Onweerskansen donderdag 6 juli 2017

Topic gezien door 15344 bezoekers
Gestart door Marsel, wo 05 jul 2017 - 18:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Energizer85

Prachtig inderdaad. Zwoel woelige wolken en echt onweersachtig hier in t westen. Nog geen zware buien maar wel mooie ontladingen gespot!

Johannes96

Die bui ten noorden van Trier. Wauw. Van begin tot nu, 10 minuten..170/min! Die gaat echt heel snel.

Joep

 KMI schaalt op naar code oranje:

TomvanHal

jammer dat dat grote complex brabant overslaat!

Energizer85

Toch blijf ik t een apart gezicht vinden dat die bui boven de Zeeuwse kust zijn eigen route kiest

Joep

Heerlijke onweersavond en er ontstaan steeds meer buien vanuit het ZW

Marsel

Net even het open veld opgezocht. Ongekende schoonheid die buien van nu. Erg hoge basis maar daardoor ook weer van die klassieke lang krakende CG's. Prachtig schouwspel. Op een gegeven moment 4 bliksemhaarden tegelijk actief gezien met soms felle CG's. Mooi avondje is dit!

Citaat van: Joep op do 06 jul 2017 - 21:18
Heerlijke onweersavond en er ontstaan steeds meer buien vanuit het ZW

Mooi he! Met dank aan de shortwave! :). Loopt allemaal nog als een speer, ben er zeer content mee, al zeg ik het zelf :P ;D.

Energizer85

We worden zeker verwend... hier ook prachtig te zien! Al vind ik de buien slecht te timen???????????? er ontstaan overal weer nieuwe kernen! Mooie CG in combinatie met CC gezien zojuist! Erg indrukwekkend spulletje vanavond!! Genieten geblazen! En zo te zien kunnen we nog wel even door

NitroGenetics

hier in drenthe is het nog afwachten. tot dusver een matig dagje gehad bewolkt en benauwd, ben benieuwd voor vanavond, wat verwacht jij voor het noordoosten marcel?

jandeventer

zit nog heerlijk buiten te genieten van de bbq,maar hoop op een leuke afsluiter van de avond,jan of marcel wat denken jullie gaat die het nog redden tot aan deventer? ja srry ik ben echt wel onweer verslaafd,voor mij gevoel blijft t tot de lijn rotterdam winterswijk en dan onder ons door te gaan?

Marsel

Citaat van: jandeventer op do 06 jul 2017 - 21:43
zit nog heerlijk buiten te genieten van de bbq,maar hoop op een leuke afsluiter van de avond,jan of marcel wat denken jullie gaat die het nog redden tot aan deventer? ja srry ik ben echt wel onweer verslaafd,voor mij gevoel blijft t tot de lijn rotterdam winterswijk en dan onder ons door te gaan?
Het noorden en noordoosten hadden vandaag, eigenlijk zoals de bedoeling was, de slechtste papieren. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat met het noordelijk opstomen van het laag en de inkomende hoogtetrog we richting het eind van de avond/vroege nacht ook wat verder noordelijk enkele onweersbuien tegen zullen komen. Vergelijkbaar met het type van nu, alleen wat minder actief ivm minder grote onstabiliteit aangezien de EML niet ver genoeg noordelijk doorstoot. Maar helemaal kansloos is het dan toch ook weer niet.

RealDeal

Elke keer lijkt er een flinke plens aan te komen hier maar het lost net zo snel weer op. Wel veel flitsen richting het Noorden met af en toe wat gerommel, maar op 20 seconden wat regen vanmiddag is het hier verder maar matig  :-\

En zal je net zien, wil ik dit posten begint het zowaar wat te regenen  :P

jandeventer

Citaat van: RealDeal op do 06 jul 2017 - 22:36
Elke keer lijkt er een flinke plens aan te komen hier maar het lost net zo snel weer op. Wel veel flitsen richting het Noorden met af en toe wat gerommel, maar op 20 seconden wat regen vanmiddag is het hier verder maar matig  :-\

En zal je net zien, wil ik dit posten begint het zowaar wat te regenen  :P

gelukkig waren we klaar met de bbq,maar tot nu toe alleen maar dikke druppels,geen enkele cc of cb te bekennen,hoop op nog n paar fotogenieke flitsen of akoestische dreunen hier in de koekstad

Arend

Tot nu toe hier alleen een beetje gespetter, verder niks te melden behalve dan dat het vandaag erg benauwd was. Had ik dan toch de tuin moeten sproeien? Anders moet dat morgen maar weer eens, tenzij er alsnog een leuke plens valt hier.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

GeneralDuke

Wat we nu op de radar zien, is dat alles of komt er nog meer? Tot dusver prima onweer gehad hoor ik klaag niet, maar ben benieuwd :)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Martijn1978

Er kan altijd nog meer ontstaan.
Hier 2 buien met wat onweer gehad, maar stelde (helaas) niet veel voor. Wel daarna nog af en toe wat gerommel gehoord.

*Vandaag een tandemsprong gemaakt op Teuge.* Wat mij opviel was dat het op 3Km hoogte ineens "bewolkt" leek.
Zicht was ook gelijk een stuk minder. Was dat een vocht laag in de lucht?

Eveline

Wat was dat mooi gisteravond, echt van genoten :)

mrhanky

Pffff wat een nacht zeg. Ik woon in Houten en het leek vannacht wel oorlog. Een potje onweer vind ik wel leuk maar niet als ik wat slaap kan gebruiken :-). Ergens rond 02:00 vannacht hing hij volgens mij precies boven ons. Niet perse hele harde klappen maar voornamelijk heel lang, de donder bleef een hele tijd aanwezig. En om het dan af te maken kregen we er rond 03:00 een hagelbui cadeau, jeetje wat een kabaal.

maestro1971

Slecht geslapen vannacht. Niet door onweer (want er viel hier niks te beleven de afgelopen 24 uur) maar doordat het een kleffe hap was.... Beetje jammer; ik hou niet van warmte, maar overdags op kantoor zit ik toch recht onder een airco, dus prima. Maar dan wel dagelijks aan het eind van de dag een fikse onweersbui om die temperatuur wat naar beneden te schroeven, of een koele bries is ook goed.

Energizer85

Niet normaal... vanaf 20 tot 0300 onweer.. tussen 01 en 03 een ware licht show met zware klappers geweldig beste onweer sinds jaren hier aan de kust

Powered by EzPortal