Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226075 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Siebenvm

De hogere temperaturen hebben denk ik ook te maken met de bewolking al de hele nacht. Daarnaast hebben we al vaker dit weekend gezien dat neerslag in de vorm van sneeuw de temperatuur naar nul doet zakken. Dat zal dus vandaag ook het geval zijn.

Ik prik me nog steeds vast aan de positieve Harmonie run (niet omdat dit het gunstigst is maar dat model zit er vaak het beste op) en die is duidelijk: zuiden enkele uren sneeuw, daarna regen. Ten noorden van de lijn Gooi-Vechtstreek naar Overijssel overwegend sneeuw.

Daarnaast is het in deze run maandag al helemaal raak. Misschien nog wel beter dan vandaag.

Tyshane

Citaat van: Siebenvm op zo 10 dec 2017 - 09:04
De hogere temperaturen hebben denk ik ook te maken met de bewolking al de hele nacht. Daarnaast hebben we al vaker dit weekend gezien dat neerslag in de vorm van sneeuw de temperatuur naar nul doet zakken. Dat zal dus vandaag ook het geval zijn.

Ik prik me nog steeds vast aan de positieve Harmonie run (niet omdat dit het gunstigst is maar dat model zit er vaak het beste op) en die is duidelijk: zuiden enkele uren sneeuw, daarna regen. Ten noorden van de lijn Gooi-Vechtstreek naar Overijssel overwegend sneeuw.

Daarnaast is het in deze run maandag al helemaal raak. Misschien nog wel beter dan vandaag.

Inderdaad, maandag ziet er ook prima uit, zo niet beter. Mensen zijn snel teleurgesteld omdat de verwachtingen hoog zijn. Logisch ook maar dan valt het sneller tegen. Gewoon geduld hebben en de kans is groot dat we beloond worden!  Harmonie volgen is wat ik juist ook vaak om die reden doe. ;)

winter67

Komt er wel een actievere frond zover ik kan zien gaat het actieve gedeelte de Noordzee op en blijft het hier maar licht regenen (natte sneeuw)

hesselsjoerd

Schat niet meer dan 5 cm in omgeving leeuwarden. Heb het idee op basis van de modellen dat het actieve gedeelte hier net niet komt.

Tyshane

Citaat van: winter67 op zo 10 dec 2017 - 09:14
Komt er wel een actievere frond zover ik kan zien gaat het actieve gedeelte de Noordzee op en blijft het hier maar licht regenen (natte sneeuw)
Be patient my friend, be patient... ;)

Marsel

Citaat van: Tyshane op zo 10 dec 2017 - 09:18
Be patient my friend, be patient... ;)
Inderdaad, BelgiĆ« op dit moment al op veel plekken sneeuw en beginnende accumulatie. Komt wel goed  :).

zwoof

Hallo allemaal! Ik heb niet zoveel tijd momenteel om alles goed te volgen en uit te zoeken. Maar de sneeuwkaartjes voor morgen die ik zag, zijn ook om van te smullen  :)

winter67


Marcellang

Citaat van: Marsel op zo 10 dec 2017 - 08:46
Niet helemaal waar. Dit was mogelijk bij minimale intensiteit. Neemt daarbij niet weg dat temperaturen aan het aardoppervlak iets hoger liggen dan in de uitvoer op dit moment. Waarschijnlijk gaat de regen na relatief korte tijd over in (enigszins natte) sneeuw aangezien de nattebol iets boven nul ligt. Geeft straks nog steeds aanleiding tot enkele uren sneeuw, mogelijk intense sneeuwval. Vwb de stagnatie van de zachte lucht en de track van het laag zien we minimale verschillen tov gisteren, al komt eea iets zuidelijker uit dan gister aangegeven waarschijnlijk. De gebieden noord van de lijn Amsterdam - Almelo zitten waarschijnlijk veilig, hoewel ook in het noordwesten vanavond met een naar noordwest draaiende wind de temperatuur langzaam oploopt. Elders wordt t toch echt dooi in de loop van de middag en vanavond, voor zover daar sprake van is want het is nu nog steeds op veel plekken iets boven nul (geldt ook voor veel wegdektemperaturen overigens).
Snap ik, maar toch gebeurt het nu om de reden die ik aangaf  :D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Marcellang

