Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226096 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Maxim

pff had gehoopt dat dat neerslag gebied ook het noorden van Belgiƫ aan zou doen maar lijkt er steeds minder op

Bacci

Jammer dat de temperatuur hier in het westen nog zo hoog is. Noordzee!!!

Jenkie

Vanochtend een paar sneeuwvlokken, verder verpieteren de buien voordat ze Denekamp bereiken.... Ik moest net wel krabben, terwijl de straten niet glad zijn. Beetje rare gewaarwording. Ben benieuwd of de rest van de buien wel hier weten te komen.....

frankaloe

http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Joep

Nieuwste berekening van sneeuwdek voor aanstaande zondag in de Benelux.
Het weermodel HIRLAM berekent kortstondig een sneeuwdek van enkele centimeters over heel wat regio's van de Lage Landen.

kaartje weerplaza

Vigo

Toch wel bizar, hier in de Kop van Noord-Holland hier net zeker 1 uur natte sneeuw. Grote dikke vlokken.

Armand

Ohh wat jammer! Temperatuur begint hier mooi wat te dalen, maar als ik zo de radar bekijk dan lijkt het neerslagbandje niet tot het zuiden te komen. Ik hoop dat er nog wat ontstaat of dat het eea nog veranderd. Wel weer grappig om te zien, vorige week trok alles via Belgiƫ ten westen langs, nu via Midden Nederland en Duitsland ten oosten langs...

Dan mag van mij die kaart van Hirlam wel uitkomen, als er ook maar even 10 cm komt te liggen hoor je mij niet meer snel klagen.. ;D Maar even realistisch blijven: Hirlam en EC, Arpege komen steeds met toch aardig wat sneeuw, wat daarvan daadwerkelijk blijft liggen is vaak minder dan de kaarten aangeven. GFS laat het front steeds toch wel vroeg overgaan in regen.

Energizer85

Hier eigenlijk enkel regen op de trog bij +1. had meer winterse neerslag verwacht...

winter67

Hehe eindelijk! Gfs komt.met.opbouw scandihoog. Niet op zeer lange termijn

Kermisspin

"Dit winters weekend zegt niks over rest winter"......volgens Hiemstra. (site NOS)

Volgens hem zondag serieus sneeuw die in het noordoosten langer blijft liggen ??

Nou....zal mij benieuwen   ;D
Volvo for life!

pietjelol

Alles is hier mooi wit. Maar volgens mij regent/hagelt het nu.
Edit geen regen of hagel wel dooi.

petje

Dus dat gebied wat nu over Nederland trekt moet dus naar zuid Oost gaan...? Dus de wind moet nog gaan draaien dan anders gaat dat nooit lukken lijkt me

gilleeesss

Ik hoor toch al meldingen over beginnende sneeuwtapijtjes in NL. Is wel mooi om te zien! (ookal ga ik niks krijgen, enigste kans is zondagvoormiddag net voor de pak regen die zal vallen)

Gerard1995

Citaat van: gilleeesss op vr 08 dec 2017 - 18:29
Ik hoor toch al meldingen over beginnende sneeuwtapijtjes in NL. Is wel mooi om te zien! (ookal ga ik niks krijgen, enigste kans is zondagvoormiddag net voor de pak regen die zal vallen)

idd bevestig ik dat het westen van de Veluwe nu compleet wit begint te worden.... echt WAUW :o 8) het gaat nu echt snel!!

EDIT: foto bevestigt iig de enorme sneeuwjacht die ik nu meemaak.. 10 minuten na de foto is het compleet wit geworden
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

simonelgersma

Ook Elburg compleet wit! Dat tweede gebiedje is ook nog een leuke voor vannacht ????

TMCThomas

Is hier nu net begonnen met sneeuwen en nu al worden de auto's wit!
EDIT: we zijn een paar minuten verder en alles is wit!

remco0317

in wageningen binnen 5-10 minutjes al een beginnend laagje sneeuw, blijft al op de wegen liggen :D :D

DSDLimburg

Citaat van: dennis089 op vr 08 dec 2017 - 16:43
OMG :O ik zit precies in limburg in dat witte vlekje waar het minste valt! Dit meen je niet :o  :-X

Dat komt door de Ardennen  ;)
seizoen 2018/2019

Johannes96

Citaat van: simonelgersma op vr 08 dec 2017 - 18:36
Ook Elburg compleet wit! Dat tweede gebiedje is ook nog een leuke voor vannacht ????

Het tweede gebiedje zal veel noordelijker gaan, kop van NH-Emmen boven die lijn ongeveer.

jandeventer

Zware sneeuwval in deventer,inmiddels alles wit

Powered by EzPortal