Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226103 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: lans op zo 10 dec 2017 - 18:02
Op de Veluwe is 32cm gemeten.

Wow... Maarja ik kan al zeggen dat ik sinds lang (3 jaar?) niet zoveel sneeuw hier heb gezien rondom mijn huis (en jahet was maar 5cm, zegt genoeg over de voorbije jaren)

Bernardo

Sneeuwt hier nu ook flink door en het blijft nu ook eindelijk liggen. Hele middag natte sneeuw gehad.

matroesjka-world

Citaat van: gilleeesss op zo 10 dec 2017 - 18:11
Wow... Maarja ik kan al zeggen dat ik sinds lang (3 jaar?) niet zoveel sneeuw hier heb gezien rondom mijn huis (en jahet was maar 5cm, zegt genoeg over de voorbije jaren)

Hier hetzelfde en dan is hier maar 0,5 cm sneeuw gevallen vandaag, zoveel is er de laatste jaren hier niet gevallen.
Klinkt echt raar, ik weet het, maar we hebben weer achter het net gevist hier met zo weinig sneeuw :(
Er rust echt een vloek op onze omgeving v.w.b. sneeuw .
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Johannes96

Citaat van: matroesjka-world op zo 10 dec 2017 - 18:16
Hier hetzelfde en dan is hier maar 0,5 cm sneeuw gevallen vandaag, zoveel is er de laatste jaren hier niet gevallen.
Klinkt echt raar, ik weet het, maar we hebben weer achter het net gevist hier met zo weinig sneeuw :(
Er rust echt een vloek op onze omgeving v.w.b. sneeuw .

Hier, 10km ten noorden van je toch echt een gesloten sneeuwdek van 2-3cm..

TMCThomas

Hier nu dooi met 3.7 graden. Sneeuwdek is nog gesloten en zo'n 5-7CM
4 Graden en waait nu goed, wind is WSW.
EDIT: Jammer dat het KNMI net nu een storing moet hebben. had graag het verloop van de dooi in de gaten gehouden.

matroesjka-world

Citaat van: Johannes96 op zo 10 dec 2017 - 18:19
Hier, 10km ten noorden van je toch echt een gesloten sneeuwdek van 2-3cm..

Ja vreselijk, en 10 km onder ons in Wolvega ook een gesloten sneeuwdek  :'(
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

pietjelol

Ik neem mijn woorden terug die ik vanmiddag zij. Sneeuwt goed door en inmiddels 3/4 cm

Jenkie

Ook dinsdag kans op sneeuw le ik op de knmi. En daarna grote onzekerheid. Ik heb de gordijnen nu maar dichtgedaan. Zo blijft in m'n verbeelding de 10 cm sneeuw liggen  :D

Arend

Het dooit nu en het regent.  ??? Ondertussen ligt de site van ons nationale weerinstituut half op z'n gat. Een wanprestatie (wederom) van de bovenste plank dat juist op een dag als vandaag en met de verwachting voor morgen een door publiek (lees ons belastinggeld) gefinancierde overheidssite het laat afweten. Chapeau!  >:(
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Joep

Morgen in de middag en avond opnieuw sneeuwval.
Sommige delen van het land mogelijk 10+ cm. En dat tijdens de avondspits

weerplaza

Tyshane

Citaat van: Arend op zo 10 dec 2017 - 18:45
Het dooit nu en het regent.  ??? Ondertussen ligt de site van ons nationale weerinstituut half op z'n gat. Een wanprestatie (wederom) van de bovenste plank dat juist op een dag als vandaag en met de verwachting voor morgen een door publiek (lees ons belastinggeld) gefinancierde overheidssite het laat afweten. Chapeau!  >:(

Hier doet de site het prima, heb jij je belasting wel betaald?  ??? ::)

Bigfoot

Citaat van: Joep op zo 10 dec 2017 - 18:48
Morgen in de middag en avond opnieuw sneeuwval.
Sommige delen van het land mogelijk 10+ cm. En dat tijdens de avondspits

weerplaza

dit ziet er weer heel anders uit dan dat gfs plaatje of niet?

