Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226112 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: Arend op zo 10 dec 2017 - 19:08
Hier niet. Lach er maar om. Met het gebrek aan of onjuiste data krijg je dus nu onderstaand soort onzinnige output van KNMI-data afhankelijke weerbureaus.

Capaciteit kun je wel plannen, backups kun je plannen en redundantie kun je plannen. Dit soort onzin is niet nodig!

Ja ik lach er wel om, ik vind dat zo'n populistische opmerking over 'dat belastingeld van ons blabla', kom op man, het werkt allemaal weer, niets aan de hand. Het lag er even een half uurtje uit. Als daarvan het land in rep en roer raakt is het wel helemaal diep triest.  ::)

winter67

Citaat van: Joep op zo 10 dec 2017 - 18:48
Morgen in de middag en avond opnieuw sneeuwval.
Sommige delen van het land mogelijk 10+ cm. En dat tijdens de avondspits

weerplaza

Geloof niks van dit kaartje. Gfs geeft het anders aan

AFTH14

Citaat van: winter67 op zo 10 dec 2017 - 19:14
Geloof niks van dit kaartje. Gfs geeft het anders aan
Wat geeft die dan aan?

Bigfoot


Tyshane

Nog steeds 0 graden nu hier (heerde), maar echt op de grens dus dat zal niet lang meer duren.

Armand

Toch wel een flink aanwezige wind nu met maarliefst 8 graden...  :o

Morgen komen we hier in Zuid Limburg weer eens gezellig op de grens van warme/koude lucht te liggen. Denk eerst natte sneeuw, dan regen en richting dinsdag misschien nog een beetje (natte) sneeuw. Zal hier niet tot een sneeuwdek komen verwacht ik. Hoop natuurlijk op veel meer, maar de modellen zijn het redelijk met elkaar eens dat het hier de vloeibare variant wordt...  :-\

Remy

Citaat van: Tyshane op zo 10 dec 2017 - 19:10
Mag ik ook als afkorting JAP zeggen? ;) Mooie foto hoor die eerste, maar die tweede, als je dan je poesje wil laten zien (no pun intended) ;) zorg dan in ieder geval voor een scherpe foto en frontaal bv op gelijke hoogte.  :-X Vond ze het leuk in de sneeuw? Meestal moeten katten even wennen en gaan ze zo leuk met die pootjes schudden!  ;D
Was gelegenheidsfoto ff snel toen ik hout ging pakken in het half donker met me telefoon.Voor het weinige licht zijn beiden best nog goed gelukt :D


KNMI kaartjes..
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Tyshane

Citaat van: Armand op zo 10 dec 2017 - 19:17
Toch wel een flink aanwezige wind nu met maarliefst 8 graden...  :o

Morgen komen we hier in Zuid Limburg weer eens gezellig op de grens van warme/koude lucht te liggen. Denk eerst natte sneeuw, dan regen en richting dinsdag misschien nog een beetje (natte) sneeuw. Zal hier niet tot een sneeuwdek komen verwacht ik. Hoop natuurlijk op veel meer, maar de modellen zijn het redelijk met elkaar eens dat het hier de vloeibare variant wordt...  :-\

Dat is wel jammer zeg. Hopen dat ze het allemaal mis hebben, anders de auto in en snowchasen!  ;) ;D

Lucas

van uit noord holland begint het <1 graad gebied weer naar beneden te zakken nu. Hier max 0,8 geweest. tussen 6 en 7 even motregen. Nu weer vlokken te zien.
Aanhoudende sneeuwval

jornonweer

Citaat van: Tyshane op zo 10 dec 2017 - 19:20
Dat is wel jammer zeg. Hopen dat ze het allemaal mis hebben, anders de auto in en snowchasen!  ;) ;D
mwa heb hier vandaag in het belgische limburg toch 9-14cm sneeuw gehad in mijn stad en omgeving.  :) moest er nu niks zijn gevallen en morgen weer niet dan was ik teleurgesteld, maar hee de pret die ik vandaag heb gehad kunnen ze al niet meer van me afnemen. was matige sneeuw met meer dan 1 uur zware sneeuwval. prachtig om te zien  8)
Danger is real, fear is a choice.

Arend

Citaat van: Tyshane op zo 10 dec 2017 - 19:13
Ja ik lach er wel om, ik vind dat zo'n populistische opmerking over 'dat belastingeld van ons blabla', kom op man, het werkt allemaal weer, niets aan de hand. Het lag er even een half uurtje uit. Als daarvan het land in rep en roer raakt is het wel helemaal diep triest.  ::)

Om dat woord van jou te moeten vernemen: het forum staat hier immers stijf van jouw populistisch geneuzel. Maar goed, mensen met kennis van zaken zijn tegenwoordig dun gezaaid.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

pietjelol

Sneeuwt nog steeds en de laag is inmiddels aangegroeid tot 6 a 7 cm

winter67

Citaat van: AFTH14 op zo 10 dec 2017 - 19:16
Wat geeft die dan aan?
Veel meer voor regio zw. Zegmaar een strook van zw Nederland naar Groningen. Dit geeft harmonie ook aan

Joep


Sneeuwfan

Citaat van: pietjelol op zo 10 dec 2017 - 19:26
Sneeuwt nog steeds en de laag is inmiddels aangegroeid tot 6 a 7 cm

20 km noordelijker en je hebt niks ;D

Tyshane

Citaat van: jornonweer op zo 10 dec 2017 - 19:23
mwa heb hier vandaag in het belgische limburg toch 9-14cm sneeuw gehad in mijn stad en omgeving.  :) moest er nu niks zijn gevallen en morgen weer niet dan was ik teleurgesteld, maar hee de pret die ik vandaag heb gehad kunnen ze al niet meer van me afnemen. was matige sneeuw met meer dan 1 uur zware sneeuwval. prachtig om te zien  8)

Positieve kijk, tof! Dat van vandaag nemen ze je inderdaad niet meer af. En dat zo vroeg in het winterseizoen, mooi toch! :)


Citaat van: Arend op zo 10 dec 2017 - 19:25
Om dat woord van jou te moeten vernemen: het forum staat hier immers stijf van jouw populistisch geneuzel. Maar goed, mensen met kennis van zaken zijn tegenwoordig dun gezaaid.

:) Ik voel me helemaal niet aangesproken.  ;D Ik ben wel blij dat jij met jouw kennis het niveau hier in ieder geval opkrikt! :)

Extremissimorum

Citaat van: pietjelol op zo 10 dec 2017 - 19:26
Sneeuwt nog steeds en de laag is inmiddels aangegroeid tot 6 a 7 cm

Jep, is het uiteindelijk toch nog goed gekomen! Winterwonderland hier! Prachtig plaatje.

Morgen code rood? Lijkt mij heel waarschijnlijk.

martijn

Wanneer begint de temperatuur weer te dalen?

Tyshane

Citaat van: martijn op zo 10 dec 2017 - 19:52
Wanneer begint de temperatuur weer te dalen?

Dat ligt er een beetje aan waar, op de ene plek stijgt het en de andere plek daalt het.

martijn

Citaat van: Tyshane op zo 10 dec 2017 - 19:55
Dat ligt er een beetje aan waar, op de ene plek stijgt het en de andere plek daalt het.
't Harde vlak bij Heerde 8)

Powered by EzPortal