Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226208 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: TaL op zo 10 dec 2017 - 17:32
6-7 cm was hier in 2 uur bijna volledig gesmolten, nu houden enkel nog restjes waar de wind niet of moeilijk aan kan nog dapper vol. Maar 95% is nu sneeuwloos, terwijl 5 uur geleden het 100% wit was ;)

Hier komt het windveld net binnen na enkele uren vrijwel windstilte. De boel komt ineens in beweging terwijl de temperatuur omhoog vliegt. De smelt gaat dan ook behoorlijk hard momenteel. Maar dat een laag zoals jij beschrijft in twee uur bijna helemaal weg is, gaat ook mijn verbeelding te boven  :o.

Citaat van: jornonweer op zo 10 dec 2017 - 17:37

93km/u nu al in brussel en dan moet daar het zwaartepunt nog komen. belooft wat voor straks hier in limburg.

Zo dat is pittig zeg! Die 90+'ers zullen voor NL wellicht nog net kunnen kijkend naar de wind op hoogte zuid van de kern. Hoe dan ook, het goed spoken de komende uren.

Remy

Ah een beetje sneeuw en gelijk weer gezellig druk hier :)
Mijn poesje vind het ook helemaal leuk.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

winter67

Weerplaza komt met 5-10 cm voor bijna heel het land behalve de kust en zuidoosten. Lokaal meer dan 10 cm. Voornamelijk de randstad lijkt het hardst te worden getroffen. Een code rood word al genoemd. Lijkt me zeer waarschijnlijk ivm avondspits en de verwachte neerslaghoeveelheden

Mrkos

Citaat van: Remy op zo 10 dec 2017 - 17:38
Ah een beetje sneeuw en gelijk weer gezellig druk hier :)
Mijn poesje vind het ook helemaal leuk.
Haha ja idem hiero. Probeert die vlokjes te vangen haha :D

matroesjka-world

Citaat van: Remy op zo 10 dec 2017 - 17:38
Ah een beetje sneeuw en gelijk weer gezellig druk hier :)
Mijn poesje vind het ook helemaal leuk.

Ik weet niet wat ik hier van denken moet  ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

GeneralDuke

Citaat van: TaL op zo 10 dec 2017 - 17:32
6-7 cm was hier in 2 uur bijna volledig gesmolten, nu houden enkel nog restjes waar de wind niet of moeilijk aan kan nog dapper vol. Maar 95% is nu sneeuwloos, terwijl 5 uur geleden het 100% wit was ;)

Thanks!
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

winter67

Nieuwe gfs komt met zware sneeuwval morgen wederom de randstad. Het zuidoosten en noordwesten lijken niet veel te krijgen

Jenkie

Citaat van: winter67 op zo 10 dec 2017 - 17:47
Nieuwe gfs komt met zware sneeuwval morgen wederom de randstad. Het zuidoosten en noordwesten lijken niet veel te krijgen

Plaatje? Ben namelijk benieuwd naar het oosten.....

winter67

Citaat van: Jenkie op zo 10 dec 2017 - 17:50
Plaatje? Ben namelijk benieuwd naar het oosten.....
Alsjeblieft :)

gilleeesss

Hier lag een 5 tal cm in zuid west vlaanderen. Maar de regen en de 'warme wind' heeft alles weer doen smelten.

Was wel genieten om weer dat gekraak te horen onder mijn voeten. Hopelijk morgen ook weer zoiets. NL heeft veel  meer geluk zie ik :P

winter67

Ik verwacht vandaag nog code oranje voor morgen en morgen mss code rood. Jammer dat het heel hard dooit hier

Rufes

Gaat hier (Akersloot NH) nog steeds door. Zullen morgen minder mazzel hebben.


Bacci


Jenkie


winter67

Morgen een sneeuwdump!! (En nee dit is niet meegerekend met vandaag)

Cholens


gilleeesss

Citaat van: winter67 op zo 10 dec 2017 - 18:00
Morgen een sneeuwdump!! (En nee dit is niet meegerekend met vandaag)

Is er ergens een kaartje met actuele sneeuwhoogtes in Nederland? Volgens mij ligt er op plekken toch al 10+cm met gemak?

lans

Citaat van: gilleeesss op zo 10 dec 2017 - 18:01
Is er ergens een kaartje met actuele sneeuwhoogtes in Nederland? Volgens mij ligt er op plekken toch al 10+cm met gemak?

Op de Veluwe is 32cm gemeten.
achterhoek

winter67

Citaat van: gilleeesss op zo 10 dec 2017 - 18:01
Is er ergens een kaartje met actuele sneeuwhoogtes in Nederland? Volgens mij ligt er op plekken toch al 10+cm met gemak?

Gfs zegt op dit moment 7cm Maar dat klopt niet

zwoof

Hier een kleine 10 cm nu.  De pop is klaar Haha!  ;D




Powered by EzPortal