Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226182 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Amijeee

Citaat van: winter67 op ma 11 dec 2017 - 18:39
Mag de sneeuw eens weg begin het zat te worden al 5 uur non stop sneeuw word nu wel een beetje teveel

Hahaha, het is ook nooit goed he?  ;)

winter67

Citaat van: Amijeee op ma 11 dec 2017 - 18:43
Hahaha, het is ook nooit goed he?  ;)

Niet als je beseft dat je straks de weg opmoet voor nachtdienst  ;)

Arend

Tot op heden stelt het hier wat betreft sneeuwhoeveelheden helemaal niks voor. Het is wel oppassen voor het verkeer want het kleine beetje dat er is gevallen zorgt wel voor verraderlijke gladheid. Misschien dat we deze avond en nacht nog een fatsoenlijk sneeuwdek mogen verwachten, het zal verdorie eens tijd worden.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Amijeee

Citaat van: winter67 op ma 11 dec 2017 - 18:47
Niet als je beseft dat je straks de weg opmoet voor nachtdienst  ;)

Oke, dan snap ik het! Succes straks en doe voorzichtig :)

cekstuffertz

Amstelveen nu richting de 15cm. Op gras en tafels ligt nu al 16/17 cm

Johannes96

Hier nu 10cm sneeuw! @Matroesjka

Johannes96

Citaat van: Johannes96 op ma 11 dec 2017 - 18:52
Hier nu 10cm sneeuw! @Matroesjka

Snap niet dat ie niet direct zichtbaar word, link staat bij het bericht..


GeneralDuke

Citaat van: TimK21 op ma 11 dec 2017 - 18:28
Regen regen regen in Nijmegen, helaas vallen we er net naast.

Vallen we er net naast? Ben je vanmiddag vergeten? ;D
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Jenkie

IJsregen nu..... niet veel. Denk dat het niet meer wat wordt met de sneeuw vandaag. Dooigrens is akelig dicht in de buurt. En het verpietert ook hier. Ach ja, gisteren flink wat centimeters gehad en dat ligt er nu nog. Dus het was mooi!

NitroGenetics

Citeer
Tot op heden stelt het hier wat betreft sneeuwhen voor het verkeer want het kleine beetje dat er is gevallen zorgt wel voor verraderlijke gladheid. Misschien dat we deze avond en nacht nog een fatsoenlijk sneeuwdek mogen verwachten, het zal verdorie eens tijd worden.oeveelheden helemaal niks voor. Het is wel oppass

Ik woon in pesse vlak bij hoogeveen, ik kan je al vertellen dat we tegen de 20+ cm aanzitten en het ziet ernaar uit dat we toch nog eens 5 tot 10cm kunnen verwachten hier in drenthe omdat het front geheel naar het oosten trekt en we hier wel tot 2 uur vannacht sneeuw ontvangen. zeer interessant dit aangezien de modellen toch het meeste hadden voorspelt voor het midden.

remco0317

in wageningen nu goede sneeuwval, als het nog een paar uur zo doorgaat hopelijk nog een paar cm'ers er bij

TimK21

Al met al zware tegenvaller hier. Natte pap, meer werd het niet.

Op naar nieuwe kansen.
Challenge accepted!

TMCThomas

Citaat van: TimK21 op ma 11 dec 2017 - 19:09
Al met al zware tegenvaller hier. Natte pap, meer werd het niet.

Op naar nieuwe kansen.
We gaan hier zomenteen misschien nog naar de bioscoop in Nijmegen, maar zijn de wegen daar dus goed begaanbaar?

Tyshane

Citaat van: TMCThomas op ma 11 dec 2017 - 19:17
We gaan hier zomenteen misschien nog naar de bioscoop in Nijmegen, maar zijn de wegen daar dus goed begaanbaar?

Zelf zou ik het niet doen, kan zomaar weer veranderen met neerslag en temperaturen rondom nul.

Johannes96

Buienradar geeft hier natte sneeuw aan, maar het is gewoon droge sneeuw en het sneeuwdek blijft oplopen.. vandaag zit buienradar al heel vaak er naast als ik het zo hoor op het forum..iemand een verklaring? En in het Noorden van Friesland geeft buienradar regen aan terwijl het daar óok nog gewoon sneeuwt.

GeneralDuke

Citaat van: Tyshane op ma 11 dec 2017 - 19:20
Zelf zou ik het niet doen, kan zomaar weer veranderen met neerslag en temperaturen rondom nul.

Mja als je de dubbele reistijd uittrekt lukt het wellicht. De doorgaande wegen zijn volgens mij wel redelijk.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Amijeee

Citaat van: Johannes96 op ma 11 dec 2017 - 19:21
Buienradar geeft hier natte sneeuw aan, maar het is gewoon droge sneeuw en het sneeuwdek blijft oplopen.. vandaag zit buienradar al heel vaak er naast als ik het zo hoor op het forum..iemand een verklaring? En in het Noorden van Friesland geeft buienradar regen aan terwijl het daar óok nog gewoon sneeuwt.

Ik heb het idee dat het meer natte sneeuw is dan droge.. vanmiddag bleef het beter liggen dan nu. Als ik zo de radar bekijk gaat het nog wel een aantal uur door..

Siebenvm

Ongekend wat een sneeuw, denk dat we hier in Hilversum de 20 cm zo goed als bereikt hebben!

Johannes96

Citaat van: Amijeee op ma 11 dec 2017 - 19:27
Ik heb het idee dat het meer natte sneeuw is dan droge.. vanmiddag bleef het beter liggen dan nu. Als ik zo de radar bekijk gaat het nog wel een aantal uur door..

20 km zuidelijker is het nog steeds droge sneeuw (gelukkig)  ::)

Extremissimorum

Hoorn heeft inmiddels 20 cm aangetikt. En het sneeuwt (!) nog steeds.
Kan me moeilijk voorstellen als dit morgenavond allemaal weg is.  :'(

Powered by EzPortal