Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226082 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

simonelgersma

Citaat van: martijn op vr 08 dec 2017 - 20:28
welk gebied gaat het over?

Er komt vannacht vanaf de Noordzee nog een portie winterse buien aan. Even de radars checken!!!

gilleeesss

Citaat van: pietjelol op vr 08 dec 2017 - 20:04
Nieuwste ecmwf laat het noorden tot maandagavond in ieder geval in de kou zitten. Ook zijn de neerslaghoeveelheden omhoog gegaan, komt nu lokaal tot 15 cm. Dit is zowel zondag als maandag.

Dus noord holland kan wel eens een mooi pakje sneeuw hebben?

petertje


Extremissimorum

Citaat van: pietjelol op vr 08 dec 2017 - 20:15
Gezien de laatste kaarten zeer reëel. Kans op meer dan 5 cm is ook mogelijk.

Maar daarna lijkt de sneeuw in regen over te gaan, toch? Dan blijft er niets meer over. Of zie ik het verkeerd?

pietjelol

Citaat van: Extremissimorum op vr 08 dec 2017 - 20:55
Maar daarna lijkt de sneeuw in regen over te gaan, toch? Dan blijft er niets meer over. Of zie ik het verkeerd?
Maandagavond pas.

Rufes


Extremissimorum

Citaat van: pietjelol op vr 08 dec 2017 - 20:56
Maandagavond pas.

Ah, dan zie ik het verkeerd. Dan is ec12 iig positiever dan gfs(12). Laten we het hopen!

winter

Helmond sneeuwdek van cm of 2 nu.
Zal morgen of vanavond wel een foto uploaden. Zou me niks verbazen als er sochtends vroeg een cm of 5 have r liegt en in sommige plekken in NL zelfs bijna 10cm

riddler

Oostzaan : uhhh, ijs, hagel, natte sneeuw, onweer, en nu toch echt wit op straat

TMCThomas

foto's voor de mensen in limburg.  ;)





Kermisspin

Net foto's gezien uit noord Limburg. Ook daar wit. Foto's uit Horst en omgeving  :)
Volvo for life!

dennis089

zoo gemeen he voor ons midden en zuid limburg  :-\ nu net ernaast en vorige week wel sneeuw in kerkrade maar niet hier..  :-\

Kermisspin

Citaat van: dennis089 op vr 08 dec 2017 - 22:13
zoo gemeen he voor ons midden en zuid limburg  :-\ nu net ernaast en vorige week wel sneeuw in kerkrade maar niet hier..  :-\

Niet om het een of ander maar hier ligt ook niets hoor. Zoals ik al eerder zei is de winter nog lang  :D
Volvo for life!

DSDLimburg

Citaat van: dennis089 op vr 08 dec 2017 - 22:13
zoo gemeen he voor ons midden en zuid limburg  :-\ nu net ernaast en vorige week wel sneeuw in kerkrade maar niet hier..  :-\
Haha, kom op! winter is nog lang. :P
seizoen 2018/2019

gilleeesss

Hoeveel geluk gaat NL weer hebben. Ik zie EC oper toch leuke situatie schetsen voor Noord nederland zondag(dauwpunt en °C rond de 0..). Gelukzakken (als het zo blijft) ..

Cdtj3

Hirlam gaat voor een sneeuwbommetje voor vrijwel heel nederland in de laatste run!! Veel plaatsen komt 5-10cm erbij in 3 uur op zondag. Hier het laatste plaatje van de run.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Johannes96

Citaat van: gilleeesss op vr 08 dec 2017 - 22:29
Hoeveel geluk gaat NL weer hebben. Ik zie EC oper toch leuke situatie schetsen voor Noord nederland zondag(dauwpunt en °C rond de 0..). Gelukzakken (als het zo blijft) ..

Tsja, dat zal zondag zo weer anders kunnen zijn! Wel zijn we hier weer aan een goed sneeuwdek van >15cm toe, nu al 7 jaar niet  :-\ 2005 48cm, 2008 15cm, 2009 28cm, 2010 20cm.

Extremissimorum

Citaat van: gilleeesss op vr 08 dec 2017 - 22:29
Hoeveel geluk gaat NL weer hebben. Ik zie EC oper toch leuke situatie schetsen voor Noord nederland zondag(dauwpunt en °C rond de 0..). Gelukzakken (als het zo blijft) ..

En niet alleen de oper...  ::) ::)
Nacht van zondag op maandag matige vorst, mogelijk zelfs strenge vorst volgens nieuwste run.

Een echte verzachting kan zelfs uitblijven maandag, en daarna, genoeg potentie voor meer! Rond de 5 graden.

Bacci

Huh kijk nog naar die spreiding op zondag, EC oper gaat pas voor verzachting vanaf dinsdag overdag. Wat ik dan niet snap is dat het gemiddelde ruim boven nu ligt op zondag maar wel gewoon sneeuw.

Ook opvallend is de controle run op maandag met een sneeuwpiek, waar voorheen de oper ook in meeging, tis nog allemaal niet zeker, erg spannend wat er zondag precies gaat gebeuren en wat voor gevolg dat zal hebben. Misschien een extra verrassing?

Vanaf Zondag 13:00 begint de onzekerheid al.

X-treme

Maandag ook nog een leuke dag?




Edit: sorry voor het slechte plaatje, eerste keer via de telefoon.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Powered by EzPortal