Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226100 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

pietjelol

Gezien de huidige koers denk ik dat de kern van de storing net ten zuiden van Utrecht langs gaat.

Extremissimorum

Citaat van: winter67 op zo 10 dec 2017 - 11:09
Straten worden eindelijk eens wit hier werd eens tijd

Nee maar! Zou het KNMI misschien toch wel met een reden code oranje hebben afgegven? Zouden ze toch wel gelijk hebben dat het een gevaarlijke situatie op de weg kan worden?
Of zullen we die Elfstedentocht van 20 februari 2018 maar gelijk afschaffen?  :-X


Maar goed, even serieus: neerslaggebied nadert Hoorn, inleidende beschietingen ervoor waren overwegend in vaste vorm. Ik heb er vertrouwen in!  8) Al ben ik wel bang voor wat Marsel zegt, namelijk dat de noordwestenwind vanavond nog een spelbreker kan zijn. Zit je wel aan de goede kant van de streep, smelt alsnog alles weg...  :'(
Ach, al zou het maar even blijven liggen, de aanblik van de hele dag sneeuwvlokken en een tapijt zou ook al mooi zijn.

GeneralDuke

De meeste modellen blijven vandaag trouwens net boven het vriespunt, komen uit op een T2m van +1. Is daar afkoeling door smelt niet in meegenomen?

Citaat van: Armand op zo 10 dec 2017 - 11:05
Die 5-10 cm gaan we hier in het Maasdal in elk geval nooit meer halen vandaag. Hooguit dus net 1 centimeter. Ik zit wel in een van laagste punten van Zuid-Limburg, denk dat ze hogerop in de heuvels best een centimeter of 3 tot 5 kunnen krijgen.

De laatste runs voor morgen zijn wel positief voor Limburg. Who knows!
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Bigfoot

in Amstelveen sneeuwt het sinds een half uur, maar de temp is gestegen van 1 naar 2 graden? ik had verwacht van 1 naar 0? hoe kan dat?

Adrie

Dit gaat echt geen 10cm opleveren in NL

Bigfoot

ik wist niet dat jij naar de toekomst kon reizen,wat leuk.

Der RoX

Volgens Buienradar moet er nog het een en ander gaan vallen de komende twee uur. Ben benieuwd.
WiNtEr!!11!1!@

Straatje96

Hier in hoog soeren ligt een dik pak sneeuw van 15 cm en het is nu begonnen met sneeuwen.

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

TMCThomas

Heteren meldt ook (lichte) sneeuwval. Tempraturen dalen gestaag en zitten nu zo op 0.7 graden. We gaan het zien!

winter67

Citaat van: Extremissimorum op zo 10 dec 2017 - 11:17
Nee maar! Zou het KNMI misschien toch wel met een reden code oranje hebben afgegven? Zouden ze toch wel gelijk hebben dat het een gevaarlijke situatie op de weg kan worden?
Of zullen we die Elfstedentocht van 20 februari 2018 maar gelijk afschaffen?  :-X


Maar goed, even serieus: neerslaggebied nadert Hoorn, inleidende beschietingen ervoor waren overwegend in vaste vorm. Ik heb er vertrouwen in!  8) Al ben ik wel bang voor wat Marsel zegt, namelijk dat de noordwestenwind vanavond nog een spelbreker kan zijn. Zit je wel aan de goede kant van de streep, smelt alsnog alles weg...  :'(
Ach, al zou het maar even blijven liggen, de aanblik van de hele dag sneeuwvlokken en een tapijt zou ook al mooi zijn.

Tsja vind het nog steeds bizar Duitsland valt over het algemeen altijd meer sneeuw en daar doen ze niet zo paniekerig voor een beetje sneeuw. Hier word gelijk groot paniek geslagen als er 5cm word verwacht

sneeuw040

Zware sneeuwval regio valkenswaard. Gaat ni erg hard, in korte tijd al een hoop gevallen die 5 cm wordt hier zeker gehaald.

