Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226208 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

vossejongk

Geniet ervan mensen! Hier moeten we 't doen met matige motsneeuw, 8 cm gemeten nu :P

sneeuw040

Regen is nu overgegaan in sneeuw, blijft op de auto's alweer liggen. Wel verrassend hier vanmorgen voorspelde ze +4 maar het is niet kouder geworden dan 1 graad met een pak sneeuw. Benieuwd wat er nu nog bijkomt

winter

Helmond nog steeds regen misschien ook wel ijsregen en nattesneeuw er tussen.
Helaas zitten we 10 km te ver naar het oosten

Adrie

 Volgens mij loopt iedereen hier met een duimstok in zijn zak. 8) 8)

Sneeuwfan

In Medemblik 1,2cm gemeten. Morgen maar in Hoorn kijken zag mooie foto's voorbij komen!

sneeuw040

Citaat van: winter op ma 11 dec 2017 - 19:44
Helmond nog steeds regen misschien ook wel ijsregen en nattesneeuw er tussen.
Helaas zitten we 10 km te ver naar het oosten
Nog even geduld ;)

Adrie

 In Den Bosch sneeuwt het weer behoorlijk

Weatherboy

Citaat van: Sneeuwfan op ma 11 dec 2017 - 19:45
In Medemblik 1,2cm gemeten. Morgen maar in Hoorn kijken zag mooie foto's voorbij komen!

Alkmaar noord komt nog steeds met bakken tegelijk uit de lucht vallen aan sneeuw. 15 cm lijkt gepasseerd

Bigfoot

Citaat van: Extremissimorum op ma 11 dec 2017 - 19:36
Hoorn heeft inmiddels 20 cm aangetikt. En het sneeuwt (!) nog steeds.
Kan me moeilijk voorstellen als dit morgenavond allemaal weg is.  :'(

daar geloof ik helemaal niks van 20cm daar!

Gerard1995

Wat me opvalt, moest ff een ritje heen en weer doen is de enorme sneeuwduinen die hier ontstaan door de harde wind... zitten echt duinen tussen die de halve meter bijna aantikken (iig het aanzicht tot,) echt heftig en mooi en extreem om te zien, sws is hier weer 19 nieuwe cm aangetikt en sneeuwt gestaag door........ :o
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Extremissimorum

Citaat van: Bigfoot op ma 11 dec 2017 - 20:05
daar geloof ik helemaal niks van 20cm daar!

Toch is het zo. Ik weet niet waar je scepsis vandaan komt. Of doel je op het smelten van de sneeuw?

Ik geniet er in ieder geval van!
Citaat van: Gerard1995 op ma 11 dec 2017 - 20:15
Wat me opvalt, moest ff een ritje heen en weer doen is de enorme sneeuwduinen die hier ontstaan door de harde wind... zitten echt duinen tussen die de halve meter bijna aantikken (iig het aanzicht tot,) echt heftig en mooi en extreem om te zien, sws is hier weer 19 nieuwe cm aangetikt en sneeuwt gestaag door........ :o

Ja, die windvlagen zijn verradelijk. Stuift alles op, en sneeuwduinen zie je altijd ecen goed.

Joep

Hier ligt ook 15-20 cm en op de wegen waar de wind vrij spel heeft sneeuwduinen

Weatherboy

Citaat van: Extremissimorum op ma 11 dec 2017 - 20:17
Toch is het zo. Ik weet niet waar je scepsis vandaan komt. Of doel je op het smelten van de sneeuw?


Ja hier is de 15 ook ruim gepasseerd en de vlokken zijn weer groot nu. Het houdt niet op! Zelfs als de radar opdroogt

Bigfoot

Citaat van: Extremissimorum op ma 11 dec 2017 - 20:17
Toch is het zo. Ik weet niet waar je scepsis vandaan komt. Of doel je op het smelten van de sneeuw?

Ik geniet er in ieder geval van!
Ja, die windvlagen zijn verradelijk. Stuift alles op, en sneeuwduinen zie je altijd ecen goed.

nee was geintje;)

Bigfoot

Citaat van: Weatherboy op ma 11 dec 2017 - 20:26
Ja hier is de 15 ook ruim gepasseerd en de vlokken zijn weer groot nu. Het houdt niet op! Zelfs als de radar opdroogt
dus geen spijt dat je uit amstelveen vertrokken bent?

winter

Helmond van regen --> ijsregen + natte sneeuw --> sneeuw in uurtje tijd. Levensgevaarlijk buiten met bevroren ondergrond.

Weatherboy

Citaat van: Bigfoot op ma 11 dec 2017 - 20:28
dus geen spijt dat je uit amstelveen vertrokken bent?

Uhh nee. Amstelveen is telkens een net-niet plaats. Hier veel vaker kernen van hagelbuien gehad dan in amstelveen in al die jaren. Hier alleen wel weinig onweer, maar dat is in amstelveen ook een zeldzaamheid volgens mij haha

Joep

Nieuwe EC woensdag en donderdag wederom kans op sneeuw

Extremissimorum

Inmiddels is her gestopt met sneeuwen en begonnen met regenen...  :(

Gerard1995

Citaat van: Joep op ma 11 dec 2017 - 20:43
Nieuwe EC woensdag en donderdag wederom kans op sneeuw

Tis niet waar he.. :o gaan we nog een keer voor de suprises? ;D ;D ookal zou er geen sneeuw meer komen, deze ultieme sneeuwsituatie heeft iig de decembermaand gemaakt voor mij :P
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Powered by EzPortal