Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226180 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Straatje96

Hier in Wageningen zware sneeuwval, ligt al een heerlijke dikke laag overal!

Wghstrfg

Mooie sneeuw, 1 a 2 cm en er komt nog meer aan :).

                 

Armand

Geniet ervan mensen! Ik amuseer me maar met het kijken naar de foto's ;D Heerlijk om te zien dat er weer eens sneeuw ligt in het land. De KNMI Guidance is naar mijn inziens erg positief ingesteld al voor zondag. Hoop dat ze gelijk krijgen. Hier een citaat:

De frontale neerslag van zondag bereikt het zuidwesten in de eerste helft van de ochtend. De kans is reëel dat hierbij 3-5 cm sneeuwaccumulatie per uur en in totaal een sneeuwdek van 5-10 cm, mogelijk meer, gaat optreden in een flink deel van het land. Wegdektemperaturen zijn bij het inzetten van de sneeuwval al rond of iets boven nul, dus accumulatie zal snel gaan.

Bron: KNMI

dennis089

Citaat van: Armand op vr 08 dec 2017 - 17:54
Ohh wat jammer! Temperatuur begint hier mooi wat te dalen, maar als ik zo de radar bekijk dan lijkt het neerslagbandje niet tot het zuiden te komen. Ik hoop dat er nog wat ontstaat of dat het eea nog veranderd. Wel weer grappig om te zien, vorige week trok alles via België ten westen langs, nu via Midden Nederland en Duitsland ten oosten langs...

Dan mag van mij die kaart van Hirlam wel uitkomen, als er ook maar even 10 cm komt te liggen hoor je mij niet meer snel klagen.. ;D Maar even realistisch blijven: Hirlam en EC, Arpege komen steeds met toch aardig wat sneeuw, wat daarvan daadwerkelijk blijft liggen is vaak minder dan de kaarten aangeven. GFS laat het front steeds toch wel vroeg overgaan in regen.

het is verschrikkelijk inderdaad. ik ben er bang voor. ik zie het ook niet zuidelijk komen want de trekrichting ligt meer naar het oosten toe, dan zuid.
Hirlam zit er gewoon naast, ook veel berekend in zeeland en noord belgie en je ziet dat de neerslag daar gewoon net niet komt. 100 km noordelijker ligt het. helaas weer pech voor limburg

DSDLimburg

LT:  interessante ontwikkelingen een  Scandinavisch hogedrukgebied op lt, dat zou dus een oosten windje kunnen gaan betekenen. Nog koffiedik kijken maar weer iets om te gaan volgen.
seizoen 2018/2019

hesselsjoerd

Ja hopen dat het uitkomt! Iemand ervaring met het wrf model? Die is namelijk erg gunstig wat betreft sneeuwval zondag.

Johannes96

Citaat van: dennis089 op vr 08 dec 2017 - 19:31
het is verschrikkelijk inderdaad. ik ben er bang voor. ik zie het ook niet zuidelijk komen want de trekrichting ligt meer naar het oosten toe, dan zuid.
Hirlam zit er gewoon naast, ook veel berekend in zeeland en noord belgie en je ziet dat de neerslag daar gewoon net niet komt. 100 km noordelijker ligt het. helaas weer pech voor limburg

Niet alleen Limburg, hier draaien forse sneeuwbuien al de hele dag om me heen, frustrerend om te weten dat 25km verderop gewoon een witte wereld is.. maar goed, zondag kansen voor een ieder met de beste papieren natuurlijk Groningen. Daar zal het het langst sneeuwen en ook hetlangst blijven liggen

dennis089

Citaat van: Johannes96 op vr 08 dec 2017 - 19:40
Niet alleen Limburg, hier draaien forse sneeuwbuien al de hele dag om me heen, frustrerend om te weten dat 25km verderop gewoon een witte wereld is.. maar goed, zondag kansen voor een ieder met de beste papieren natuurlijk Groningen. Daar zal het het langst sneeuwen en ook hetlangst blijven liggen

sorry om te horen :( waarom zijn buien bij ons altijd zo lokaal.... waarom nooit eens een bui die zo groot is als heel benelux. dat iedereen gewoon prijs heeft.

MauritsKuil

Kan iemand begrijpen dat ik een hekel heb aan natte sneeuw? Het is allemaal net niets. Assen opnieuw.

Kermisspin

Citaat van: MauritsKuil op vr 08 dec 2017 - 19:51
Kan iemand begrijpen dat ik een hekel heb aan natte sneeuw? Het is allemaal net niets. Assen opnieuw.