Citaat van: zwoof op zo 10 dec 2017 - 09:27
Hallo allemaal! Ik heb niet zoveel tijd momenteel om alles goed te volgen en uit te zoeken. Maar de sneeuwkaartjes voor morgen die ik zag, zijn om van te smullen  :)
Net op tijd Zwoof de bladblazers zijn net afgetankt !! :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Tyshane

Citaat van: Marcellang op zo 10 dec 2017 - 09:30
Net op tijd Zwoof de bladblazers zijn net afgetankt !! :P
Haha, lol! Kom maar op met die dingen, het zal nodig zijn!  :o 8)

Siebenvm

De nieuwe Harmonie verwachting is binnen en mocht deze situatie echt gaan uitkomen dan kan vooral het oosten en zuidoosten zich gaan opmaken voor een prachtige maandag. Het front kantelt dan en zorgt voor sneeuwval zelfs nog langer dan in de vorige run (>10uur). Wil niet weten hoeveel sneeuw dat op gaat leveren.

Helaas weinig sneeuw voor de kop van Noord-Holland en Friesland. Midden en zuiden lijken ook behoorlijk wat te krijgen. Maar vooral het zuidoosten ziet er erg goed uit.

Marcellang

Citaat van: Tyshane op zo 10 dec 2017 - 09:35
Haha, lol! Kom maar op met die dingen, het zal nodig zijn!  :o 8)
Ha die Tyshane, leuk he  ;D
Jullie hebben al wat liggen denk  :)
Hier valt nu wat lichte sneeuw uit het frontje wat zo,n 2 a 3 vooruit loopt ....
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

chris1987

Citaat van: Siebenvm op zo 10 dec 2017 - 09:37
De nieuwe Harmonie verwachting is binnen en mocht deze situatie echt gaan uitkomen dan kan vooral het oosten en zuidoosten zich gaan opmaken voor een prachtige maandag. Het front kantelt dan en zorgt voor sneeuwval zelfs nog langer dan in de vorige run (>10uur). Wil niet weten hoeveel sneeuw dat op gaat leveren.

Helaas weinig sneeuw voor de kop van Noord-Holland en Friesland. Midden en zuiden lijken ook behoorlijk wat te krijgen. Maar vooral het zuidoosten ziet er erg goed uit.

Heb je misschien harmonie verwachting erbij?

Siebenvm

Citaat van: chris1987 op zo 10 dec 2017 - 09:40
Heb je misschien harmonie verwachting erbij?

Je kunt de nieuwe Harmonie vinden op Meteociel maar het meest handige is de 24- en 48 uurs verwachting van Buienradar er bij te pakken. Dat is gebaseerd op het Harmonie model.

Deze kun je hier vinden:
https://www.buienradar.nl/nederland/neerslag/buienradar/48uurs


sneeuw040

Wat een verrassing morgen, ook voor het zuiden ziet het er goed uit! Van 7 graden met regen dat gistermorgen op de kaarten stond naar 2 graden en sneeuw.

zwoof

Citaat van: Marcellang op zo 10 dec 2017 - 09:30
Net op tijd Zwoof de bladblazers zijn net afgetankt !! :P

Haha! of niet! Harmonie mag van mij wel uitkomen.   ;)




Totaal morgenavond volgens dit model:


Tyshane

Citaat van: Marcellang op zo 10 dec 2017 - 09:38
Ha die Tyshane, leuk he  ;D
Jullie hebben al wat liggen denk  :)
Hier valt nu wat lichte sneeuw uit het frontje wat zo,n 2 a 3 vooruit loopt ....

Ha Marcel! Ja hier ligt wat, vrijdagavond was het mooiste echt een pakje sneeuw, lang niet gezien. Nu nog wat resten daarvan en wat extra's van de buitjes van vannacht. Nu wachten op meer. Zeker leuk Marcel, als een kind zo blij weer. Ik kon er gewoon niet zo goed van slapen. Maar dat herkennen mensen vast hier haha!

pietjelol

Op dit moment valt hier lichte motsneeuw. Ben erg benieuwd ziet er namelijk aardig actief uit de storing.

winter67

Nog steeds natte sneeuw. Wel zakt de temperatuur behoorlijk snel

Powered by EzPortal