Remy

Het is gewoon mijn poesje maar de foto wilde niet uploaden.. was blijkbaar beetje groot :)
Jeanne Antoinette Poisson in de sneeuw.Je mag haar ook Madam noemen als je Jeanne Antoinette Poisson te lang vind  ;D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

GeneralDuke

Citaat van: Arend op zo 10 dec 2017 - 18:45
Het dooit nu en het regent.  ??? Ondertussen ligt de site van ons nationale weerinstituut half op z'n gat. Een wanprestatie (wederom) van de bovenste plank dat juist op een dag als vandaag en met de verwachting voor morgen een door publiek (lees ons belastinggeld) gefinancierde overheidssite het laat afweten. Chapeau!  >:(

Storingen kun je volgens mij niet plannen... Ja het is jammer dat ze net nu eruit liggen, maar ik kan me niet voorstellen dat er bij het KNMI iemand is die dat wel leuk vindt.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Arend

Citaat van: Tyshane op zo 10 dec 2017 - 18:49
Hier doet de site het prima, heb jij je belasting wel betaald?  ??? ::)

Hier niet. Lach er maar om. Met het gebrek aan of onjuiste data krijg je dus nu onderstaand soort onzinnige output van KNMI-data afhankelijke weerbureaus.

Citaat van: GeneralDuke op zo 10 dec 2017 - 19:05
Storingen kun je volgens mij niet plannen... Ja het is jammer dat ze net nu eruit liggen, maar ik kan me niet voorstellen dat er bij het KNMI iemand is die dat wel leuk vindt.

Capaciteit kun je wel plannen, backups kun je plannen en redundantie kun je plannen. Dit soort onzin is niet nodig!
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Tyshane

Citaat van: Remy op zo 10 dec 2017 - 19:02
Het is gewoon mijn poesje maar de foto wilde niet uploaden.. was blijkbaar beetje groot :)
Jeanne Antoinette Poisson in de sneeuw.Je mag haar ook Madam noemen als je Jeanne Antoinette Poisson te lang vind  ;D
Mag ik ook als afkorting JAP zeggen? ;) Mooie foto hoor die eerste, maar die tweede, als je dan je poesje wil laten zien (no pun intended) ;) zorg dan in ieder geval voor een scherpe foto en frontaal bv op gelijke hoogte.  :-X Vond ze het leuk in de sneeuw? Meestal moeten katten even wennen en gaan ze zo leuk met die pootjes schudden!  ;D

Bigfoot

Citaat van: Remy op zo 10 dec 2017 - 19:02
Het is gewoon mijn poesje maar de foto wilde niet uploaden.. was blijkbaar beetje groot :)
Jeanne Antoinette Poisson in de sneeuw.Je mag haar ook Madam noemen als je Jeanne Antoinette Poisson te lang vind  ;D
wat een grote poes heb jij!
wel bekeken vanaf mijn grote beamerscherm,dus dat scheelt al.

TMCThomas

Citaat van: Arend op zo 10 dec 2017 - 19:08
Hier niet. Lach er maar om. Met het gebrek aan of onjuiste data krijg je dus nu onderstaand soort onzinnige output van KNMI-data afhankelijke weerbureaus.

Capaciteit kun je wel plannen, backups kun je plannen en redundantie kun je plannen. Dit soort onzin is niet nodig!
Orkaan in limburg! Redden jullie het daarwel jongens?  ;)
EDIT: ergste warmte word hier langzaam verdreven, we tipte net even de 4 graden aan nu tussen 3.3 en 3.6 graden

Duitje

Citaat van: Arend op zo 10 dec 2017 - 19:08
Hier niet. Lach er maar om. Met het gebrek aan of onjuiste data krijg je dus nu onderstaand soort onzinnige output van KNMI-data afhankelijke weerbureaus.

Capaciteit kun je wel plannen, backups kun je plannen en redundantie kun je plannen. Dit soort onzin is niet nodig!

Ik lach er ook om. Wat moet je anders? Janken?
@Kees_Zwaan

Joep

Randstad morgen de volle laag volgens nieuwe EC

Powered by EzPortal