Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226211 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Lothiriel

Lovenjoel, nabij Leuven :)



Grappig, gisteren werd enkel regen voorspeld voor hier.


***Edit: volgende keer even de foto draaien.***
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

winter67


Bernardo

Citaat van: Joep op ma 11 dec 2017 - 09:52
Sneeuwhoogtes aldus Meteogroup

En weerplaza zegt heel wat anders. Die laten in Zeeland een bult vallen. Word blijkbaar gewoon afwachten.

ThaGhostNL

Citaat van: winter67 op ma 11 dec 2017 - 10:15
Ik meld hier al sneeuwvlokjes
Dan trekt het aardig snel door. Rotterdam e.o. nog geen sneeuw, maar dat zal snel veranderen zo te zien.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Extremissimorum

Môgguuh!

Hier in Hoorn heeft de sneeuw de nacht overleefd. Overal ligt nog wel wat en het is flink frisjes geweest. Bijna matige vorst!

Vandaag wordt ook weer een spannend dagje zo te zien (Harmonie). Kan zo weer 5 cm vallen. Dat zou meer zijn dan gisteren. Volgens het KNMI zal alleen in Limburg de sneeuw (tijdelijk) in regen overgaan, dus dat belooft wat. Al zie ik wel gebeuren dat ook in het noordwesten de sneeuw in regen over kan gaan, als er dan tenminste nog neerslag valt. Bovendien geeft GFS aan dat, hoewel er sneeuw lijkt te gaan vallen in Noord-Holland, het sneeuwdek alleen maar minder gaat worden.

Apart gebied opeens volgens de modellen. Neerslaggebied lijkt te gaan verpieteren, maar intensiveert vervolgens boven Nederland. Dat maakt het zo tricky voor vanavond, aangezien die intensivering juist tijdens de avondspits plaats lijkt te vinden. Moeilijke beslissing voor KNMI. Code oranje is iig terecht.

GeneralDuke

In Nijmegen begint het ook, kleine vlokjes. Wegen zijn schoongedooid, in de tuinen ligt nog wel een laagje van 2-3 cm.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Død Snø

Ik maak me echt zorgen dat de grens tussen regen en sneeuw meer naar het westen zal liggen. Kijk maar hoe dat neerslaggebied kantelt!

winter

Eindhoven matige sneeuwval en wederom een gesloten sneeuwdek nu.
Waren nog resten over van de 10 cm van gisteren.
Dus koude ondergrond ben benieuwd hoeveel we vndg krijgen!

Murk

Ook in Delft beginnen de eerste vlokjes weer te vallen. Ben benieuwd waar het eindigd vandaag. Er liggen nog een dun papperig laagje van gister.

winter67

Citaat van: Død Snø op ma 11 dec 2017 - 10:27
Ik maak me echt zorgen dat de grens tussen regen en sneeuw meer naar het westen zal liggen. Kijk maar hoe dat neerslaggebied kantelt!

Het is juist de bedoeling dat het gaat kantelen ;)

Sneeuw begint te intensiveren hier

Armand

Mag van mij weer snel droog worden hier, regen bij 1 of 2 graden is echt geen pretje om door te lopen. Bijna 8mm gevallen hier, was het maar sneeuw geweest...  :(


Gerard1995

Citaat van: Død Snø op ma 11 dec 2017 - 10:27
Ik maak me echt zorgen dat de grens tussen regen en sneeuw meer naar het westen zal liggen. Kijk maar hoe dat neerslaggebied kantelt!

Volgens mij precies volgens verwachting, en dan vanmiddag langzaam de indraaiing vanuit het westen... correct me if i'm wrong ;) België nu al volledig op zn plaat overal nou dat wordt wat voor NL die daar nog een stukje beter in zijn :o
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Markvb90

Kan aan mij liggen hoor, maar het neerslaggebied rekt zich helemaal uit van west naar oost, lijkt erop dat het snel over is.

dennis089

Citaat van: Armand op ma 11 dec 2017 - 10:33
Mag van mij weer snel droog worden hier, regen bij 1 of 2 graden is echt geen pretje om door te lopen. Bijna 8mm gevallen hier, was het maar sneeuw geweest...  :(

Ze moeten je wel hebben zeg... ???? hier is t natuurlijk ook wachten op de omslag naar regen die niet lang op zich laat wachten denk ik. Maar we hebben wel sneeuw. Daar in bunde moet dat een hel zijn. Zo'n koude regen...

winter67

Het is nog wel natte sneeuw. Begint steeds harder kan niet lang duren voordat het blijft liggen

Bernardo

Citaat van: Markvb90 op ma 11 dec 2017 - 10:37
Kan aan mij liggen hoor, maar het neerslaggebied rekt zich helemaal uit van west naar oost, lijkt erop dat het snel over is.

Viel mij ook op, blijft weinig van over.

Rufes

Wacht het rustig af voor vandaag. Woon precies op het randje van 0-5cm of 5-8cm. Ik ga maar uit van het eerste. Eerst zorgen dat ik vanmiddag fatsoenlijk op het werk kan komen.

Der RoX

Gebeurt hier nog niks, terwijl als je op buienradar kijkt, er neerslag zou moeten vallen
WiNtEr!!11!1!@

GeneralDuke

Citaat van: Død Snø op ma 11 dec 2017 - 10:27
Ik maak me echt zorgen dat de grens tussen regen en sneeuw meer naar het westen zal liggen. Kijk maar hoe dat neerslaggebied kantelt!

WRF en ICON laten de regen in heel Limburg vallen en nog een stukje Brabant (regio Eindhoven).

Citaat van: peterk op ma 11 dec 2017 - 10:34
Leuke site om te zien waar de sneeuw valt :-)

https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/#mode=viewport+viewport=51.20407,4.53922,8.14,0,-0+ver=3

Google Maps is ook zo'n leuke ;D
Dit is ook wel leuk: http://www.verkeerscentrum.be/verkeersinfo/indicatoren/filelengte

Citaat van: der rox op ma 11 dec 2017 - 10:41
Gebeurt hier nog niks, terwijl als je op buienradar kijkt, er neerslag zou moeten vallen

Is al vaker gezegd, dat is neerslag op hoogte die onderweg nog verdampt. De radar vangt dat wel op.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Powered by EzPortal