Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226195 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Cholens


Energizer85

Citaat van: pietjelol op zo 10 dec 2017 - 21:08
Gaat de sneeuw de nacht hier trouwens overleven?

Jazeker... we blijven hier in t noord(westen) in de koude lucht. Echter draait de wind straks nog iets dus er zal wel wat van smelten. Maar er zal nog wel wat overblijven totdat het vannacht weer gaat vriezen.

Morgen wordt ongekend spannend. Ik zag net Reinier van den berg in een filmpje op twitter en die heeft het over grotere hoeveelheden dan vandaag met het zwaartepunt boven randstad, via de Veluwe naar het noordoosten. In het zuidoosten even zachtere lucht met regen.
Westen lijkt wederom mazzel te hebben

Armand

Citaat van: dennis089 op zo 10 dec 2017 - 21:01
het wordt weer eens tijd voor Ostschnee.

Inderdaad, vaak zitten we dan wél goed. Heerlijk sneeuwfront vanuit het noorden of oosten dan stuwt de neerslag door de Ardennen nog een beetje op en dan zitten we prima ;) Daarna mooi de vorst in met een straffe oostelijke wind. Helaas is dit nu alleen nog dromen, dit scenario komt overigens ook niet heel vaak voor. Die laagjes gaan vaak 9/10x mis doordat hier vaak de warme lucht terecht komt.

Vandaag wel even wat sneeuw gehad gelukkig eens, een centimeter of 1-3 ongeveer, helaas was alles al voor 15u zo goed als weggesmolten. Was dus eventjes goed genieten van de witte werels :)

Bacci


gilleeesss

Pluim gaat wel de hoogte in op LT.

Johannes96

Volgens buienradar zou het hier al best lang droog moeten zijn, maar het sneeuwt maar door..?

Joep


Arend

Via onderstaande link is realtime te volgen waar er gestrooid wordt:

https://rijkswaterstaatstrooit.nl/

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Energizer85


Bernardo

Citaat van: Joep op zo 10 dec 2017 - 22:00
Sneeuw morgen Harmonie

https://weerslag.nl/Harmonie/HarmonieKNMIRegen#

Hoeven we morgen dus ook weinig te verwachten in Friesland, net zoals vandaag. Ligt geen eens een gesloten dek. Ik vind het prima, zit toch middag/avond op de weg.

Eric

Waanzinnig en bizar dagje hier in zuid limburg. Toch wel flinke sneeuwval vanaf 12uur tot 13.45. Werd lichter en lichter, tot ongeveer 14.30... Daarna zeer zwaar invallende dooi, ben benieuwd naar morgen!

bisoutje

Hirlam 18h laat meer dan 20cm op sommige plekken zien in het zuiden. De kaarten zijn ivm Hirlam 12h een heel stuk minder voor de Randstad en het noorden, slechts een paar cm... het oosten en het zuiden gemiddeld 10-15 cm

Rogierhgv

In Hoogeveen sneeuwt het nu nog steeds lekker door, benieuwd wat er morgen nog bij komt.

Extremissimorum

Gfs18 druppelt (sneeuwt?) binnen. Eerste voortekenen zijn goed. Flink intensief neerslaggebied. 15 cm in 6 uur, dat is weeralarm waardig, zeker aangezien het in de spits lijkt de gebeuren, en op een doordeweekse dag. Zal waarschijnlijk begin van de middag bekend worden.

Glennb

Iemand enig idee wat de temp ná de sneeuw-passage van morgen gaat doen ma-di nacht? Koud genoeg om dinsdag ochtend sneeuwplaatjes te schieten ergens in 't midden van het land?
Groet,
Glenn

glenn

Citaat van: bisoutje op zo 10 dec 2017 - 22:33
Hirlam 18h laat meer dan 20cm op sommige plekken zien in het zuiden. De kaarten zijn ivm Hirlam 12h een heel stuk minder voor de Randstad en het noorden, slechts een paar cm... het oosten en het zuiden gemiddeld 10-15 cm

Neerslagkaarten met hoeveelheden van?

hesselsjoerd

Kheb wrf en hirlam net bekeken, maar noorden krijgt er op die kaarten nog genoeg van mee. Was mijn constatering, iemand die dit kan bevestigen?

gilleeesss

Citaat van: hesselsjoerd op zo 10 dec 2017 - 22:50
Kheb wrf en hirlam net bekeken, maar noorden krijgt er op die kaarten nog genoeg van mee. Was mijn constatering, iemand die dit kan bevestigen?

NW nederland lijkt bij alle kaartjes wat uit de boot te vallen, de rest lijkt mij wel een pak te krijgen. Maar ik weet niet wat de temps nadien gaan doen..

1ste plaatje is totaal (wat meeste gewoon als sneeuw berekent wordt) 2de is gewoon een moment opname.


bisoutje

Bijlage: Hirlam 12+Hirlam 18

Het verschil vind ik toch behoorlijk...

Johannes96

Als ik dit zo zie, gaat de sneeuw in Limburg en ZO Brabant en de Achterhoek over in regen..

En idd krijgt het noorden maar ook het noordwesten er zeker wat van mee.. ik ben benieuwd.

Persoonlijk denk ik dat boven de lijn Ijmuiden-Delfzijl niet veel zal vallen.

Powered by EzPortal