Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226187 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: Glennb op ma 11 dec 2017 - 12:00
Hoi Marsel,

Hoe denk jij over de dooi aankomende nacht? Is het de moeite waard om  besneeuwd bosop de Veluwe te fotograferen morgen? Of zal het na vannacht al een grote natte zooi worden en de bomen kaal?
Bedankt voor al je betrokkenheid en updates! Wordt zéér gewaardeerd hier :)


Edit: in Amsterdam begint het nu te sneeuwen.

Graag gedaan!

Komende nacht draait na passage van het ingedraaide front de wind in de achterkamer van de depressie naar noordwest. Dat betekent dat tegen de dagelijkse gang in de temperatuur oploopt naar waarden iets boven nul (hooguit +1/+2C) in maritiem polaire lucht. Lichte dooicondities dus. Toch ligt er daar op de Veluwe tegen die tijd nog zoveel sneeuw (lokaal 20-30cm) dat het smorgens waarschijnlijk nog prima toeven is. Vermoedelijk heeft het dan nog te kort en te licht  gedooit om diep in het bos alles al in een natte drap te laten veranderen. Toch zal het mooie, zoals verse sneeuw op kleine takjes, er dan waarschijnlijk wel grotendeels vanaf zijn. Er staat immers vannacht een 2-3bft uit noordwest. Ik zou, als je wilt en kunt (veiligheid!) vanavond nog even gaan. Dan zijn temperaturen nog lang rond of onder nul met verse sneeuwval. Wat je ook beslist, veel plezier toegewenst en schroom niet om de foto's hier te posten!

dennis089

Aii Marsel. De WC, die willen we juist allemaal niet zien haha. Zou jij mij toevallig ook nog kunnen vertellen waarom er vanaf de middag code oranje is gegeven voor Limburg? Zelfs de scholen zijn om 11:00u dicht gegaan. Dit alles lijkt me toch een blunder niet? Het is zelfs al een half uurtje droog.

GeneralDuke

Citaat van: dennis089 op ma 11 dec 2017 - 12:26
Het is zelfs al een half uurtje droog.

Viel me al op idd dat het in Limburg en in Zeeland droog is.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Markvb90

Citaat van: GeneralDuke op ma 11 dec 2017 - 12:32
Viel me al op idd dat het in Limburg en in Zeeland droog is.

Ja, ik hoor berichten dat de Randstad in de spits getroffen gaat worden.. het sneeuwt daar al een paar uur en straks is de bui voorbij.
Ook hoor ik dat de sneeuwintensie toeneemt, maar ik zie daar in de atmosfeer nog niks van terug??

winter67

Citaat van: Markvb90 op ma 11 dec 2017 - 12:36
Ja, ik hoor berichten dat de Randstad in de spits getroffen gaat worden.. het sneeuwt daar al een paar uur en straks is de bui voorbij.
Ook hoor ik dat de sneeuwintensie toeneemt, maar ik zie daar in de atmosfeer nog niks van terug??
Als goed is word het wel getroffen. Er komt nog een lijn tijdelijk wel drogen maar vanuit het zw gaat het weer activeren met mogelijk veel sneeuw

GeneralDuke

KNMI tweet over code rood, staat nog niet op de site.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

dennis089

Citaat van: Marsel op ma 11 dec 2017 - 12:19

ik zie op EC inderdaad die west circulatie hardnekkig erin vliegen, bij GFS zie ik een korte wc en op 20 december (mijn verjaardag) een Eurohoog. Allemaal niet goed voor een sneeuwrijke winter lijkt me toch?  :P

vlerk

Eindhoven begint weer wat droger te worden, ben benieuwd of er vanmiddag en vanavond nog wat volgt.

Lothiriel

Als er een WC komt opzetten ga ik in winterslaap  :-X

Momenteel hier temperatuur net onder 0, en droog. Sneeuw blijft liggen (ook al hebben we het maar over enkele cm's).
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Amijeee

Citaat van: GeneralDuke op ma 11 dec 2017 - 12:48
KNMI tweet over code rood, staat nog niet op de site.

Twitter ontploft nu ook ivm code rood.. Ben benieuwd hoe de dag gaat verlopen.

zwoof

Het sneeuwt hier ook weer lekker door. Er lag nog een aantal centimeters van gisteren, kijken wat erbij komt vandaag.  :P

Tanneke

Hier in Middelburg dwarrelt er iets naar beneden, maar dat is niet meer te vergelijken met wat er eerst viel.
Hopelijk komt er nog meer aan :)

TMCThomas


Cdtj3

Yep inderdaad, code rood afgegeven voor een groot deel van Nederland, ook maar even het plaatje erbij gezet met uitleg ;)
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

winter67

Nu zal wel het moment zijn dat het gaat kantelen. Het ergste komt nog

X-treme

Hier is het ook weer gaan sneeuwen, stelt nog niet veel voor.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Amijeee

Citaat van: winter67 op ma 11 dec 2017 - 12:59
Nu zal wel het moment zijn dat het gaat kantelen. Het ergste komt nog

Ik zie inderdaad dat ie gaat kantelen.. Zou het noorden (Friesland) dan toch meer sneeuw kunnen verwachten dan in eerste instantie?

winter67

Citaat van: Amijeee op ma 11 dec 2017 - 13:01
Ik zie inderdaad dat ie gaat kantelen.. Zou het noorden (Friesland) dan toch meer sneeuw kunnen verwachten dan in eerste instantie?
Ziet er wel naar uit. Maar denk nog steeds dat het gaat verpieteren zoals harmonie aangaf en dat het gaat activeren in het zw daarbij kan het echt zwaar sneeuwen. Friesland zie ik het sombrer in wie weet

Johannes96

Citaat van: Amijeee op ma 11 dec 2017 - 13:01
Ik zie inderdaad dat ie gaat kantelen.. Zou het noorden (Friesland) dan toch meer sneeuw kunnen verwachten dan in eerste instantie?

Nee juist niet omdat het gaat kantelen..

TimK21

Code rood. Is dat echt nodig? Tot nu toe veel lagere intensiteit dan gister, en toen was het code oranje. Wat zijn dan precies de criteria?
Challenge accepted!

Powered by EzPortal