Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226243 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Bigfoot

dat wil ik ook wel eens weten waar jan van ooijen is,hij is toch de beheerder?
hij is wel actief op twitter,maar niet hier.
en ook geen verwijzing naar dit forum.

maxzz

Citaat van: boucheron op ma 11 dec 2017 - 15:12
hier ook, echt zo tof en uitzonderlijk zoveel voor deze hoek van het land

Het is jullie gegund  :) Zwolle heeft nu geen sneeuw meer, later zal er nog wat vallen, maar het westen heeft vandaag de hoofdprijs. Gefeliciteerd
Groeten,
Richard

RicardoDimm

Citaat van: maxzz op ma 11 dec 2017 - 15:14
Het is jullie gegund  :) Zwolle heeft nu geen sneeuw meer, later zal er nog wat vallen, maar het westen heeft vandaag de hoofdprijs. Gefeliciteerd

Voor ons komt er ook nog genoeg aan hoor!

GeneralDuke

Citaat van: Marsel op ma 11 dec 2017 - 15:13
Gangbaar is een rekbaar begrip  ;D. GFS behoort daar niet bij wat mij betreft. Groepje EC, Hirlam en Harmonie, daar doelde ik op eigenlijk. De meest gebruikte modellen in de operationele weerdienst. GFS is voor mij niets meer dan een, en dat klinkt oneerbiedig, vergelijkend warenonderzoek.

Lol.
Ik heb het idee dat op MT/LT GFS soms net zo'n goede gok is als EC, het komt wel eens voor dat GFS al eerder goed doorhad wat er ging gebeuren. Maar op KT zie ik idd vaak dat GFS het gewoon niet goed heeft.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Der RoX

WiNtEr!!11!1!@

jornonweer

Citaat van: Marsel op ma 11 dec 2017 - 14:43
Ze krijgen allemaal gelijk. De verschillen tussen de gangbare modellen zijn vrijwel nihil geworden in de laatste runs, zeker de 06z uitvoer is duidelijk en onderling consistent met dus inderdaad onder andere het westen en later deels het midden in het vizier. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat EC12 dit gisteravond als eerste liet zien, terwijl ik het maximum een fractie zuidoostelijker had verwacht. Voorlopig een prima score voor EC dus. Maar laten we even wachten met het definitieve oordeel. Het is pas net begonnen...

wat verwacht je nog voor noordelijk belgisch limburg? heb net op meteociel gekeken en hij ligt een 20 tal km zuidelijker op dit moment.
Danger is real, fear is a choice.

remco0317

als ik het goed begrijp gaat het neerslaggebied nu langzaam na het oosten toe?

Anne.

Kwartiertje terug écht zware sneeuwval in Delft. Zicht ineens minder dan 50m, grote wattenbollen. Zo zien we 't graag! :D

GeneralDuke

Citaat van: jornonweer op ma 11 dec 2017 - 15:21


wat verwacht je nog voor noordelijk belgisch limburg? heb net op meteociel gekeken en hij ligt een 20 tal km zuidelijker op dit moment.

Misschien vannacht nog als het laag overtrekt, aan de koude kant.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Murk

Citaat van: Anne. op ma 11 dec 2017 - 15:24
Kwartiertje terug écht zware sneeuwval in Delft. Zicht ineens minder dan 50m, grote wattenbollen. Zo zien we 't graag! :D

Was een geweldig gezicht inderdaad. Momenteel trouwens nog steeds behoorlijke sneeuwval. Zelfs als zomer (warmte) liefhebber is dit magisch.  :)

JerryL

Zaanstad motregen/zeer natte sneeuw kleine druppels/vlokken.

JerryL

Het lijkt overigens wel alsof de wind aan het aantrekken is. Wat zou de wind gaan doen volgens de verwachtingen??

jornonweer

Citaat van: GeneralDuke op ma 11 dec 2017 - 15:25
Misschien vannacht nog als het laag overtrekt, aan de koude kant.
achja, heb toch een halve dag kunnen genieten van 8-11cm  8)
Danger is real, fear is a choice.

RicardoDimm

Deventer meld een mix van ijzel en bevroren regen :(

Jenkie

In het uiterste oosten (Twente) is het gestopt met sneeuwen. Het heeft een aantal uren gesneeuwd, maar dat heeft hooguit 1 cm extra sneeuw opgeleverd. Gelukkig ligt er nog aardig wat. En ik hoop dat met het indraaien we hier ook nog sneeuw gaan krijgen. Voorlopig ben ik blij dat m'n man niet naar me heeft geluisterd en gewoon naar z'n werk is gereden ;-)

Johannes96

Wat een meevaller na het debacle van gisteren hier, gisteren de hele dag lichte sneeuw wat maar 3cm opleverde, nu in anderhalfuur tijd al 5 cm! Totale sneeuwdek nu 8cm, keep it going weathergod!

GeneralDuke

Citaat van: RicardoDimm op ma 11 dec 2017 - 15:37
Deventer meld een mix van ijzel en bevroren regen :(

In Nijmegen een halfuurtje geleden ook, is nu weer (mot)sneeuw.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

matroesjka-world

Citaat van: Johannes96 op ma 11 dec 2017 - 15:40
Wat een meevaller na het debacle van gisteren hier, gisteren de hele dag lichte sneeuw wat maar 3cm opleverde, nu in anderhalfuur tijd al 5 cm! Totale sneeuwdek nu 8cm, keep it going weathergod!

Niet te geloven zeg   ::)  Foto please ?
Hier sneeuwde het ook lekker door, maar nog lang geen 8 cm hoor, misschien tikken we nu, met dat van gisteren erbij de 3 cm aan

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

winter67

Inmiddels weer zware sneeuwval al een aardig laagje onstaan voorlopig stopt het niet

JerryL

Ook Zaanstad krijgt hem, zoals Masel reeds voorspelde, flink om de oren. Wat een sneeuw! Ongekend.

Powered by EzPortal