DSDLimburg

Citaat van: winter67 op zo 10 dec 2017 - 11:31
Tsja vind het nog steeds bizar Duitsland valt over het algemeen altijd meer sneeuw en daar doen ze niet zo paniekerig voor een beetje sneeuw. Hier word gelijk groot paniek geslagen als er 5cm word verwacht

Zou in winterslaap gaan, en in de lente weer wakker worden ;D ;)
seizoen 2018/2019

cekstuffertz

Het kan aan mij liggen, maar het lijkt wel alsof de neerslagband smaller is dan voorspeld (noord-zuid). Benieuwd of dat nog invloed gaat hebben op de neerslaghoeveelheden. Weet iemand of de buien ook nog gaan indraaien?

hills89

Aardige sneeuwval in Belgie, 2e weekend op rij.

Bacci

Begint al wat te intensiveren vanuit het zuidwesten

GeneralDuke

De vlokken in Nijmegen worden wat groter, nog geen accumulatie.

Citaat van: cekstuffertz op zo 10 dec 2017 - 11:33
Het kan aan mij liggen, maar het lijkt wel alsof de neerslagband smaller is dan voorspeld (noord-zuid). Benieuwd of dat nog invloed gaat hebben op de neerslaghoeveelheden. Weet iemand of de buien ook nog gaan indraaien?

Volgens mij gaat pas tegen het eind van de middag en occlusie een beetje indraaien en koelt het weer af zo rond de lijn Amsterdam-Nijmegen. Maar ik denk dat dat heel lastig goed te voorspellen is.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Kermisspin

Momenteel in Helden (Panningen) Noord-Limburg en de sneeuw blijft hier nu liggen. Het sneeuwt snel aan. Het heeft vrij lang geduurd. 

Voor de mensen die alles op de grabbel gooien........bedenk goed wat je met de laatste sneeuwvlok doet  ;D
Volvo for life!

Extremissimorum

Citaat van: winter67 op zo 10 dec 2017 - 11:31
Tsja vind het nog steeds bizar Duitsland valt over het algemeen altijd meer sneeuw en daar doen ze niet zo paniekerig voor een beetje sneeuw. Hier word gelijk groot paniek geslagen als er 5cm word verwacht

Euh, ook in Duitsland geldt code oranje voor sneeuw. Hun argumentatie:

"Es tritt im Warnzeitraum Schneefall mit Mengen zwischen 5 cm und 10 cm auf. Verbreitet wird es glatt."

Nee hoor, die hanteren dezelfde criteria.
Overigens zijn onze oosterburen al sneller in paniek als er bij een storm ORKANBĂ–EN verwacht worden, waar wij Nederlanders toch wat realistischer onder blijven en het hoogstens een zware storm noemen.


Verder is het KNMI niet paniek aan het zaaien, maar geven ze mensen die niet altijd het weer volgen zoals wij de informatie die nodig is, namelijk dat er een POTENTIEEL gevaarlijke situatie ontstaat. Dat bericht is bedoeld voor volwassenen die als het goed is daar ook volwassen mee om kunnen gaan, en zelf moeten kunnen inschatten of het noodzakelijk is om plannen aan te passen.

Citaat van: cekstuffertz op zo 10 dec 2017 - 11:33
Het kan aan mij liggen, maar het lijkt wel alsof de neerslagband smaller is dan voorspeld (noord-zuid). Benieuwd of dat nog invloed gaat hebben op de neerslaghoeveelheden. Weet iemand of de buien ook nog gaan indraaien?

As I speak is het hier begonnen met sneeuwen en motregenen. Nog een lange weg te gaan, maar dit kan nog wel door blijven gaan tot een uur of acht vanavond, heb geduld. Eind van de middag gaat het indraaien als het goed is. 8)
De neerslagband zoals verwacht is volgens mij niet per se minder breed, het trekt alleen heel langzaam verder, en daardoor worden de neerslaghoeveelheden groter.
Morgen zullen we dat nog scherper zien denk ik.

frankaloe

hier beginnen de daken en stoepen en de wegen weer wit te kleuren.
terwijl ik dit typ sneeuwt het weer fors
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Powered by EzPortal