Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226089 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Weerextrem

Citaat van: winter op ma 11 dec 2017 - 17:34
Regen momenteel helaas in Helmond, zitten net in de warmere zone nu denk ik.

Someren Regen-sneeuw. gaat wss over in sneeuw dadelijk.

Marsel

Begint hier toch wel bijzondere vormen aan te nemen. Ligt op veel plekken al 15cm, deels gecombineerd met de resten van gisteren, en het sneeuwt nog wel even matig door. Ook verder naar het binnenland (midden Nederland in de richting van NO-NL) de komende  uren veel sneeuw (gemakkelijk 5-10cm), al zal het front uiteindelijk richting het oosten langzaam minder actief worden. Dat levert dan uiteindelijk in het zuidoosten nauwelijks meee significante sneeuw op. Neemt niet weg dat we op veel plekken elders een snowy periode voor de boeg hebben of eigenlijk al hebben!

remco0317

haha en zo mag het nog wel even doorgan 8)

Citaat van: Død Snø op ma 11 dec 2017 - 17:37
Lol het sneeuwt nu met bakken uit de lucht in Wageningen ????

Caps

Hier in het Westland al sinds 1400 vanmiddag sneeuw, nu rond een centimeter of 7-8, het vekeer en openbaar vervoer ligt voor 80% plat

Armand

8 graden hier weer...   :o
Deze dag zal hier de boeken ingaan als een gewone herfstdag met veel regen. Nederland heeft globaal gezien zeker mooie winterdagen vandaag en gisteren. Maar hier valt het lokaal tegen, heel vies tegen zelfs.

Aan de rest van NL: geniet ervan! Ik kan er alleen van dromen  ;D

TMCThomas

Ik denk dat Heteren vervloekt is  ;D Dat moet wel als het in Wageningen hier iets verderop met bakken uit de lucht komt zetten maar hier nog geen vlok valt ondanks dat dit aangegeven is op de radar.

Johannes96

Momenteel matige tot zware sneeuwval hier in combinatie met windkracht 6. Is dat niet officiëel sneeuwjacht?  :o

Weatherboy

het sneeuwt hier ook al nonstop vanaf 11 uur vanmorgen. Alle intensiteiten gehad inmiddels, nu sneeuw-stormachtige trekjes door de harde wind. Matige sneeuw met weer wat grotere vlokken onder de indraaiing die weer iets activeert :)

Anne.

Jeetje, het gaat echt maar door! Hier in Delft inmiddels ruim 17cm accumulatie (incl gisteren).
Hoe gaat dit er morgen uit zien?

Død Snø

Citaat van: TMCThomas op ma 11 dec 2017 - 17:42
Ik denk dat Heteren vervloekt is  ;D Dat moet wel als het in Wageningen hier iets verderop met bakken uit de lucht komt zetten maar hier nog geen vlok valt ondanks dat dit aangegeven is op de radar.

Oke 'bakken uit de lucht' was wel overdreven van mij maar het sneeuwt wel gestaag door. Wat mme wel eem beetje zorgen maak is de sneeuw/regengrens. Die ligt volgens mij in de buurt.

TMCThomas

Citaat van: Død Snø op ma 11 dec 2017 - 17:46
Oke 'bakken uit de lucht' was wel overdreven van mij maar het sneeuwt wel gestaag door. Wat mme wel eem beetje zorgen maak is de sneeuw/regengrens. Die ligt volgens mij in de buurt.
Klopt hier regent het momenteel  :'(

MauritsKuil

Zware sneeuwval in Assen, zo goed als horizontaal.

winter67

Hier wederom zware sneeuwval. Ligt nu ong 8cm en de komende 2 uur nog meer

Ed Deijkers

Het begint ernstige vormen aan te nemen...of topic...
Het weer is zoals het is, de emoties komen later

riddler

Net vanaf de dienst over de ring A10 gekomen. Ik snap de code rood wel. Ben gelukkig thuis nu. De sneeuw vriest aan op de ring dus het rijdt max 40.

dennis089

Citaat van: gilleeesss op ma 11 dec 2017 - 17:14
Volgens mij gaat het zo ophouden in west vlaanderen. Ik hoop dat hetgene die nog moet passeren geen regen wordt, of we hebben er zelf morgenochtend geen fun meer aan aan onze 15-16cm sneeuw sneeuw :( (Izegem, West vlaanderen)

& even tussen de sneeuw door::- Zijn er nog leuke ontwikkelingen op termijn voor een nieuwe winterprik?

volgens mij voorlopig niet. als EC gelijk krijgt is het zowieso een WC. op GFS zag ik een eurohoog. Ook geen winter dus. nee volgens mij moeten we nu wachten op 2018.

Extremissimorum

Hoorn ook al meer dan 10 cm nu. Eerder 15 dan 10 durf 'k te zeggen.
En dat in Noord-Holland. Meeste sneeuwval sinds jaren!

Eveline

Haha Ed Deijkers, ik zocht de Vind ik Leuk knop..

Wat een ongekende hoeveelheid sneeuw vandaag. Kan mij niet herinneren dat er zoveel is gevallen en dat het uberhaubt zo lang achter elkaar heeft gesneeuwd!

GeneralDuke

Citaat van: Død Snø op ma 11 dec 2017 - 17:46
Oke 'bakken uit de lucht' was wel overdreven van mij maar het sneeuwt wel gestaag door. Wat mme wel eem beetje zorgen maak is de sneeuw/regengrens. Die ligt volgens mij in de buurt.

Volgens mij zou die ook weer naar het zuiden moeten vertrekken straks.

Citaat van: dennis089 op ma 11 dec 2017 - 18:00
volgens mij voorlopig niet. als EC gelijk krijgt is het zowieso een WC. op GFS zag ik een eurohoog. Ook geen winter dus. nee volgens mij moeten we nu wachten op 2018.

Ik zag EC ook met een eurohoog komen. Hoe dan ook nog niet veel soeps.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Sneeuwfan

Citaat van: Extremissimorum op ma 11 dec 2017 - 18:04
Hoorn ook al meer dan 10 cm nu. Eerder 15 dan 10 durf 'k te zeggen.
En dat in Noord-Holland. Meeste sneeuwval sinds jaren!
Toch heel apart dat hier vrijwel niks ligt en bij jullie wel :-X

Powered by EzPortal