Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226159 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

vleesjus

Van lichte motsneeuw het afgelopen uur, begint het nu aardig door te sneeuwen in 's-heerenberg. Nog wel kleine vlokken, maar het blijft al liggen op de auto's

winter67

Citaat van: Markvb90 op ma 11 dec 2017 - 10:37
Kan aan mij liggen hoor, maar het neerslaggebied rekt zich helemaal uit van west naar oost, lijkt erop dat het snel over is.
Dat is ook de planning. Het gebied wat nu gaande is gaat verpieteren naarmate het noordwaarts trekt. Vanuit het zw gaat het weer activeren

dennis089

Helaas. De sneeuw is overgegaan in regen. Winter in Nederland in een notedop.

Der RoX

Citaat van: GeneralDuke op ma 11 dec 2017 - 10:42

Is al vaker gezegd, dat is neerslag op hoogte die onderweg nog verdampt. De radar vangt dat wel op.

Geen idee, zo vaak kijk ik niet hier, maar bedankt voor de korte uitleg
WiNtEr!!11!1!@

Akito

Citaat van: winter67 op ma 11 dec 2017 - 10:49
Dat is ook de planning. Het gebied wat nu gaande is gaat verpieteren naarmate het noordwaarts trekt. Vanuit het zw gaat het weer activeren

Misschien een kansloze vraag... maar als het vanuit het zw gaat activeren, zou dit dan betekenen dat we in Groningen toch nog wat vlokjes krijgen in de middag?

peterk

Citaat van: GeneralDuke op ma 11 dec 2017 - 10:42
WRF en ICON laten de regen in heel Limburg vallen en nog een stukje Brabant (regio Eindhoven).

Google Maps is ook zo'n leuke ;D
Dit is ook wel leuk: http://www.verkeerscentrum.be/verkeersinfo/indicatoren/filelengte

Is al vaker gezegd, dat is neerslag op hoogte die onderweg nog verdampt. De radar vangt dat wel op.

Inderdaad en de trend is stijgend  :D

X-treme

Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

GeneralDuke

Citaat van: der rox op ma 11 dec 2017 - 10:55
Geen idee, zo vaak kijk ik niet hier, maar bedankt voor de korte uitleg

Excuus, toen ik mijn antwoord teruglas vond ik hem niet zo attent... Het viel me gewoon op dat exact dezelfde vraag ~40 min eerder was gesteld. ;)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Gerard1995

Het Begint hier weer op de West Veluwe... nog kleine miezervlokjes maar ze zijn te zien  ::)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Streamertje

OOk in Waddinxveen vallen de eerste vlokjes weer. Van de ruim 10 cm van gisteren was nog 2-3 cm over en veel grijze drab..

hesselsjoerd

Nieuwste harmonie berekent de neerslag noordelijker. Daarnaast viel het me op dat het op meer plaatsen gaat regenen. Vanavond moet ik naar het oosten van NL, wordt nog een spannend ritje  :o

winter67

Citaat van: Akito op ma 11 dec 2017 - 10:58
Misschien een kansloze vraag... maar als het vanuit het zw gaat activeren, zou dit dan betekenen dat we in Groningen toch nog wat vlokjes krijgen in de middag?
Als goed is ontwikkeld er een actieve lijn van zw richting no. Groningen zal wel wat krijgen maar niet echt heel veel

Extremissimorum

Meer dan 1200 kilometer file in België. Zo'n beetje elke snelweg in Midden- en West-België staat vast. Ook openbaar vervoer staat vast.
Een van de drukste spitsen ooit voor onze zuiderburen?

En inderdaad, zoals ik al zei voordat men daarover ging beginnen, dit neerslaggebied gaat verpieteren, maar activeert vervolgens weer. Als mensen nou eens zouden lezen voordat ze met willekeurige opmerkingen komen...

Maar goed...  :-X

Akito

Citaat van: winter67 op ma 11 dec 2017 - 11:07
Als goed is ontwikkeld er een actieve lijn van zw richting no. Groningen zal wel wat krijgen maar niet echt heel veel

Dank je wel voor je reactie! :)

GeneralDuke

Ligt het aan mij of is het sneeuwgebied wel iets eerder (~1 uur) het land in getrokken dan de meeste modellen voorspelden? En dan heb ik het niet over de radarbeelden maar wat daadwerkelijk valt.

Citaat van: Extremissimorum op ma 11 dec 2017 - 11:07
Meer dan 1200 kilometer file in België. Zo'n beetje elke snelweg in Midden- en West-België staat vast. Ook openbaar vervoer staat vast.
Een van de drukste spitsen ooit voor onze zuiderburen?

Belooft nog wat voor Nederland. Volgens mij staat hier het record op iets van 1000 km (alleen snelwegen geteld), dat was ook met sneeuwval.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

jka2712

Sneeuwt hier(Tilburg) nu flink door, alles weer wit

TMCThomas

Begint hier nu ook weer licht te sneeuwen, heb er zin in  :D

Der RoX

Er dwarrelt al iets miniscuuls naar beneden hehe
WiNtEr!!11!1!@

Marsel

Citaat van: GeneralDuke op ma 11 dec 2017 - 11:09
Ligt het aan mij of is het sneeuwgebied wel iets eerder (~1 uur) het land in getrokken dan de meeste modellen voorspelden? En dan heb ik het niet over de radarbeelden maar wat daadwerkelijk valt.

Belooft nog wat voor Nederland. Volgens mij staat hier het record op iets van 1000 km (alleen snelwegen geteld), dat was ook met sneeuwval.

Verschil tov Hirlam en EC is iig minimaal, al is de voorzijde wellicht ietsjes doorgetrokken tov vanmorgen (ook relatief tov de uitvoer). Maar het is allemaal ruim binnen de marge.

Overigens ook hier weer licht gevlok. Van de sneeuw van gisteren, toch bijna 10cm, is nog een vies bruinige draplaag over. Niet meer gesloten, maar op gras etc nog wel een paar cm. Wordt straks weer aangesuikerd. Het was zojuist trouwens wel heel aardig om de sneeuw op hoogte te zien vallen zonder dat het de grond bereikte. Apart sfeertje nu ook met die aantrekkende oostenwind.

Btouring

Is weer over en uit in Zuid West Vlaanderen, 5 cm gevallen en nu de dooi

Powered by EzPortal