdelaat97

Citaat van: winter67 op zo 14 jan 2018 - 08:58
Pff we kunnen de winter nu wel afschrijven. Het word weer zachter ipv koud

Was te verwachten helaas!

Joep

Modellen laten het laag donderdag noordelijker voorbij trekken.
Voor de sneeuw is dat minder gunstig.
Ook het windveld zal hierdoor minder zijn. Alles zal afhangen op welke positie het laag voorbijtrekt


ijzel

Denk ook dat het niets meer word als ik kijk naar mijn vogels daar zijn de eerste jongen van daag uit gevlogen ze zijn gelijk na de sneeuw gaan broeden en vorig jaar begonnen ze pas half feb dus van daar mijn stelling ja je kan nog wel sneeuw krijgen maar strenge vorst zie ik niet meer zitten de vogels zitten koud Vrg Ep

MauritsKuil


Joep

Woensdagnacht kans op sneeuwbuien


Armand

Doordat dat stormlaag nu wat noordelijk trekt kun je het winters weer na donderdag vergeten. Zo zie je, kleine verplaatsing op de donderdag heeft grote gevolgen voor erna. Ben zeer aan het twijfelen of we nog winter krijgen, ook hier hoor ik al abnormaal veel vogels voor de tijd van het jaar. De natuur kan soms een betere manier zijn om te voorspellen ;)

Achja we zullen het wel zien, komende dagen gaat het duidelijker worden.

TMCThomas

Ook in de nieuwe run van GFS trekt het laagje veel te noordelijk. Hele land krijgt wel een bak regen te verwerken maar van sneeuw is geen sprake meer.


Ik hoop natuurlijk net zoals jullie nog op een verandering van de koers maar vrees het ergste. :'(

winter67

De lente liefhebbers zullen wel blij zijn met de gfs run

Lothiriel

Lente is het voor mij pas bij temperaturen die 15-20 graden halen :p

Dit is wel wat zonde, bak regen bij 10 graden is zowat het lelijkste weer wat je je kan voorstellen.

Neemt niet weg dat vandaag een heerlijke zonnige winterdag is, geniet ervan :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Joep

DWD voorziet met hun weermodel ICON windstoten tot 150 km/u over het noordelijk deel van de Benelux.

noodweerbenelux

Remy

Citaat van: Lothiriel op zo 14 jan 2018 - 12:03


Neemt niet weg dat vandaag een heerlijke zonnige winterdag is, geniet ervan :)
Hier in oost Groningen geen zon en is het rond nul graden.Voor mijn gevoel kan het ieder moment gaan sneeuwen..
Oh,en er staat ook een vies dun koud ooster windje.

De stijlloos roze site heeft ook een berichtje over donderdag geplempt :)  https://www.geenstijl.nl/5140269/januari-roert-zijn-staart/#comments
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Armand

NAVGEM is een van de weinige die de storm nog steeds recht over Nederland laat trekken.

Arend

Wel opmerkelijk dat zoveel modellen op deze termijn al met dit stormgeweld op de proppen komen. Hieronder WRF, het lijkt er nu op dat de Waddeneilanden wel eens de volle laag kunnen krijgen. De laatste run van EC lijkt de zwaarste windstoten voor het binnenland iets af te bouwen, we mogen hopen dat deze trend doorzet.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Joep

De media wordt ook wakker  :)

'Donderdag mogelijk storm van ongekende kracht: windsnelheid 150 km per uur'


Sommige meteorologen vermoedden dat Nederland donderdag weleens het toneel kan worden van een uitzonderlijk zware storm. Zeker is het nog niet, maar het zou al worden 'gefluisterd'.

WeerPlaza noemt onder meer windkrachten tot 12, wat neer komt op 150 kilometer per uur. "Ik kan mij niet heugen dat ik dergelijke windsnelheden in een verwachting voor Nederland heb opgeschreven en ik loop al best een tijdje mee", aldus meteoroloog Raymond Klaasen in een bericht.

'Daar word je echt onrustig van!'

"Wanneer een depressie in 24 uur, 24 hPa of meer uitdiept dan noemen we dan bombogenesis", aldus  Weerplaza. "Op je barometer zie je dan in 24 uur tijd de druk minimaal 24 hPa dalen." Heftig, volgens de meteorologen: "Een daling van 33 hPa in 24 uur! Dat zou wat zijn, daar word je echt onrustig van."

Klaassen voorspelt enorme schade wanneer de voorspelling uit zal komen. "Een weersituatie waar ik als meteoroloog best opgewonden van word, maar waarvan ik mij ook goed besef dat we hier echt niet op zitten te wachten. Want een (zware) storm met rukwinden van 130 tot 150 km/uur dwars over het land zal tot ongekende schade, problemen en mogelijk ook tot slachtoffers leiden."

Klaassen: "Eigenlijk hoop ik dat dit niet gaat gebeuren. Dergelijke windsnelheden zijn boven land gewoon te gevaarlijk en niet te vergelijken met de laatste stormen die we in Nederland hebben gehad."
wnl

Joep

GFS toch weer wat heftiger as donderdag met de windstoten voor groot deel van NL
tot 118 km/uur en voor het noorden tot 133 km per uur!!

Vindead

De winter afschrijven half januari? Dat kan ik echt niet serieus nemen. >:(
Als je half februari echt een eenduidig hopeloze pluim hebt, dan pas kun je met enige zekerheid zeggen dat de kans niet zo groot meer is dat we deze winter nog winterweer gaan krijgen.

Joep

ICON model windstoten, als dit laag zuidelijker trekt wordt het wel heftig  :o

AFTH14

Toch wel spannend, wordt n interessante week! Hoe staat het met de kou, in aantocht?

Joep

EC laagje wederom te noordelijk lijkt me


TMCThomas

Citaat van: Armand op zo 14 jan 2018 - 13:59
NAVGEM is een van de weinige die de storm nog steeds recht over Nederland laat trekken.

Altijd al in NAVGEM Gelooft, wat een topmodel. Hup navgem! ;)

Powered by EzPortal