Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226142 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Gerard1995

Wat een geweldige sneeuwupdates ineens voor zondag en maandag... als alles echt goed valt en de goden gunnen ons nog een verrassing krijgen we een mega dikke sneeuwlaag te verwerken en is vanavond slechts een geweldig voorproefje geweest... wat een avond.... 1 minpunt is de 20tal ongelukken hier in deze buurt... (gelukkig over het algemeen blikschade maar toch)...
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Global warming

Misschien tijd voor wat realisme. Vannacht zelfs geen nachtvorstje. Na zondag stijgende temps en tot nu toe een prima winter voor een winterhater.
Winterhaters hebben namelijk een hekel aan strenge vorst, ijsdagen, schaatsen op natuurijs enz.

Als het zover is mogen jullie mij uitlachen. Nu ben ik een tevreden persoon  ;D

Energizer85

Citaat van: Global warming op za 09 dec 2017 - 00:21
Misschien tijd voor wat realisme. Vannacht zelfs geen nachtvorstje. Na zondag stijgende temps en tot nu toe een prima winter voor een winterhater.
Winterhaters hebben namelijk een hekel aan strenge vorst, ijsdagen, schaatsen op natuurijs enz.

Als het zover is mogen jullie mij uitlachen. Nu ben ik een tevreden persoon  ;D

Sneeuw hoort bij winter. Kijk het nieuws... welterusten ! ????

Gerard1995

Citaat van: Energizer85 op za 09 dec 2017 - 00:34
Sneeuw hoort bij winter. Kijk het nieuws... welterusten ! ????

Geen zin om discussie te starten maar snap gewoon niet wat een winterhater hier moet.. kappen met die onzin idd.. kijk naar buiten en t zijn gouden #lees witte)  tijden voor een behoorlijk deel van NL.. dat het niet vriest wil niet zeggen dat het niet winters is.. en nou gaan we over tot global COLDing ;D
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Mrkos

Jeez wat een haat mensen. Ik vind het ook niet leuk als het 30 graden is en ik zet een stap buiten en ik ben al kapot van het zweet :P Zo hebben we allemaal wel wat... Als ik op de fiets of in de auto moet tijdens hevige sneeuwbuien is ook niet leuk, maar als mensen het leuk vinden laat ze dan lekker. Ik hoop iig dat het zondag lekker gaat sneeuwen, want dat hoort gewoon bij de winter. Ik pas me er wel op aan.

hesselsjoerd

Razend nieuwsgierig hoe dit eindigt. Ecmwf geeft dikke spreiding, als de oper uitkomt dat zit hier gebakken in fryslân! Hoop dat morgen het een en ander duidelijk wordt.

Mrkos

Prachtige grote vlokken nu in Assen

RicardoDimm

In Deventer/Twello inmiddels regen en ijzel bij +1

Gerard1995

West Veluwe kan dik 4 centimeter verse nieuwe sneeuw noteren... compleet winterwonderlandje.. wat een surprise van koning Winter 8)

Correctie, nu aangekleed en wel naar buiten geweest en het is bijna 7 centimeter hier :o weer een hele zware bui opkomst... zie de sneeuwgordijnen al hangen bij Putten, Zeewolde
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Southpaw

Nieuwe run gsf: Op lange termijn dag Scandihoog, welkom wc. :'(

winter67

Citaat van: Southpaw op za 09 dec 2017 - 08:34
Nieuwe run gsf: Op lange termijn dag Scandihoog, welkom wc. :'(
Hoi scandihoog :P

Gerard1995

Wordt toch een beetje treurig van het feit dat het direct weer dooit na een geweldige bui.. al dat gedruppel enzo.. maargoed  het blijft toch een interessant weekend zo.. ;)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

hesselsjoerd

Is er morgen ook kans op sneeuwjacht in het noorden?

Marsel

Citaat van: Gerard1995 op za 09 dec 2017 - 09:27
Wordt toch een beetje treurig van het feit dat het direct weer dooit na een geweldige bui.. al dat gedruppel enzo.. maargoed  het blijft toch een interessant weekend zo.. ;)

Dat wordt morgen nog veel erger aan de zuidkant van het front met Td's die daar een graad of 6 hoger liggen tov vandaag. Sterkte alvast  ;)

winter67

Bizar de ec pluim! Helemaal omgedraaid het blijft koud tot woensdag. En maandag weer sneeuw. Alleen morgen tijdelijk ietsjes warmer zelfs dat is niet zeker

TMCThomas

Er is inderdaad een duidelijke 2e piek bijgekomen!

Gerard1995

totale sneeuwommekeer als ik het voor dit moment zover kan zien... trekrichting wordt echt letter erop of eronder... oftewel insneeuwen of verzuipen.
Pin me maar nergens op vast om me maar gewoon te laten verrassen.. positief als negatief... ;)

EDIT: Dit uitzicht pakken ze me iig niet meer af
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Extremissimorum

Citaat van: Marsel op za 09 dec 2017 - 09:41
Dat wordt morgen nog veel erger aan de zuidkant van het front met Td's die daar een graad of 6 hoger liggen tov vandaag. Sterkte alvast  ;)

Dat is nog maar de vraag. Het lijkt er steeds meer op dat vrijwel alle neerslag in vaste vorm gaat vallen morgen, mogelijk gevolgd door een nacht met matige vorst en een ijsdag op maandag. Precieze details zijn niet te geven, maar zo zwart-wit als je het nu stelt is het volgens mij nou ook weer niet. Dat hebben we gisteren gezien.

Terwijl ik dit schrijf, regent het wel hier...  :-X

Snowfreak

Citaat van: winter67 op za 09 dec 2017 - 09:59
Bizar de ec pluim! Helemaal omgedraaid het blijft koud tot woensdag. En maandag weer sneeuw. Alleen morgen tijdelijk ietsjes warmer zelfs dat is niet zeker

waar zie je dit?

winter67

Citaat van: Snowfreak op za 09 dec 2017 - 10:36
waar zie je dit?
Hierbij de afbeeldingen. Tot en met woensdag duidelijk afgekoeld

Powered by EzPortal