Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226111 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Murk

Hier ook even droog geweest, kon ik mooi even de boodschappen doen. Nu weer dikke vlokken.

Adrie

 :DSneeuwt hier weer lekker door in Den Bosch

Der RoX

Citaat van: Marsel op ma 11 dec 2017 - 14:32
Hier ook ineens enorme vlokken. De Randstad krijgt 'm zodadelijk hard om de oren in ieder geval....

Het ging rond 12en al redelijk dus ben benieuwd wat er zo komt ;D
WiNtEr!!11!1!@

Weatherboy

Citaat van: Joep op ma 11 dec 2017 - 14:33
Dit gaat er nog gebeuren: lagedrukgebied boven Frankrijk trekt richting Limburg.
Sneeuwval aan de westkant en noordwestkant van het laag, bij de paarse lijn, trekt naar de Randstad.
Nu eventjes droger in het zuiden van Nederland, maar is dus tijdelijk.

WEERPLAZA

Ik denk dat West Nederland de volle laag gaat krijgen afgaande op de indraaiing van de neerslag. Die ligt net op zee. ECMWF lijkt gelijk te gaan krijgen in deze

glenn

de storing begint nu te kantelen, west Nederland, de Randstad en het zuiden lijken vanavond de hoofdprijs te hebben met nog eens 10 tot 15 cm sneeuw plaatselijk, de temperatuur op 2m hoogte begint nu ook terug te dalen naarmate het lagedrukgebied verder trekt richting duitsland

Tower

In Groningen (veendam) nu ook sneeuw

Marsel

Citaat van: Weatherboy op ma 11 dec 2017 - 14:39
Ik denk dat West Nederland de volle laag gaat krijgen afgaande op de indraaiing van de neerslag. Die ligt net op zee. ECMWF lijkt gelijk te gaan krijgen in deze

Ze krijgen allemaal gelijk. De verschillen tussen de gangbare modellen zijn vrijwel nihil geworden in de laatste runs, zeker de 06z uitvoer is duidelijk en onderling consistent met dus inderdaad onder andere het westen en later deels het midden in het vizier. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat EC12 dit gisteravond als eerste liet zien, terwijl ik het maximum een fractie zuidoostelijker had verwacht. Voorlopig een prima score voor EC dus. Maar laten we even wachten met het definitieve oordeel. Het is pas net begonnen...

remco0317

kan wageningen nog sneeuw verwachten?

gilleeesss

Oh na al mijn geklaag heb ik toch wel een dik pak sneeuw gekregen. Ik ben benieuwd wat de komende 2 maand nog zal brengen. Dit is alvast een geslaagde start van de winter voor mijn regio dan (west belgie)

Weatherboy

Citaat van: Marsel op ma 11 dec 2017 - 14:43
Ze krijgen allemaal gelijk. De verschillen tussen de gangbare modellen zijn vrijwel nihil geworden in de laatste runs, zeker de 06z uitvoer is duidelijk en onderling consistent met dus inderdaad onder andere het westen en later deels het midden in het vizier. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat EC12 dit gisteravond als eerste liet zien, terwijl ik het maximum een fractie zuidoostelijker had verwacht. Voorlopig een prima score voor EC dus. Maar laten we even wachten met het definitieve oordeel. Het is pas net begonnen...

Nou ik ben super blij in ieder geval! De kiekenpluimen vliegen hier het raam voorbij en de indraaiing lijkt precies boven Noord/Zuid holland te gaan gebeuren. Het sneeuwdek van gister lag er nog met 3 cm gemiddeld. Alleen de straten waren deels sneeuwvrij, maar ook die zijn weer goed wit :)

Amijeee

Leeuwarden meldt ook weer sneeuw!

GeneralDuke

Citaat van: Marsel op ma 11 dec 2017 - 14:43
Ze krijgen allemaal gelijk. De verschillen tussen de gangbare modellen zijn vrijwel nihil geworden in de laatste runs, zeker de 06z uitvoer is duidelijk en onderling consistent met dus inderdaad onder andere het westen en later deels het midden in het vizier. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat EC12 dit gisteravond als eerste liet zien, terwijl ik het maximum een fractie zuidoostelijker had verwacht. Voorlopig een prima score voor EC dus. Maar laten we even wachten met het definitieve oordeel. Het is pas net begonnen...

GFS6Z van vandaag was wel wat minder enthousiast met sneeuwval dacht ik.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Johannes96

Laag lijkt iets Noordelijker weg te trekken dan de modellen aangaven, die van gisteren juist wat Zuidelijker. Lijkt er op dat ie pas bij NH gaat indraaien waardoor het noorden ook nog wat sneeuw ziet, en heel limburg maar ook ZO Brabant en de Achterhoek nog wel even regen zullen zien..

pietjelol

Matige en af en toe zware sneeuwval op dit moment. Daarbij waait het ook nog af en toe.

Joep

Nieuwe berekening GFS tot zeker 02u vannacht sneeuw

via Jantje

Murk

Al minimaal 10 minuten zware sneeuwval, ongekend.

RicardoDimm

Citaat van: Joep op ma 11 dec 2017 - 15:00
Nieuwe berekening GFS tot zeker 02u vannacht sneeuw

via Jantje

Enig idee waarom Jantje niet meer actief is op dit forum?

boucheron

hier ook, echt zo tof en uitzonderlijk zoveel voor deze hoek van het land
Citaat van: Murk op ma 11 dec 2017 - 15:02
Al minimaal 10 minuten zware sneeuwval, ongekend.

Johannes96

Inmiddels alweer 3 cm nieuwe sneeuw, sneeuw van gisteren (ook 3cm) is niet weggesmolten dus ligt er nu een mooi dekje van 6cm, benieuwd wat er nog komen gaat!

Marsel

Citaat van: GeneralDuke op ma 11 dec 2017 - 14:52
GFS6Z van vandaag was wel wat minder enthousiast met sneeuwval dacht ik.

Gangbaar is een rekbaar begrip  ;D. GFS behoort daar niet bij wat mij betreft. Groepje EC, Hirlam en Harmonie, daar doelde ik op eigenlijk. De meest gebruikte modellen in de operationele weerdienst. GFS is voor mij niets meer dan een, en dat klinkt oneerbiedig, vergelijkend warenonderzoek.

Powered by EzPortal