Herfst discussietopic 2016

Topic gezien door 55503 bezoekers
Gestart door Marsel, do 01 sep 2016 - 11:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lander22

de pluimen lijken weer meer spreiding gekregen temperaturen tussen 20-25° ook op wat langere termijn nog mogelijk!  :o

Marsel

Toch blijf ik het vreemd vinden dat de komende week zo negatief wordt benaderd door veel weerliefhebbers. Als je goed kijkt zie je namelijk dat met name vanaf dinsdag de wind significant toe gaat nemen en dat er periodiek zwakke storingen passeren. Dat levert echt niet het stabiele, rustige en warme weerbeeld van vandaag en de afgelopen weken op. Sterker nog er zullen vaak zat momenten zijn dat de zon het onderspit delft, zeker richting het noord(west)en. Dat het dan thermisch nog op niveau is doet niets af aan het feit dat het weerbeeld weldegelijk herstiger zal worden. De warme herfstvariant dan wel, maar ach, die afkoeling komt vanzelf.

flyerke

Wachten op winterdiscutietopic deel 1...
Winter is coming

Armand

Het typische herfstweer met grijze dagen, regen en wind laten inderdaad nog even op zich wachten. Ik vind het overigens geen probleem, ben niet zo'n grote fan van dat soort dagen. Maar zodra die regen transformeert naar sneeuw is het weer helemaal goed ;D

Dat zijn voor mij echt van die heerlijke momenten: als regen transformeert naar sneeuw of als een dooi-aanval volledig mislukt. Helaas komt dit al te vaak voor ;)

Arend

Citaat van: Marsel op za 24 sep 2016 - 22:16
Toch blijf ik het vreemd vinden dat de komende week zo negatief wordt benaderd door veel weerliefhebbers. Als je goed kijkt zie je namelijk dat met name vanaf dinsdag de wind significant toe gaat nemen en dat er periodiek zwakke storingen passeren. Dat levert echt niet het stabiele, rustige en warme weerbeeld van vandaag en de afgelopen weken op. Sterker nog er zullen vaak zat momenten zijn dat de zon het onderspit delft, zeker richting het noord(west)en. Dat het dan thermisch nog op niveau is doet niets af aan het feit dat het weerbeeld weldegelijk herstiger zal worden. De warme herfstvariant dan wel, maar ach, die afkoeling komt vanzelf.

Die zwakke storingen zijn het probleem. Ik heb hier dit jaar nog geen echte "Nederlandse moesson" meegemaakt, terwijl dat in voorgaande jaren nog wel eens voorkwam (ja, ik weet dat andere delen van Nederland meer dan hun portie hebben gehad in juni  ;)). Het is allemaal erg flauwtjes wat ons de laatste weken aan weer wordt geboden, veel van hetzelfde met 1 leuke onweerssituatie als uitzondering. Wat wind/storm betreft daar kan ik weinig over zeggen. Hier in het oosten van het land krijgen we daar meestal niet zoveel van mee (hoewel het wel kan, maar dan spreek je over extreme/uitzonderlijke situaties). Maar het is gewoon die aanhoudende droogte die op mijn zenuwen gaat werken, afgelopen week nog gezien dat boeren hun land aan het besproeien waren, kom op zeg, het is nu wel eens lang genoeg "mooi weer" geweest. Hoogste tijd voor wat meteorologisch geweld (en dan bedoel ik geen tropische temperaturen). ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

flyineddy

Ik vond het weer zoals het vandaag was heerlijk.
Ik heb al dagen last van griep, en vond het erg prettig om vanmiddag een tijd lang buiten te zitten in de frisse lucht, zonder dat ik telkens zat te rillen van de kou.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Armand

EC heeft nog zin in een zomers begin van oktober... Zal wel als een van de enige bovenaan in de pluim zitten straks. Maar het ziet er best wel apart uit:

Marsel

Citaat van: Armand op zo 25 sep 2016 - 09:50
EC heeft nog zin in een zomers begin van oktober... Zal wel als een van de enige bovenaan in de pluim zitten straks. Maar het ziet er best wel apart uit:

Valt nog mee. Hieronder EC00. Hij zit wel bij de warmste opties, maar buitensporig is het niet. De termijn verhinderd bindende uitspraken te doen aangaande die opwarming. Voorlopig is die 18-23C nog wel even van de partij zo lijkt het. Die bult van begin volgende week moeten we in ieder geval even in de gaten gaan houden.

