Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226203 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

janwan

Eerste vlokjes vallen hier.. droge sneeuw

sneeuw040

Zeer zware sneeuw in ehv ligt al zeker 5 cm

Lothiriel

Hier is het ook alweer over :( eerst flink cumulerende sneeuw en nu drab met sneeuwige regen. Jammer :p
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Murk

Inmiddels is de lichte sneeuwval overgegaan in matige sneeuwval. Vlokken worden groter, icm met de windstoten toch een aardig gezicht  :)

VinceBongiovi

Lang geleden dat ik het zo heb zien sneeuwen maar wat is het mooi

vlerk

Het sneeuwt enorm hard in Eindhoven, zelden zoveel sneeuw gezien.

dennis089

Waarom komt toch telkens die dooi na sneeuwval????????

winter

Matige sneeuwval Eindhoven gaat lekker hoor denk dat we bijna op 8 cm zitten!

Tam


Marsel

Citaat van: dennis089 op ma 11 dec 2017 - 11:39
Waarom komt toch telkens die dooi na sneeuwval????????

Ja het is inderdaad zonde. Deze zeer korte winterperiode heeft gewoon geen body. Je merkte dat gisteren bijvoorbeeld aan het feit dat eigenlijk overal de temperatuur hoger was buiten de neerslagzone. Er is gewoon geen echt koudereservoir opgebouwd. Ook deze sneeuwdag is een enorm lucky shot met een hoog toevalligheidsgehalte. Overigens zie ik op lange termijn de WC aanspannen. Een voordeel: hoeven we ons geen zorgen te maken over dooi! :P

Mdelaat97

Hoe zit het precies? Gaat dat neerslagebied dadelijk buigen naar het oosten? Wie weet dar? ;)

Hier in Tilburg sneeuwt het behoorlijk. De bewoners van mijn werk (verzorgingshuis) vinden het maar niks maar ik vind het heerlijk schat ongeveer 3 a 4 cm al.

Der RoX

WiNtEr!!11!1!@

Wghstrfg

Foto van gisteravond op de Utrechtse Heuvelrug bij Amersfoort.
20 cm lag daar maximaal. Afbrekende takken en zo  ;).



Lichte sneeuw valt er op dit moment, gaat lekker zo.

X-treme

Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

JerryL

Zaanstad heeft het vooralsnog zonder sneeuw te stellen. We wachten af. Zo te lezen komt het langzaamaan onze kant op ;D

Glennb

Citaat van: Marsel op ma 11 dec 2017 - 11:50
Deze zeer korte winterperiode heeft gewoon geen body. Je merkte dat gisteren bijvoorbeeld aan het feit dat eigenlijk overal de temperatuur hoger was buiten de neerslagzone. Er is gewoon geen echt koudereservoir opgebouwd.

Hoi Marsel,

Hoe denk jij over de dooi aankomende nacht? Is het de moeite waard om  besneeuwd bosop de Veluwe te fotograferen morgen? Of zal het na vannacht al een grote natte zooi worden en de bomen kaal?
Bedankt voor al je betrokkenheid en updates! Wordt zéér gewaardeerd hier :)


Edit: in Amsterdam begint het nu te sneeuwen.
Groet,
Glenn

xzaz

Hopen dat het wat meer naar het oosten gaat; heb het wel gezien die sneeuw.
De winter is nog niet eens begonnen!

Jenkie

Als ik op de satellietbeelden kijk, lijkt zicht rechts onder Nederland ook wat te activeren. Kan het zijn dat dat nog over het uiterste oosten gaat trekken? Of hoop ik teveel?  ;D

winter67

Matige sneeuwval overgaand in zware sneeuwval begint al aardig wit te worden

JerryL

Ook in Zaanstad nu sneeuw. Het is nog wat tam, maar je ziet het aanzwellen. Lijkt op een herhaling van gisteren. Nu maar hopen dan we over twee weken hetzelfde weer krijgen. Een witte Kerst, wat zou dat mooi zijn.

Powered by EzPortal