Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226215 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

winter67

Citaat van: Marsel op zo 10 dec 2017 - 10:36
Rustaahhhgg ;)! Kijk een stukje zuidelijker naar de waarnemingen en je ziet dat de boel gewoon wit wordt straks. Het aardige van dit soort fronten is ook dat de sneeuwval intensiveert naarmate het grondfront nadert agv intense opglijding. Met temperaturen net in de plus en ook op hoogte langzaam oplopend zul je zien dat de vlokken groter en plakkeriger worden. De snelste accumulatie volgt dus nog...

Denk het niet. Temperaturen gaan idd omlaag naar mijn mening veels te laat. KNMI faalt gewoon. Als het nu droog was dan had de KNMI wel gelijk dan was het code oranje waardig. Maarja het weer is niet te voorspellen. Hopen maar op een verassing morgen

Anne.

Het bericht van Coenn laat mijn winter-hartje sneller kloppen. Laat het maar deze kant op komen!

Delft matige sneeuwval, maar nog niets blijft liggen. Ik duim voor afkoeling!

En als het nou wél de sneeuwdump from hell was geweest en KNMI had alleen code geel afgegeven. Dan was het óók niet goed geweest. Vind dat ze het prima hebben gedaan; je weet niet wat er over een uurtje gebeurd.


edit: hier een halve graad afgekoeld in nog geen 15 minuten!!

petje

ja jongens het is gewooon afwachten hoor hier blijft ook nog niks liggen

grizzrh

Hier in Zuid Limburg begint de temp beneden het vriespunt te komen. Sneeuwt tevens flink door momenteel begin al wat te blijven liggen  ;D
Doenrade, Limburg

Adrie

valt mij toch tegen veel sneeuw die uit de lucht komt vallen maar op de grond alleen maar een natte aanblik,

Btouring

Hier in Zuid West Vlaanderen is het over en uit. De laatste vlokken kwamen neer als regen... de dooi is ingezet... er ligt toch overal een ruime centimeter

winter

Regio Eindhoven ook natte sneeuw blijft niet liggen, denk dat we moeten wachten tot de temperaturen iets meer delen.

Southpaw

Ik vind de aanblik van dwarrelde sneeuw al fantastisch ook al bijft deze hier niet liggen. :D

Marsel

Citaat van: winter67 op zo 10 dec 2017 - 10:39
Denk het niet. Temperaturen gaan idd omlaag naar mijn mening veels te laat. KNMI faalt gewoon. Als het nu droog was dan had de KNMI wel gelijk dan was het code oranje waardig. Maarja het weer is niet te voorspellen. Hopen maar op een verassing morgen

Wat laat is het zeker, i agree. Had het in dat opzicht ook iets kouder willen zien op voorhand. Maar neemt niet weg dat we een pakje sneeuw krijgen uiteindelijk.

vlerk

Citaat van: winter67 op zo 10 dec 2017 - 10:31
Zware sneeuwval. Nog steeds nat.. De KNMI mag zich wel flink schamen onruststokers

En het KNMI bashen is begonnen, wacht eerst de dag eens af voordat je direct oordeelt.

Bacci

Zal de neerslag nog enigszins stagneren boven het midden? Het verpietert wel al een beetje naar het noordoosten toe.

Der RoX

Het waait icm. grote sneeuwvlokken. Echt blijven liggen, wil het nog niet...

edit: de sneeuwvlokken zijn behoorlijk groot
WiNtEr!!11!1!@

GeneralDuke

Citaat van: winter67 op zo 10 dec 2017 - 10:39
Denk het niet. Temperaturen gaan idd omlaag naar mijn mening veels te laat. KNMI faalt gewoon. Als het nu droog was dan had de KNMI wel gelijk dan was het code oranje waardig. Maarja het weer is niet te voorspellen. Hopen maar op een verassing morgen

Je zegt "KNMI faalt gewoon", en iets verder "het weer is niet te voorspellen". Wat Tyshane zegt, het komt allemaal neer op de kans dat een bepaalde situatie zich voordoet. Zelfs als het nu helemaal niet gaat sneeuwen maar overal +5 wordt met 10 mm regen, dan nog was het terecht dat het KNMI waarschuwde voor code oranje.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Armand

Hier blijft het een beetje liggen op daken, gras, auto's, maar het ziet er nog erg nat uit. Op de stoep en straat nog niks. Mooi om te zien dat het eindelijk weer eens flink doorsneeuwt, maar ik vrees dat een gesloten sneeuwdek kantje-boord gaat worden. De zachtere lucht begint België al binnen te lopen. Het zou heel mooi zijn, maar anders heb ik in elk geval al weer eens wat sneeuw zien vallen ;)

Die 5-10 cm gaan we hier in het Maasdal in elk geval nooit meer halen vandaag. Hooguit dus net 1 centimeter. Ik zit wel in een van laagste punten van Zuid-Limburg, denk dat ze hogerop in de heuvels best een centimeter of 3 tot 5 kunnen krijgen.

Tuinprins

Citaat van: vlerk op zo 10 dec 2017 - 10:59
En het KNMI bashen is begonnen, wacht eerst de dag eens af voordat je direct oordeelt.

Inderdaad. Sommige mensen hebben geen idee van hoeveel variabelen er in een situatie van mogelijk flinke sneeuwval meespelen. Bovendien: als het KNMI niet waarschuwt in zulke situaties dan zijn ze nog veel meer de gebeten hond als het tot ongelukken e.d. komt.

Hier in Midden Brabant begint het langzaam wit te worden.

Død Snø

Neerslag valt gelijk als sneeuw hier in Arnhem  ;D wel heel lichtjes

winter67

Citaat van: vlerk op zo 10 dec 2017 - 10:59
En het KNMI bashen is begonnen, wacht eerst de dag eens af voordat je direct oordeelt.
mag gerust gezegd worden het dooit alweer in België

Tyshane

Citaat van: Southpaw op zo 10 dec 2017 - 10:51
Ik vind de aanblik van dwarrelde sneeuw al fantastisch ook al bijft deze hier niet liggen. :D

Kijk van deze positieve zienswijze hou ik! :) Die dwarrelende vlokken is inderdaad al zo prachtig. Hier komt het front bijna aan, nog 20 minuten!

riddler

Temp gaat gestaag omlaag, begint zachtjes te sneeuwen, kom maar door ????

winter67

Straten worden eindelijk eens wit hier werd eens tijd

Powered by EzPortal