Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226214 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

RicardoDimm

Iemand toevallig een update waar het laagje nu is en welke kant het op draait/trekt? Kan ik in Deventer nog sneeuw verwachten vandaag?

Joep

De actuele situatie laat het laagje zien te hoogte van Calais en die zal de komende uren via het zuiden
van Nederland richting het oosten trekken Duitsland in.
Noordelijk van het laagje is de lucht nog relatief koud en valt er sneeuw,
ten zuiden er van wordt er mildere lucht aangevoerd en worden er lokaal temperaturen bereikt van 10?c.
Naarmate de avond vordert zal het bij ons echter relatief koud blijven, maar prefrontaal is er
kans op ijzel in de oostelijke delen van het land. Hiermee hint het model Hirlam gevolgd door sneeuw.
Tot en met morgenochtend trekken er verscheidene fronten over ons land vergezeld met krachtige sneeuwval.

weer en radar

Johannes96

Volgensmij gaat Friesland ook veel meer krijgen dan verwacht.. zo lijkt het nu i.i.g. omdat het gebied heel laat gaat kantelen.

Glennb

mensen, kinderen.. Wat een vracht sneeuw komt er naar beneden naar in Amsterdam!
Groet,
Glenn

pietjelol

Inmiddels alweer 6 cm gevallen in 2 uur tijd. En dat boven op de 2 cm die er nog lag.

Amijeee

Citaat van: Johannes96 op ma 11 dec 2017 - 15:50
Volgensmij gaat Friesland ook veel meer krijgen dan verwacht.. zo lijkt het nu i.i.g. omdat het gebied heel laat gaat kantelen.

Dat idee heb ik ook.. Sneeuwt in Leeuwarden ook flink door nu al een tijdje.

TMCThomas

Het sneeuwt hier nu zachtjes door maar zeker geen grote hoeveelheden, zitten hier nu op 1 a 2CM maargoed ik ben al blij dat het überhaupt sneeuwt want de radar geeft wederom niks aan voor Heteren.
EDIT: en het is weer droog hier, wil nog niet echt lukken helaas.

Caps

Heeft er iemand een kaartje van actuele sneeuwhoogtes in Nederland? Hier ligt al ruim 6cm.

Marco uit Hangar 5

Citaat van: JerryL op ma 11 dec 2017 - 15:46
Ook Zaanstad krijgt hem, zoals Masel reeds voorspelde, flink om de oren. Wat een sneeuw! Ongekend.

Vaag, ik zit in Heerhugowaard, hemelsbreed zo'n 20km noordelijker, en sneeuwt het nauwlijks op dit moment.. al met al ligt er zo'n 3-5cm nu
Marco Nierop
http://zweef.nl/

martijn

Denk dat we hier de meeste sneeuw vanavond gaan krijgen met het indraaien van het laagje

Energizer85

Het lijkt hier momenteel wel Siberië!!! Ongekend wat een sneeuw

winter67

Het lijkt te verpieteren. Maar zal wel weer met het kantelen te maken hebben

simonelgersma

Citaat van: martijn op ma 11 dec 2017 - 16:15
Denk dat we hier de meeste sneeuw vanavond gaan krijgen met het indraaien van het laagje

Verwacht ik ook!! Maar het sneeuwt behoorlijk nu toch?

winter67

Citaat van: simonelgersma op ma 11 dec 2017 - 16:27
Verwacht ik ook!! Maar het sneeuwt behoorlijk nu toch?
Net wel. Nu is het heel erg fijn geen grote vlokken meer sneeuwt wel nog behoorlijk

Straatje96

Randstad krijgt de volle laag. Hier in Wageningen helaas maar 1 cm en ziet er naar uit dat we nauwelijks meer iets krijgen, zonde.

TMCThomas

Nieuwe harmonie geeft vanavond betere kaarten voor het midden van het land.

MauritsKuil

In Assen sneeuwt het al een paar uur rustig door. Minima was -3,8 vanmorgen, maxima iets boven 0.
Op dit moment -0,5.

Kan hier oprecht van genieten.


winter67

Citaat van: TMCThomas op ma 11 dec 2017 - 16:32
Nieuwe harmonie geeft vanavond betere kaarten voor het midden van het land.
Lijkt er totaal niet op dat dit gaat gebeuren. Het trekt eerder richting noorden, wanneer trekt het oostelijk? Want als dat kaartje uitkomt kan ik nog lang genieten

TMCThomas

Citaat van: winter67 op ma 11 dec 2017 - 16:36
Lijkt er totaal niet op dat dit gaat gebeuren. Het trekt eerder richting noorden, wanneer trekt het oostelijk? Want als dat kaartje uitkomt kan ik nog lang genieten
Volgens harmonie zal het tussen 5 en 6 langzaam oostwaarts te beginnen te bewegen. Denk zelf dat dit ook wel zal gebeuren, vrijwel elk model laat het laagje naar het oosten wegtrekken

Extremissimorum

Nog altijd flinke sneeuwval hier in Hoorn. 'k Schat dat de teller nu op zo'n 7cm staat. Dit zal nog wel uren aanhouden zo het lijkt, kan een (nog) mooi(er) laagje worden.

En nu de hamvraag: hoe snel zal alles weer gesmolten zijn?
En ik herhaal mijn eerdere vraag: is code rood voor morgenochtend nog reeël?

Powered by EzPortal