Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226152 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Sneeuwfan

Citaat van: Extremissimorum op ma 11 dec 2017 - 16:49
Nog altijd flinke sneeuwval hier in Hoorn. 'k Schat dat de teller nu op zo'n 7cm staat. Dit zal nog wel uren aanhouden zo het lijkt, kan een (nog) mooi(er) laagje worden.

En nu de hamvraag: hoe snel zal alles weer gesmolten zijn?
En ik herhaal mijn eerdere vraag: is code rood voor morgenochtend nog reeël?
20 kilometer noordelijker 1cm sneeuw, nu al een tijdje droog ::)

Lara1309

Krijgt Limburg hier nog wat van mee vanavond?  :'(

pietjelol

Citaat van: Sneeuwfan op ma 11 dec 2017 - 16:56
20 kilometer noordelijker 1cm sneeuw, nu al een tijdje droog ::)
Hier ligt iets meer z'n 9 cm en sneeuwt het nog steeds matig tot af en toe zwaar.

Marcellang

Citaat van: Extremissimorum op ma 11 dec 2017 - 16:49
Nog altijd flinke sneeuwval hier in Hoorn. 'k Schat dat de teller nu op zo'n 7cm staat. Dit zal nog wel uren aanhouden zo het lijkt, kan een (nog) mooi(er) laagje worden.

En nu de hamvraag: hoe snel zal alles weer gesmolten zijn?
En ik herhaal mijn eerdere vraag: is code rood voor morgenochtend nog reeël?
Op RTL4 melde men net dat morgenochtend het asfalt weer zwart zal zijn, dus nee.....geen code rood !
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Weatherboy

Citaat van: pietjelol op ma 11 dec 2017 - 17:07
Hier ligt iets meer z'n 9 cm en sneeuwt het nog steeds matig tot af en toe zwaar.

Hier ook zoiets alleen sneeuwt het hier licht soms matig met kleine vlokjes, erg jammer

Weerextrem

Zo thuis van werk om 16.00h, een uur over gedaan. wat normaal half uur is.

In Someren heeft het echt ontiegelijk hard gesneeuwd. ik hoor al van her en der 15 cm gevallen is. zelf heb ik 12 cm gemeten.
Straks komt weer een lading van 2-3 cm max.

Niet normaal dit, en de randweg van Someren lag dikke sneeuwijs. je kon maar 20-30 km per uur rijden.




Extremissimorum

Citaat van: Marcellang op ma 11 dec 2017 - 17:11
Op RTL4 melde men net dat morgenochtend het asfalt weer zwart zal zijn, dus nee.....geen code rood !

Mooi zo. Spits is net echt begonnen, maar nu al meer dan 1000 kilometer file in Nederland volgens ANWB. Drukste spits van het jaar.

Leander

Hier inmiddels al bijna 14 cm, benieuwd waar we op eindigen! Als ik op de buienradar kijk lijkt de activiteit er een beetje uit te gaan; als het front gekanteld is, gaat het dan weer activeren?

gilleeesss

Volgens mij gaat het zo ophouden in west vlaanderen. Ik hoop dat hetgene die nog moet passeren geen regen wordt, of we hebben er zelf morgenochtend geen fun meer aan aan onze 15-16cm sneeuw sneeuw :( (Izegem, West vlaanderen)

& even tussen de sneeuw door::- Zijn er nog leuke ontwikkelingen op termijn voor een nieuwe winterprik?

Caps

Citaat van: Leander op ma 11 dec 2017 - 17:14
Hier inmiddels al bijna 14 cm, benieuwd waar we op eindigen! Als ik op de buienradar kijk lijkt de activiteit er een beetje uit te gaan; als het front gekanteld is, gaat het dan weer activeren?

Wel handig als je er ook bij zet waar je zit.

Johannes96

Citaat van: Lara1309 op ma 11 dec 2017 - 17:00
Krijgt Limburg hier nog wat van mee vanavond?  :'(

Regen overgaand in sneeuw, als er al neerslag gaat vallen. Geen accumulaties mogelijk op wegen.

flyineddy

Code rood van het KNMI is uitgebreid naar Drenthe.
Limburg en de waddeneilanden code geel.
Groningen en Friesland nog steeds code oranje.
De rest van het land ook nog steeds code rood.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

benjamin112

Vanaf 13:00 vanmiddag hier alleen nog maar buien met regen. Verwacht niet meer veel qua sneeuw voorlopig.

remco0317

gaat de sneeuw richting het oosten zoals verwacht of toch richting het noorden wat sommige radars aangeven?

Marcellang

Citaat van: remco0217 op ma 11 dec 2017 - 17:28
gaat de sneeuw richting het oosten zoals verwacht of toch richting het noorden wat sommige radars aangeven?
Naar het Oosten, magneet staat aan  ;D :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Johannes96

Citaat van: remco0217 op ma 11 dec 2017 - 17:28
gaat de sneeuw richting het oosten zoals verwacht of toch richting het noorden wat sommige radars aangeven?

Komt hier momenteel met bakken uit de lucht, grootste sneeuwvlokken sinds 2010, for sure!

Kan er van genieten, maar als je de winter van 1979 bewust hebt meegemaakt en je in het gebied woont waar sneeuwduinen lagen van meer dan 2 meter, is dit natuurlijk niks. Maar toch blijft genieten!

Er zou hier vandaag maar 3-4 cm vallen met wat geluk, ligt echt al een goed pak sneeuw.

remco0317

Citaat van: Marcellang op ma 11 dec 2017 - 17:30
Naar het Oosten, magneet staat aan  ;D :P

mooi! kan wageningen nog wat sneeuw verwachten :) ;D

Mdelaat97

Goirle al ruim 2 uur regen. Gaat dit weer over in sneeuw?

winter

Regen momenteel helaas in Helmond, zitten net in de warmere zone nu denk ik.

Død Snø

Citaat van: remco0217 op ma 11 dec 2017 - 17:31
mooi! kan wageningen nog wat sneeuw verwachten :) ;D

Lol het sneeuwt nu met bakken uit de lucht in Wageningen ????

Powered by EzPortal