Arend

Verhoogd risico op natuurbranden in Overijssel, code geel afgegeven

Met de aanhoudende hoge temperaturen en het uitblijven van regen, wordt het steeds droger in de natuur. Er is daarom een verhoogde kans op een natuurbrand in onze provincie.
De brandweer heeft voor Overijssel en Zeeland code geel afgegeven. Dat betekent dat de kans op een natuurbrand niet heel groot is, maar dat het risico op zo'n brand wel iets groter is dan normaal.
De brandweer vraagt mensen dan ook om alert te zijn en om te helpen een natuurbrand te voorkomen. Mocht er toch brand in de natuur ontstaan, dan rukt de brandweer mogelijk met extra voertuigen en menskracht uit.

Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=253075&cat=1
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

kurt76

Ongelooflijk hoe Nederland beter weer heeft dan Belgie terwijl we juist naast elkaar liggen,de regen en bewolking is hier weeral onderweg.

4seasons

Citaat van: kurt76 op zo 25 sep 2016 - 13:10
Ongelooflijk hoe Nederland beter weer heeft dan Belgie terwijl we juist naast elkaar liggen,de regen en bewolking is hier weeral onderweg.
Niet alleen in Belgie.


Kijk hier eens wat een lucht bij Hoek van Holland op deze live webcam :-X
http://www.beachclubroyal.nl/info-en-contact/live-webcam-beachclub-royal-hoek-van-holland/


Hier Scheveningen live webcam:
http://www.scheveningenlive.nl/boulevard-webcam/


Dus bij ons is/wordt het nu ook slechter weer.


Vigo

Wanneer komt wintertopic ?  ;D

ron12

Citaat van: 4seasons op zo 25 sep 2016 - 14:11
Niet alleen in Belgie.


Kijk hier eens wat een lucht bij Hoek van Holland op deze live webcam :-X
http://www.beachclubroyal.nl/info-en-contact/live-webcam-beachclub-royal-hoek-van-holland/


Hier Scheveningen live webcam:
http://www.scheveningenlive.nl/boulevard-webcam/


Dus bij ons is/wordt het nu ook slechter weer.
Slechter weer is afgelast, aankomende woensdag en donderdag temperaturen tot 23 graden in grote delen van het land. kortom een top week opkomst. 8) :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

TMCThomas

Citaat van: ron12 op zo 25 sep 2016 - 17:17
Slechter weer is afgelast, aankomende woensdag en donderdag temperaturen tot 23 graden in grote delen van het land. kortom een top week opkomst. 8) :P
:-\

Arend

Citaat van: Armand op zo 25 sep 2016 - 09:50
EC heeft nog zin in een zomers begin van oktober... Zal wel als een van de enige bovenaan in de pluim zitten straks. Maar het ziet er best wel apart uit:

EC doet het vanavond in de 12z run opnieuw, moeiteloos alsof het normaal is.   ???

Citaat van: TMCThomas op zo 25 sep 2016 - 21:32
:-\

Wen er maar aan, er zal de komende tijd nog wel meer gekkigheid op ons afkomen.  :P

O ja, er sneuvelden vandaag ook nog wat records. Het hele verhaal hier: http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/recordregen-van-25-september/2679
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Streamertje

Vandaag een auto evenement buiten gedaan in de volle zon en daarna lekker open met de cabrio terug naar huis...heeerlijk!
Nog lekker bijgekleurd ook...:)
Op 9 oktober is de seizoensafsluiter dus ik opteer voor hetzelfde weer.. (alles kan blijkbaar tegenwoordig,dus waarom niet)

kurt76

En het is weer zo he,regen op komst bewolking en amper 15 graden,terwijl Frankrijk,Nederland en Duitsland warmer,zonniger en droger zijn.

Nopie

Waar blijft de herfst, ik vind dit weer zo vreselijk saai. Vastgeroest hogedruk wat bij ons dit veel te warme en droge weer bepaalt en voor zover de kaarten laten zien nog doorgaat tot begin oktober.

Verlang weer naar echte herfst zoals we vroeger hadden, wind, regen en normale temperaturen. De winter maanden zullen vast weer in het teken gaan staan van zacht hersft weer. Maar goed genoeg geklaagd we kunnen er helaas niks aan veranderen.

Arend

Opmerkelijk verschil op redelijk korte termijn tussen de neerslagpluimen van GFS en EC vanavond in de 12z runs. GFS is kurkdroog voor donderdag, terwijl EC toch wel een kans op (wat) neerslag biedt. Welk model krijgt gelijk?
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Tam

Is dat de eerste grondvorst van het jaar? dat kleine butltje onder in Brabant?

Powered by EzPortal