Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226129 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Hagel, onweer en natte sneeuw. Het is hier allemaal voorbij gekomen het afgelopen uur. Op het moment van schrijven sneeuwt het nog steeds, soms halve zakdoekjes, met een drapje tot gevolg. Tja, dit moet dan winter heten, florissanter wordt het er buiten in ieder geval niet van. Wat dat betreft is zondag een betere dag, al is het maar tijdelijk...

MauritsKuil


flyineddy

Ook Hoogeveen meldt op dit moment natte sneeuw.
Toen ik een kwartier geleden buiten liep zat het al op het randje. De neerslag die op mijn kleren viel zag er al enigszins bevroren uit, maar was nog dusdanig nat dat het nog niet op hagel of sneeuw leek.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

ijzel

Zaltbommel nu sneeuw en het ziet al goed wit op de auto

dennis089

Citaat van: Marsel op vr 08 dec 2017 - 10:02
Hagel, onweer en natte sneeuw. Het is hier allemaal voorbij gekomen het afgelopen uur. Op het moment van schrijven sneeuwt het nog steeds, soms halve zakdoekjes, met een drapje tot gevolg. Tja, dit moet dan winter heten, florissanter wordt het er buiten in ieder geval niet van. Wat dat betreft is zondag een betere dag, al is het maar tijdelijk...

ik ben benieuwd over zondag. als ik de pluim zie dan zie ik de temperatuur stijgen op het moment dat de neerslag aanvangt? en de maandag wordt het zelfs gewoon 10 graden. nee winter is niet gegeven aan de lage landen, daarvoor moet men naar de alpen.

ace

In Zwolle een enkele sneeuwvlok, maar 'winter is loading......' :D

TMCThomas

Het blijft hirt liggen op het gras. alles word mooi wit!

Lothiriel

Wordt er voor België eigenlijk nog wat winterse neerslag voorspeld? Ik keek naar de buienradar en helemaal niks op te zien :P

O, en post wat sneeuwfoto's he mensen ;)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

dennis089

Geprobeerd foto te uploaden maar t werkt niet. Krijg melding dat niet mag posten op dit board.

simonelgersma

Ik denk dat vanmiddag/vanavond nog wel eens voor een verrassing kan zorgen. Kijk eens wat voor neerslagzone er klaar ligt richting de Noordzee...

Armand

Hier in Z-Limburg klein regenbuitje net met een aantal telbare natte flatsen. Buien vanaf zee hebben hier vaak het minst effect, mede ook door de schaduw van Engeland. Het effect hiervan is momenteel het best boven België te zien.

De eerste trog ligt momenteel boven NL en trekt in OZO/ZO richting richting DU. Zoals al verwacht heeft dit op enkele plekken  een tijdelijk sneeuwdekje veroorzaakt.

Boven de Noordzee zien we mooi de tweede trog hangen en deze koerst al richting de kust. Aan het eind van de middag zal deze arriveren aan de kust en verder het land optrekken. Waar precies blijft afwachten. Deze kan op meer plekken tot sneeuwval leiden en mogelijk zelfs enkele centimeters (1 tot misschien wel 5). Grootste kans hierop in het binnenland, alleen hier nemen de buien wel in activiteit af.

winter

Net hier veel regen met natte sneeuw. Nu overgegaan naar natte sneeuw.

frankaloe

op sommige plekken blijft de sneeuw liggen
Beek en Donk Nrd. Brabant
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

TimK21

Nijmegen is toch overwegend wit, sneeuwt al geruime tijd.
Challenge accepted!

chris1987

Prachtig om te zien dat het her en der wit wordt!! Echter vind ik het toch frustrerend hoe de weermodellen er keer op keer naast zitten voor wat betreft Zuid-Oost Nederland (limburg dus ook :P ). Dit is niet alleen met de verwachting van sneeuw, maar ook bij regen, onweer etc.
Kan iemand mij uitleggen waarom dit zo lastig is? Heeft dit misschien iets met de warmte van de Maas te maken?

jandeventer

Binnen een halve dag de pluim van licht winters naar dik in de plus,geeft wel aan hoe lastig t is om t weer te voorspellen het is wel jantje lacht jantje huilt, jammer op naar de volgende week waar het misschien dan wel gaat lukken

pietjelol

Het heeft even geduurd maar nu toch echt de eerste knappe sneeuwbui te pakken. En als ik naar de radar kijk komt er nog wel meer aan.

X-treme

Hier alleen vanmorgen een natte sneeuwbui.
De rest van de dag is het af en aan hagelbuien.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

sneeuw040

Iemand enig idee of er vanavond in zuidoost brabant en limburg buien gaan vallen? Zie veel verschillende verhalen.

dennis089

Citaat van: sneeuw040 op vr 08 dec 2017 - 14:07
Iemand enig idee of er vanavond in zuidoost brabant en limburg buien gaan vallen? Zie veel verschillende verhalen.

als ik armand zn bericht lees, dan maak ik hieruit op dat de laagjes over nederland trekken. waar er eerst sneeuw werd berekend als ze over belgie zouden trekken. ik reken er niet op. zoals verleden jaar toen er in de regio veluwe 15cm viel is het ook dit jaar weer pech hebben met de trekrichting.

Powered by EzPortal