Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226189 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Gerard1995

Citaat van: Lothiriel op ma 01 jan 2018 - 13:27
Nieuwjaarscadeau? Ik zie eventuele plaatjes niet dus geen idee wat je bedoelt :p

Haha okee..  :-\ zie ze zelf wel xD maar iig winterse opties liggen zeker open volgende week.. daar komt het op neer ;D
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Joep

Operationele uitvoer ECMWF stuurt aan op een wintertje, zo lijkt het nu

Jan visser

Lucas

Avondrun EC komt met een stevig hoog boven ScandinaviĆ«  8)
Aanhoudende sneeuwval

Extremissimorum

Eerst woensdag maar afwachten lijkt me. Modellen komen met een pittig stormpje met een bak regen. Windstoten tot boven de 100 km/u in kustprovincies, maar ook in binnenland tot 100 km/u mogelijk.

Scandihoog(je) krijgt wel steeds meer vorm, ziet er goed uit! Maar ik zou niet te vroeg juichen!

P.S. De beste wensen voor 2018!

Arend

Citaat van: Extremissimorum op ma 01 jan 2018 - 20:36
Eerst woensdag maar afwachten lijkt me. Modellen komen met een pittig stormpje met een bak regen. Windstoten tot boven de 100 km/u in kustprovincies, maar ook in binnenland tot 100 km/u mogelijk.

P.S. De beste wensen voor 2018!

Iedereen ook nog de beste wensen voor 2018.

Ziet er inderdaad allemaal vrij pittig uit wat de modellen voorschotelen. KNMI komt alvast met een waarschuwing voor (zeer) zware windstoten.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Joep

Ecmwf stuurt aan op een wintertje, zo lijkt het. Vooral de operationele uitvoer is vanaf 7 januari vorstig. Verder duidelijk afnemende neerslagkansen: Situatie op basis ECMWF voor 11 januari 850 hPa en gronddruk

Jan visser 

zwoof

Citaat van: Joep op ma 01 jan 2018 - 22:07
Ecmwf stuurt aan op een wintertje, zo lijkt het. Vooral de operationele uitvoer is vanaf 7 januari vorstig. Verder duidelijk afnemende neerslagkansen: Situatie op basis ECMWF voor 11 januari 850 hPa en gronddruk

Jan visser

De beste wensen allemaal voor 2018!

Winterse perikelen staan in elk geval weer op de kaart.  :D

Extremissimorum

GFS blijft met een sterk windveld komen, doet er nog een schepje bovenop. Windstoten van 110 km/u mogelijk.

Eerste plaatje 12, tweede 18

NitroGenetics

estofex komt vandaag/morgen 2-1-2018 met een level 2 aanzetten voor de benelux http://www.estofex.org/

Marcellang

Citaat van: zwoof op ma 01 jan 2018 - 22:29
De beste wensen allemaal voor 2018!
Winterse perikelen staan in elk geval weer op de kaart.  :D
De beste wensen voor iedereen natuurlijk !!! :)
Mijn ene oog is al open  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

JerryL

De beste wensen. Duimen voor een ijzig koud 2018.

riddler

Iedereen de beste wensen voor 2018 ????
Voor morgen toch wel ruig weer op de kaarten. Persoonlijk heb ik liever echte vorst maar dat is misschien voor later volgende week.

Marco uit Hangar 5

Marco Nierop
http://zweef.nl/

Mrkos

Nog een gelukkig nieuwjaar iedereen!

GeneralDuke

Hirlam pakt behoorlijk uit met de storm, windkracht 10 op Noord-Holland en windkracht 7 in het binnenland. ECMWF trekt toch noorderlijker.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

TaL

Marsel of iemand anders, zou u eens een toelichting kunnen geven voor de situatie van vannacht en morgen? Het lijkt behoorlijk pittig te kunnen worden ivm de buienlijn met onweerskansen en zeer zware windstoten, en later het stormveld over de Noordzee.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

dennis089

omg.. een level 2  >:( dit wordt een beste storm  8) 8) :)

Snowfreak

eindelijk weer is een (herfst) stormpje  8)

JerryL

Citaat van: Snowfreak op di 02 jan 2018 - 15:57
eindelijk weer is een (herfst) stormpje  8)
::) ::) hahaha er staat gelukkig wel weer wat winter in de planning

Powered by EzPortal