Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226245 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Vindead

Dit zijn toch wel kaartjes waar ik vrolijk van word. Zal wel erg verschillen van plaats tot plaats denk ik. Droge sneeuw, natte sneeuw of gewoon natte regen, denk dat we alles voorbij gaan zien komen.


dennis089

Citaat van: Vindead op do 11 jan 2018 - 14:03
Dit zijn toch wel kaartjes waar ik vrolijk van word. Zal wel erg verschillen van plaats tot plaats denk ik. Droge sneeuw, natte sneeuw of gewoon natte regen, denk dat we alles voorbij gaan zien komen.

regen is inderdaad nat  :P nattigheid  ;D

pascal

Citaat van: Snowfreak op do 11 jan 2018 - 10:28
indicaties voor een ssw eind januari



Het jammere is, eer wij hier iets van merken op leef nivo is het maart.!!!

Armand

GFS 12z is best mooi te noemen. Eerst op verschillende dagen toch wel groeiende (natte)sneeuw kansen. Daarna zit er een driedeling in de pluim. Een klein deel gaat voor temperaturen terug naar warm. Ook een klein deel gaat voor toch wel echt winterse temperaturen en het grootste deel gaat voor licht winters kwakkelweer met temperaturen ergens tussen 0 en 5 graden.

Het begint toch weer wat kansrijker uit te zien met volgens deze run zelfs best noemenswaardige sneeuwkansen 16 tot en met 22 januari. Je zou dan toch wel langzaam er van uit gaan dat er ten minste op 1 van deze dagen (natte) sneeuw gaat vallen ;)
We zullen het zien, het wordt in elk geval op virtueel gebied weer spannend ;D
Hier de pluim van GFS voor zuidoost:

Gerard1995

toch fijn... ben zelf echt meer van de sneeuw dus ik zit hier al weer te stuiteren van de virtuele pret die eventueel nu echt weer eens de praktijk kan worden ;D ;D
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

gilleeesss

Oh dit is weer zo'n stroming waar heel vlaanderen in de schaduw van Engeland zal liggen? Laatmaar dan :P

Joep

Inderdaad meerdere dagen kans op sneeuw

TMCThomas

Volgens GFS vanaf volgende week dinsdag Nederland in de sneeuw!

West Vlaanderen lijkt echter zelfs na enkele dagen geen geluk te hebben.

Joep

Ook EC komt met sneeuwkansen vanaf midden volgende week

Joep

Koude put boven westeuropa met sneeuw. Nu maar hopen dat het hoog boven groenland spoedig op de wandel gaat richting Scandinaviƫ en dan kan het zo maar winter worden

via weerstation Ermelo

Global warming

Als je gewoon nuchter naar de juiste kaarten kijkt zie ik alweer een teleurstelling aankomen voor de winterliefhebbers........maar dat is dan ook een zelfgemaakte teleurstelling

winter67

Gfs is weer wat kouder. De oper van 00z mag van mij uitkomen. De pluim is ook.kouder. En in Duitsland gaan ze koning winter krijgen

Lothiriel

Citaat van: Global warming op do 11 jan 2018 - 23:49
Als je gewoon nuchter naar de juiste kaarten kijkt zie ik alweer een teleurstelling aankomen voor de winterliefhebbers........maar dat is dan ook een zelfgemaakte teleurstelling

You must be fun at parties :P

Toon eens de juiste kaarten dan trouwens? Geloof me ik ben ook sceptisch maar dit is een gek statement als je zelf niks post.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

dennis089

En alweer een grijze regendag. Ik heb zelden zo'n lange belabberde herfst als deze meegemaakt. Elke dag grijs. Elke dag regen. Laat die winter maar gaan, laat die lente maar opstaan! ???? ???? ????

Eric

Citaat van: dennis089 op vr 12 jan 2018 - 10:03
En alweer een grijze regendag. Ik heb zelden zo'n lange belabberde herfst als deze meegemaakt. Elke dag grijs. Elke dag regen. Laat die winter maar gaan, laat die lente maar opstaan! ???? ???? ????
L1 weer heeft uitgerekend dat het totaal aantal zonuren van 1-12-2017 t/m 10-1-2018 in Vaals maar liefst 8(!) uren bedraagt!  :( >:(

lans

De modellen gaan meer en meer voor winter weer. hopelijk gaat dit zo door en is straks niet weer alles weg op eens. Moet wel zeggen dat het er wat geloofwaardiger uit zit dan de afgelopen tijd. de nieuwe GFS gaat echt de kou in op lange termijn. 

Zo mooi zijn, eerst een paar dagen sneeuw en dan vriezen.
achterhoek

hesselsjoerd

Ja nadat dat laag naar het zuiden trekt (wat erg waarschijnlijk lijkt) stijgt de luchtdruk snel in het noorden. Daarnaast lijkt er tegen die tijd flink wat kou aanwezig te zijn in rusland, spannend!

Harry de Hond

Citaat van: Global warming op do 11 jan 2018 - 23:49
Als je gewoon nuchter naar de juiste kaarten kijkt zie ik alweer een teleurstelling aankomen voor de winterliefhebbers........maar dat is dan ook een zelfgemaakte teleurstelling
Gooi er eens wat kaarten in. Je roept altijd maar, alleen doe je nooit wat aan onderbouwing.
Ik ben het er overigens mee eens dat er hier een aantal zijn die idd aan zelfgemaakte teleurstellingen doen. Lief dat jij je daar ook druk om kan maken en hen ervoor wilt behoeden. Maar een beetje pret adhv de kaarten kan toch niet zoveel kwaad? Niemand die daar last van hoeft te hebben. Laat ze in de waan. Dat is best leuk voor even. We zien vanzelf wat het werkelijk wordt.
Juist.

TMCThomas

Nieuwste GFS Komt met aardig wat sneeuwval voor eigenlijk heel europa enkele landen daargelaten. De eerste sneeuwbuien zouden we vanaf dinsdag moeten zien en daarna blijft het zich opbouwen. Op zich best aardige kaarten op niet al te lange termijn.


dennis089

Citaat van: TMCThomas op vr 12 jan 2018 - 15:42
Nieuwste GFS Komt met aardig wat sneeuwval voor eigenlijk heel europa enkele landen daargelaten. De eerste sneeuwbuien zouden we vanaf dinsdag moeten zien en daarna blijft het zich opbouwen. Op zich best aardige kaarten op niet al te lange termijn.

dat eerste plaatje precies een wit vlekje boven je raad het al! Limburg xD het zal toch niet weer he  >:( ;D

Powered by EzPortal