Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226204 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

matroesjka-world

Citaat van: Amijeee op zo 10 dec 2017 - 14:54
Ik ben ook benieuwd.. Hier ligt niks, niet op auto's, niet in het gras..
We wachten het nog even af  ;)

Terwijl er in Wolvega toch al een aardig laagje van zeker een cm 1 of 2 ligt.
Hoe raar kan het lopen he?
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

pietjelol

Citaat van: matroesjka-world op zo 10 dec 2017 - 14:50
Ik denk dat we nog steeds geduld moeten hebben hoor, hier in Heerenveen is het ook nog niet veel waard.
Beetje sneeuw op de daken en op de auto's en een beetje in het gras.
Zal mij benieuwen hoe dit verder uitpakt, ik begin nu wel een beetje te twijfelen hoor  :-\

Ga maar nergens van uit want het lost heel snel op nu. Hier alweer bijna droog en het papdekje wat er lag is alweer aan het verdwijnen.


Amijeee

Citaat van: matroesjka-world op zo 10 dec 2017 - 14:58
Terwijl er in Wolvega toch al een aardig laagje van zeker een cm 1 of 2 ligt.
Hoe raar kan het lopen he?

30/40 kilometer verder inderdaad.. Ik zie het voor Leeuwarden niet meer zitten dat we een dekkend laagje sneeuw krijgen. Misschien morgen nog een kansje  :-\ :)

zwoof

Het is hier prachtig buiten. Ik ben eigenlijk grieperig, maar ga er zo toch ff op uit met mijn zoon op de slee.  Kan het niet laten. :) :)

Weatherboy

Het dooifront gaat waarschijnlijk tot de hoogte van Leiden-Enschede komen. Dat betekent dus dat de gebieden die nu al zoveel sneeuw hebben daar erg veel gaat verdwijnen. In belgie en Limburg is de sneeuw al zo goed als weg met +5 en een bulderende zuidwester. Daar lag 5-10 cm

Weerextrem

Citaat van: Weatherboy op zo 10 dec 2017 - 15:06
Het dooifront gaat waarschijnlijk tot de hoogte van Leiden-Enschede komen. Dat betekent dus dat de gebieden die nu al zoveel sneeuw hebben daar erg veel gaat verdwijnen. In belgie en Limburg is de sneeuw al zo goed als weg met +5 en een bulderende zuidwester. Daar lag 5-10 cm

Nou... dit klopt maar de dooi treedt wel erg laat in. en de kern is nog niet land op. dat verklaart ook meteen waarom alleen Zeeland en Limburg hard dooit.
Daarna wat er gebeurt zien we weer wel.

winter67

De kern van het laag lijkt eerder iets zuidelijker te koersen? 

Siebenvm

Zou geweldig zijn als de kern iets zuidelijker koerst dan gepland. Maar volgens mij is het heel moeilijk om dat te meten. Alleen WRF heeft een duidelijk zuidelijkere koers voorspelt.

Nweernl

Ik vind het wel apart waarom zo veel stations precies op 0.0 graden zitten, iemand een verklaring?

Weerextrem

Citaat van: winter67 op zo 10 dec 2017 - 15:15
De kern van het laag lijkt eerder iets zuidelijker te koersen?
Nu pas ja, veel later dan voorspeld is. Maar is nog steeds erg noordelijk te noemen.

jornonweer

151km/u en 102km/u diep in het binnenland in lille een kwartiertje geleden in calais! kan nog leuk worden voor de belgen qua wind. eerst sneeuw en dan storm.
Danger is real, fear is a choice.

Tyshane

Citaat van: zwoof op zo 10 dec 2017 - 15:04
Het is hier prachtig buiten. Ik ben eigenlijk grieperig, maar ga er zo toch ff op uit met mijn zoon op de slee.  Kan het niet laten. :) :)

Goed zo, lekker van genieten! prachtig toch! Je weet nooit of we en hoeveel sneeuw er nog komt deze winter dus dat pak je toch maar weer mee, veel plezier! :)

Weatherboy

Citaat van: winter67 op zo 10 dec 2017 - 15:15
De kern van het laag lijkt eerder iets zuidelijker te koersen?

