Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226118 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

ThaGhostNL

Citaat van: TimK21 op ma 11 dec 2017 - 13:08
Code rood. Is dat echt nodig? Tot nu toe veel lagere intensiteit dan gister, en toen was het code oranje. Wat zijn dan precies de criteria?

De weer codes zijn niet meer gebaseerd op de intensiteit van het weer, maar in hoeverre Nederland ontwricht wordt door de intensiteit van het weer.
Met name de problemen die worden verwacht tijdens de spits is een code rood waardig.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Johannes96

Citaat van: TimK21 op ma 11 dec 2017 - 13:08
Code rood. Is dat echt nodig? Tot nu toe veel lagere intensiteit dan gister, en toen was het code oranje. Wat zijn dan precies de criteria?

Lijkt me duidelijk; gister was het zondag en vandaag is het een werkdag. Miljoenen mensen moeten nu de weg op, gisteren niet. En  het lijkt nu misschien nog niks maar ZW en M NL daar activeert het straks.

Straatje96

Ik heb het idee dat het Oosten nauwelijks meer wat gaat krijgen en het westen vooral in de prijzen gaan vallen? klopt dit?

TMCThomas

Plus de wegen zijn hier in ieder geval een stuk minder begaanbaar, lijkt een platgereden sneeuw/ijs laagje op de straat te liggen die het stukken gladder maakt dan gister.

Lucas

Niet te vroeg conclusie trekken! Het moet nog beginnen... het actieve gedeelte wordt nu zichtbaar op de radar in het uiterste zuidwesten
Aanhoudende sneeuwval

winter67

Toch een vraag volgens de sneeuwradar is het droge sneeuw maar het is nat terwijl het vriest ligt wel een laagje maar dat had veel meer kunnen zijn waar ligt het aan?

dennis089

Citaat van: Straatje96 op ma 11 dec 2017 - 13:14
Ik heb het idee dat het Oosten nauwelijks meer wat gaat krijgen en het westen vooral in de prijzen gaan vallen? klopt dit?

hier in zuid-oost kan je inderdaad er beter vanuit gaan dat het voorbij is met de pret. helaas maar waar is alweer landinwaarts minder sneeuwpret. vreemde trend in gewording.

Extremissimorum

Lichte tot matige sneeuwval hier in Hoorn nu. Vroeger dan verwacht volgens mij.

Ik vind het vooral opvallend dat het KNMI code rood heeft afgegeven voor een periode van 11 uur; van 13:00 tot 00:00 uur.
Verlenging snap ik, het is terecht, maar nu al zo lang? Die zijn wel erg zeker van hun zaak (lees: hun weermodel).

Zien jullie code rood nog verlengd worden naar morgen?

boucheron

Kan iemand vertellen wat de verwachtingen zijn voor de long run? beetje periode tot en met einde dit jaar.

Marktwente

Ik lees dat het front nog gaat kantelen. Welke trekrichtig gaat dit front uiteindelijk volgen? Qua sneeuwval hier in Hengelo valt het nog tegen vandaag.

sneeuw040

Wat een flink pak sneeuw ligt er omgeving eindhoven, zeker wel 10cm! Totaal niet verwacht, al zal het hier vanmiddag wel gaan regenen denk ik. Ook alle scholen hier sneeuwvrij

winter67

Citaat van: Marktwente op ma 11 dec 2017 - 13:22
Ik lees dat het front nog gaat kantelen. Welke trekrichtig gaat dit front uiteindelijk volgen? Qua sneeuwval hier in Hengelo valt het nog tegen vandaag.
Het trekt richting het oosten. In het westen intensief naarmate het oostelijker en noordelijker gaat vind verpietering plaats

Johannes96

Citaat van: boucheron op ma 11 dec 2017 - 13:22
Kan iemand vertellen wat de verwachtingen zijn voor de long run? beetje periode tot en met einde dit jaar.

Deze week nog temps  iets onder of normaal, daarna lijkt de wc er in te kunnen komen. Positieve AO..

Lothiriel

Hier nu flinke stortregen, doei sneeuw  :o
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Johannes96

Citaat van: winter67 op ma 11 dec 2017 - 13:25
Het trekt richting het oosten. In het westen intensief naarmate het oostelijker en noordelijker gaat vind verpietering plaats

Het trekt eerst naar NO, later vanavond pas naar het O weg.

Extremissimorum

Kaartje van Noodweercentrale. Opvallende keuze.

Code groen voor Hoorn? Lijkt me een beetje vreemd. Het sneeuw hier alweer. Waarom hier niet, en in Amsterdam wel code rood?

boucheron

Al zoveel gehoord en gelezen over de  wc echter snap ik er nog erg weinig van wat hier mee bedoeld wordt,, zou jij mij een korten begrijpelijke uitleg kunnen geven? bij voorbaat dank
Citaat van: Johannes96 op ma 11 dec 2017 - 13:26
Deze week nog temps  iets onder of normaal, daarna lijkt de wc er in te kunnen komen. Positieve AO..

Armand

Zachtere lucht sijpelt verder richting het noorden, maar zal waarschijnlijk niet veel verder komen.

Hele rare gedachten dat er op veel plekken enorme chaos op de weg is/wordt, terwijl hier gewoon helemaal niks aan de hand is.

winter

Eindhoven ligt mooie pak sneeuw weer.
Zitten veel buitenlandse studenten hier die voor het eerste sneeuw zien hahah.

winter67

Citaat van: Extremissimorum op ma 11 dec 2017 - 13:28
Kaartje van Noodweercentrale. Opvallende keuze.

Code groen voor Hoorn? Lijkt me een beetje vreemd. Het sneeuw hier alweer. Waarom hier niet, en in Amsterdam wel code rood?
De code betreft voor straks neem ik aan dan klopt het wel

Powered by EzPortal