Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226211 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

weerinkatwijk

Matige tot zware sneeuwval in Katwijk. Ondertussen 9-12 centimeter, afhankelijk van de meetplek en gaat nog steeds hard!
Zie ook: https://webcam.nl/katwijkaanzee/

Weerextrem

Citaat van: petje op zo 10 dec 2017 - 14:24
lichte regen nu in eindhoven

Bizar, hier sneeuwt nog!! dikke watten inmiddels

Amijeee

Kleine vlokjes nog steeds in Leeuwarden.. en er blijft niks liggen. Ik ben benieuwd of die ommekeer nog gaat komen..

zwoof

Citaat van: Gerard1995 op zo 10 dec 2017 - 13:59
Deze situatie is zo bizar.. morgen dus complete kopie zonder dooi dus.. kan een bizar dik sneeuwpakket worden op de veluwe......


Harmonie heeft het mooiste scenario.  Dit zou er dinsdagmorgen dan moeten liggen.   :)



hesselsjoerd

Ja dit is niet leuk, nw nl had goede papieren, maar ook morgen wprdt het weer niks. Echt balel

pietjelol

Zo tie zien wordt het straks hier alweer droog. Licht nog geen cm sneeuw valt wat tegen.

Bacci

op de veluwe ligt al meer dan 30 cm denk ik ... dus dat wordt richting de halve meter???!!!  :o :o :o

winter67

Dooit echt hard nu. Op dit moment regent het. Was mooi morgen weer een leuke dag wss

Weatherboy

Niet overdrijven nou mensen

Citaat van: zwoof op zo 10 dec 2017 - 14:31

Harmonie heeft het mooiste scenario.  Dit zou er dinsdagmorgen dan moeten liggen.   :)




Dit scenario is de totale gevallen sneeuw vanaf zondagochtend. De afsmelt wordt niet meegerekend en ook de eventuele dooiaanval zit hier niet bij. Tuurlijk zal een enkele plaats een 20 cm kunnen aantikken. Maar vooralsnog niet grootschalig. Daar komt nog bij dat de huidige neerslagband lijkt te verpieteren waardoor noord-nederland misschien wel gewoon naast de pot pist.

Hier in Alkmaar-noord ligt 1 cm sneeuw, op plantjes iets meer of de straat minder en papperig. De intensiteit is gewoonweg te laag om de strijd van de bodemwarmte te winnen en dat zie je voor je ogen gebeuren. Al met al behoorlijk tegenvallend voor hier. Voordeel is wel dat wij aan de koude kant blijven wat voor morgen weer ten goede komt. Hopelijk krijgt het westen dan volle bak!

Bacci

Uhm ik zou maar eens op het internet gaan kijken, zat plekken waar nu al meer dan 10 cm ligt, veluwe tegen de 30 cm dus die kaart overdrijft niet

Tyshane

Citaat van: Bacci op zo 10 dec 2017 - 14:33
op de veluwe ligt al meer dan 30 cm denk ik ... dus dat wordt richting de halve meter???!!!  :o :o :o

Nee op de Veluwe ligt geen 30 cm hoor. ;) Het plaatje geeft trouwens de akkumulierte snee aan, oftewel de totale hoeveelheid, dit is niet wat er dinsdag nog eens bij komt.

Kermisspin

Je ziet op het temperatuur kaartje dat de "warme" lucht binnen komt in het zuiden.
Volvo for life!

Marsel

Citaat van: Weatherboy op zo 10 dec 2017 - 14:39
Niet overdrijven nou mensen
**knip**

Als er een bedank knop op dit forum had gezeten had ik 'm nu voor je ingedrukt :). Maar inderdaad, mensen trekken gewoon random een kaart van internet zonder verder te kijken wat er nu daadwerkelijk weergegeven wordt of wat de achterliggende rekenmethodieken zijn.

@Thaghost
Misschien een idee? Een thanksbutton.

Gerard1995

Citaat van: Weatherboy op zo 10 dec 2017 - 14:39
Niet overdrijven nou mensen

Dit scenario is de totale gevallen sneeuw vanaf zondagochtend. De afsmelt wordt niet meegerekend en ook de eventuele dooiaanval zit hier niet bij. Tuurlijk zal een enkele plaats een 20 cm kunnen aantikken. Maar vooralsnog niet grootschalig. Daar komt nog bij dat de huidige neerslagband lijkt te verpieteren waardoor noord-nederland misschien wel gewoon naast de pot pist.

