Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226142 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Jasneker

Wacht het maar af, negatief zijn is gemakkelijk...
Sneek temperatuur gedaald van + 0.3 naar -  0.3 en sneeuw.
Begint ook te blijven liggen, ondergrond zal nog wel wat warm zijn, maar de dag is nog niet voorbij, en morgen word er ook nog het een en ander verwacht.
Strooiwagens rijden al door de straten, die weten meestal wel wat ze doen, dus gewoon genieten.
Zo nog ff naar de Appie voor croisants, met de nieuwe 4 seizoenbanden zal dat geen probleem geven.
;)

Marsel

Citaat van: Bacci op zo 10 dec 2017 - 11:39
Begint al wat te intensiveren vanuit het zuidwesten

Ik wilde het net posten. Intense opglijdingsbanden worden nu zichtbaar op de radar. Dan kan er zomaar een paar cm in een uur vallen. Neemt niet weg dat tegelijkertijd de zachte lucht straks als een malle het zuiden van het land binnen komt. Vrijwel alle uitvoer van 06z run komt met een stagnatie van de zachte lucht op de eerder genoemde lijn Amsterdam-Almelo. Afwachten maar....


Southpaw

Er begint zich een warempel een laagje sneeuw te vormen.
Dit is echt meer waar ik op had gerekend.
Zo maar eens even naar buiten met de hond.
Die weet niet ze meemaakt, heeft nog nooit sneeuw gezien.

Bacci

Hopelijk zakt die lijn nog wat naar het zuiden

Der RoX

Tuinmeubilair en dekzeil van zandbak worden wit. Sneeuwvlokken kleiner, maar intensiviteit is hoger. Op de straat smelt alles nog weg. Mocht deze intensiteit blijven/hoger worden, dan zie ik in de tuin nog wel wat leuks gebeuren
WiNtEr!!11!1!@

GeneralDuke

Citaat van: Marsel op zo 10 dec 2017 - 11:46
Ik wilde het net posten. Intense opglijdingsbanden worden nu zichtbaar op de radar. Dan kan er zomaar een paar cm in een uur vallen. Neemt niet weg dat tegelijkertijd de zachte lucht straks als een malle het zuiden van het land binnen komt. Vrijwel alle uitvoer van 06z run komt met een stagnatie van de zachte lucht op de eerder genoemde lijn Amsterdam-Almelo. Afwachten maar....

Hoe werkt precies dat opglijden? Stroomt de warme lucht boven de koude plaklaag, wat optilling veroorzaakt en daarmee wat convectieve intensivering?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Lothiriel

Ben momenteel in Hamont (Belgisch Limburg bij grens met gem. Cranendonck, grens Brabant en Nederlands Limburg), en hier al uren smeltende sneeuw :( had gehoopt dat ik hier beter zou zitten dan in Leuven maar helaas. Straks ook warme lucht dus zal zeer binnenkort wel overgaan in regen.

Voorlopig geen nieuwe sneeuwkansjes meer in de kaarten?

Overigens, wees voorzichtig op de weg! En kom allemaal veilig thuis :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

winter67

Gfs verwacht voor morgen groot gedeelte van het land 10cm

Bigfoot

@Marsel wanneer is die stagnatie?eind van de middag ofzo?

TMCThomas

Gras krijgt hier bij nog steeds redelijk lichte sneeuwval al een wit kleurtje (Bij een temp van 0.5 graden)
EDIT: Auto's Struiken daken enz. worden allemaal wit, de sneeuw die nog op de straat lag lijkt zich uit te breiden  :)

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

TimK21

Zal vooral morgen interessant worden voor de regio Nijmegen. Vandaag natte pap en regen; zoals verwacht, gelukkig levert het wel leuke plaatjes op van dwarrelende sneeuw.
Challenge accepted!

GeneralDuke

Citaat van: TimK21 op zo 10 dec 2017 - 11:55
Zal vooral morgen interessant worden voor de regio Nijmegen. Vandaag natte pap en regen; zoals verwacht, gelukkig levert het wel leuke plaatjes op van dwarrelende sneeuw.

Ik denk dat we in Nijmegen nog even moeten wachten op die intensievere neerslag. Dan kan er wel wat blijven liggen gok ik. Je zit die dikkere banden op de radar nu ongeveer vanaf Den Haag - Venlo.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Kermisspin

Citaat van: TimK21 op zo 10 dec 2017 - 11:55
Zal vooral morgen interessant worden voor de regio Nijmegen. Vandaag natte pap en regen; zoals verwacht, gelukkig levert het wel leuke plaatjes op van dwarrelende sneeuw.

Zo is het hier in Noord-Limburg ook begonnen. Wacht nou maar ff af  ;)
Volvo for life!

winter67

Voorlopig komt er nog geen dooi de grens met zachte lucht ligt nog onder Belgiƫ

pietjelol

Sneeuwt hier nu lichtjes. Geen regen gehad was gelijk sneeuw.

Der RoX

Tegels in de tuin worden nu ook wit, evenals het gras. Even kijken hoe de straat er voor staat.


Ja dat wordt ook al wittig. Top
WiNtEr!!11!1!@

Rufes

Akersloot (NH) gaat het inmiddels lekker door. Maar blijft nog niet liggen. Temperatuur wel een graad gedaald. Wachten het rustig af

winter

Helmond compleet wit en een laag van ongeveer 2/3 cm op straat en op tafels en gras 4/5 cm.
Gaat lekker en het blijft flink doorsneeuwen.

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Powered by EzPortal