Hier ook niets van betekenis hoor. Maar dat mag de pret niet drukken. Dat het her en der wit is in het land is naar mijn inziens al genieten.......enne.....de winter is nog lang.

:D
Volvo for life!

Eveline

Citaat van: Johannes96 op vr 08 dec 2017 - 19:40
Niet alleen Limburg, hier draaien forse sneeuwbuien al de hele dag om me heen, frustrerend om te weten dat 25km verderop gewoon een witte wereld is.. maar goed, zondag kansen voor een ieder met de beste papieren natuurlijk Groningen. Daar zal het het langst sneeuwen en ook hetlangst blijven liggen

Het hele neerslaggebied gaat voor mijn gevoel net langs mijn omgeving heen... Volgende keer beter!

pietjelol

Nieuwste ecmwf laat het noorden tot maandagavond in ieder geval in de kou zitten. Ook zijn de neerslaghoeveelheden omhoog gegaan, komt nu lokaal tot 15 cm. Dit is zowel zondag als maandag.

Extremissimorum

Citaat van: Armand op vr 08 dec 2017 - 19:29
Geniet ervan mensen! Ik amuseer me maar met het kijken naar de foto's ;D Heerlijk om te zien dat er weer eens sneeuw ligt in het land. De KNMI Guidance is naar mijn inziens erg positief ingesteld al voor zondag. Hoop dat ze gelijk krijgen. Hier een citaat:

De frontale neerslag van zondag bereikt het zuidwesten in de eerste helft van de ochtend. De kans is reëel dat hierbij 3-5 cm sneeuwaccumulatie per uur en in totaal een sneeuwdek van 5-10 cm, mogelijk meer, gaat optreden in een flink deel van het land. Wegdektemperaturen zijn bij het inzetten van de sneeuwval al rond of iets boven nul, dus accumulatie zal snel gaan.

Bron: KNMI

Maar ja, Nederland is niet gelijk aan Kop van Noord-Holland. Hoe reëel is dit -5cm sneeuw- voor hier?

Toch, boven verrassing is er hier een centimertje of twee gevallen. Papsneeuw, dus wat je hoort bij elke stap is *flats* *flats*. Het voelt goed, deze winter tot nu toe. Meer potentie dan jaren hiervoor.

Tyshane

Owww wat heerlijk druk weer hier, eindelijk!  8)

Vanochtend al heerlijk genoten hier van talrijke buien met (natte) sneeuw, van die ouderwets grote vlokken. Maar helaas bleef het niet liggen. Toch fijn als je vanuit je werk naar buiten kijkt. Vanavond hadden we feest van het werk, kom je buiten ligt er ineens een pak prachtige pak sneeuw. Maar een paar cm, maar toch alles helemaal wit, wat een pracht.

Sta je dan met een groep volwassen mannen en vrouwen sneeuwballengevecht te doen, super! :P

Tyshane

Citaat van: MauritsKuil op vr 08 dec 2017 - 19:51
Kan iemand begrijpen dat ik een hekel heb aan natte sneeuw? Het is allemaal net niets. Assen opnieuw.

Ja deels wel, als je het vergelijkt met droge sneeuw. Maar ik vergelijk het met regen... liever natte sneeuw dan regen! :)

pietjelol

Citaat van: Extremissimorum op vr 08 dec 2017 - 20:05
Maar ja, Nederland is niet gelijk aan Kop van Noord-Holland. Hoe reëel is dit -5cm sneeuw- voor hier?

Toch, boven verrassing is er hier een centimertje of twee gevallen. Papsneeuw, dus wat je hoort bij elke stap is *flats* *flats*. Het voelt goed, deze winter tot nu toe. Meer potentie dan jaren hiervoor.
Gezien de laatste kaarten zeer reëel. Kans op meer dan 5 cm is ook mogelijk.

Joep


simonelgersma

Citaat van: Johannes96 op vr 08 dec 2017 - 19:03
Het tweede gebiedje zal veel noordelijker gaan, kop van NH-Emmen boven die lijn ongeveer.

We gaan het zien! Ik denk dat het recht over flevoland trekt gezien de stroming.

lentekriebels

Regen regen en nog eens warm water hier (noordwijk)

martijn

Citaat van: simonelgersma op vr 08 dec 2017 - 20:22
We gaan het zien! Ik denk dat het recht over flevoland trekt gezien de stroming.
welk gebied gaat het over?

Powered by EzPortal