Hier in Alkmaar-noord ligt 1 cm sneeuw, op plantjes iets meer of de straat minder en papperig. De intensiteit is gewoonweg te laag om de strijd van de bodemwarmte te winnen en dat zie je voor je ogen gebeuren. Al met al behoorlijk tegenvallend voor hier. Voordeel is wel dat wij aan de koude kant blijven wat voor morgen weer ten goede komt. Hopelijk krijgt het westen dan volle bak!

Wordt niets overdreven.. inwoners uit Hoog Soeren melden nu al 23 cm bij elkaar.. restant en van vandaag..

Voor de rest heb je wel gelijk qua uitleg over die kaart trouwens :)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

zwoof

Citaat van: Weatherboy op zo 10 dec 2017 - 14:39
Niet overdrijven nou mensen

Dit scenario is de totale gevallen sneeuw vanaf zondagochtend. De afsmelt wordt niet meegerekend en ook de eventuele dooiaanval zit hier niet bij.


Deze run van harmonie (en ook de vorige 00z)  laat nagenoeg geen dooi zien in de oostelijke helft van het land. Vandaar ook deze kaarten. En dat ze maar uit mogen komen zou ik willen zeggen. Ik geloof zelf overigens ook dat het wel ietsjes minder zal worden in totaal bij ons. Het blijft koffiedik kijken, elk model zegt wat anders.     ;)

matroesjka-world

Citaat van: Amijeee op zo 10 dec 2017 - 14:29
Kleine vlokjes nog steeds in Leeuwarden.. en er blijft niks liggen. Ik ben benieuwd of die ommekeer nog gaat komen..

Ik denk dat we nog steeds geduld moeten hebben hoor, hier in Heerenveen is het ook nog niet veel waard.
Beetje sneeuw op de daken en op de auto's en een beetje in het gras.
Zal mij benieuwen hoe dit verder uitpakt, ik begin nu wel een beetje te twijfelen hoor  :-\
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Marcellang

Citaat van: zwoof op zo 10 dec 2017 - 14:48
Deze run van harmonie (en ook de vorige 00z)  laat nagenoeg geen dooi zien in de oostelijke helft van het land. Vandaar ook deze kaarten. En dat ze maar uit mogen komen zou ik willen zeggen. Ik geloof zelf overigens ook dat het wel ietsjes minder zal worden in totaal bij ons. Het blijft koffiedik kijken, elk model zegt wat anders.     ;)
Zo is het en aan deze kaarten plakken we (ik iig) wat hoop aan vast  :-*
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Amijeee

Citaat van: matroesjka-world op zo 10 dec 2017 - 14:50
Ik denk dat we nog steeds geduld moeten hebben hoor, hier in Heerenveen is het ook nog niet veel waard.
Beetje sneeuw op de daken en op de auto's en een beetje in het gras.
Zal mij benieuwen hoe dit verder uitpakt, ik begin nu wel een beetje te twijfelen hoor  :-\

Ik ben ook benieuwd.. Hier ligt niks, niet op auto's, niet in het gras..
We wachten het nog even af  ;)

winter

Hier ook helaas gestopt met sneeuwen en dooi is ingetreden. Geen regen gezien dat wel weer. Maar zie dat het in Zeeland al bijna 5 graden is.
Gelukkig valt de nacht bijna in wie weet blijft nog een groot deel van de 10 cm liggen. en kan de lucht goed afkoelen voor morgen in de nacht.

Bigfoot

Citaat van: Marsel op zo 10 dec 2017 - 14:45
Als er een bedank knop op dit forum had gezeten had ik 'm nu voor je ingedrukt :). Maar inderdaad, mensen trekken gewoon random een kaart van internet zonder verder te kijken wat er nu daadwerkelijk weergegeven wordt of wat de achterliggende rekenmethodieken zijn.

@Thaghost
Misschien een idee? Een thanksbutton.

ik denk zo'n thumbs up button zoals op die andere site het beste is?

Powered by EzPortal