Klopt! de verwachting was Amsterdam Flevoland Drenthe, maar gaat nu Leiden-de bilt-enschede. Helaas verpietert de boel ook snel, maar het grote indraaien lijkt te zijn begonnen boven Noord-Holland

Lothiriel

Hier nu 3 graden, maar sneeuw smelt niet echt snel weg. Nog steeds 5 tal centimeter.

Krijgen we morgen in België sowieso enkel regen of niet?
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Mrkos

Komen nu veel gaten in het sneeuwdek op de radar... Was dit ook voorspeld??? Beetje jammer voor het Noorden namelijk.

4seasons

Ook in Engeland ruim 30 cm. sneeuw gevallen en in sommige gedeelten stroomuitval en harde wind in het Engels kanaal;


Een paar gedeelten:
Citeer
More snow is hitting the UK with an amber weather warning issued across large parts of the country.

Up to 30cm of snow has been recorded in Sennybridge, near Brecon in Wales, which is the UK's highest so far on Sunday.

Warnings have also been extended for snow and high winds of 80 mph are a possibility in the south of England.

A ferry with 300 people on board ran aground in high winds at Calais, in northern France.

The P&O vessel, the Pride of Kent, ran aground while leaving the port for Dover. There were no injuries and the ship was refloated within two hours, although passengers are being transferred to another ship.

Electricity supplier SSE says up to 20,000 homes in Oxfordshire, Berkshire and Wiltshire are without power.

BBC Weather says Devon and Cornwall have been battered with gusts of more than 70 mph, reaching 90mph in the English Channel
https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/united-kingdom.html



Zie de video's en overig info:
http://www.bbc.com/news/uk-42297150




Marsel

Citaat van: Nweernl op zo 10 dec 2017 - 15:22
Ik vind het wel apart waarom zo veel stations precies op 0.0 graden zitten, iemand een verklaring?

De natteboltemperatuur ligt op dit moment rond het vriespunt. De Td trouwens ook. Dus het maakt niet uit hoeveel neerslag je op dit moment door de atmosfeer heen laat vallen, aan de grond zal het niet veel kouder worden dan nul graden. Wel is het zo dat met die aantrekkende oostelijke wind er vanuit Duitsland nu iets koudere lucht binnenstroomt waardoor de temperatuur in het oosten en noordoosten nu iets verder is gedaald.

De komende uren zullen uitwijzen waar de depressie daadwerkelijk langs gaat trekken. Tot op heden past de actualiteit nog mooi in de uitvoer van de meeste rekenbreinen. Terwijl ik dit schrijf is de sneeuw overgegaan in regen met 'stukjes'. Dag kou, hallo dooi!

Citaat van: Weatherboy op zo 10 dec 2017 - 15:23
Klopt! de verwachting was Amsterdam Flevoland Drenthe, maar gaat nu Leiden-de bilt-enschede. Helaas verpietert de boel ook snel, maar het grote indraaien lijkt te zijn begonnen boven Noord-Holland

Laten we dat nog even afwachten. De kern ligt nog op zee dus de exacte locatie is nog niet bepalen. De komende uren daarentegen zullen meer duidelijkheid verschaffen.

Weerextrem

Citaat van: Weatherboy op zo 10 dec 2017 - 15:23
Klopt! de verwachting was Amsterdam Flevoland Drenthe, maar gaat nu Leiden-de bilt-enschede. Helaas verpietert de boel ook snel, maar het grote indraaien lijkt te zijn begonnen boven Noord-Holland

Praat geen onzin, het was eerst juist onder midden Nederland. nu gaat het verder diep in Nederland. De kern komt waarschijnlijk op lijn Haarlem-Enschede te liggen.

Gerard1995

Weermensen op twitter o.a. Alfred Snoek noemt nu ook dat het laagje stuk zuidelijker gaat en dat een groot deel blijft als het nu is.. yeahhhh

Hoor hier nog wel  verdeelde meningen.. spannend

Trouwens.. ligt hier nu 19cm op de tuintafel.. knappe jongen als dat nog weggespoeld wordt voor morgen de volgende bulk weer komt..
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Powered by EzPortal