Mooie 4k video van een mooie storm op 28-7-2016

Topic gezien door 1766 bezoekers
Gestart door NitroGenetics, do 28 jul 2016 - 19:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NitroGenetics

Vandaag ben ik even de stad in gegaan in hoogeveen en zag ik in de verte met mijn vriendin toch een interessante bui ontstaan, dus even op de radar gekeken en het bleek idd mooi waar te zijn.

Onweersbui op komt dus even snel een plekje opgezocht net buiten hoogeveen en een mooi gelegenheid genomen om eens in 4k te filmen

En met succes hebben we een mooie bui kunnen filmen waarbij ook een mooi funnel is ontstaan, mooie luchten gezien en natuurlijk genoten!

veel kijk plezier!

NOTE: hou rekening ermee dat ik hem pas heb geupload en waarschijnlijk nog niet in 4k te bekijken valt!




[modedit]link aangepast

NitroGenetics

ik vraag me eigenlijk af waarom YouTube het niet in hogere resoluties laat zien momenteel.

Oxize

Heb de link aangepast. Hoe snel je 4K kan bekijken ligt aan de duur van het filmpje en welke resolutie. Meestal zal dit na 5 a 10 minuten wel op 4K bekeken kunnen worden. Als ik mijn stream van 1080p op YT save, dan is hij zo 15minuten bezig met een video van paar uur.

Maargoed dit is al meer dan een uur geleden. Weet je zeker dat het filmpje 4k was? Hoe heb je hem geupload?

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

NitroGenetics

Citaat van: Oxize op do 28 jul 2016 - 20:56
Heb de link aangepast. Hoe snel je 4K kan bekijken ligt aan de duur van het filmpje en welke resolutie. Meestal zal dit na 5 a 10 minuten wel op 4K bekeken kunnen worden. Als ik mijn stream van 1080p op YT save, dan is hij zo 15minuten bezig met een video van paar uur.

Maargoed dit is al meer dan een uur geleden. Weet je zeker dat het filmpje 4k was? Hoe heb je hem geupload?
als mp4 bestand wel is waar 4,6gb maar het zou geen probleem zijn aangezien ik een limit van 10gb heb.

zie net dat die in 4k staat @ YouTube, maar vind het frappant dat die nog altijd niet de kwaliteit geeft die die hoort te geven.

Oxize

Blijkbaar mag je embedds niet in 4k kijken.

edit: Hmm, als je hem 1x op youtube site zelf kijkt in 4K en je gaat terug, dan is de embedd wel opeens in 4K.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Marco uit Hangar 5

4K heeft alleen maar zin als je het op een 50inch of meer 4K TV kunt kijken, in alle andere gevallen is 1080P ruim voldoende.. Op mijn TV zie ik geen verschil tussen 4K en 1080P.. wel dat mijn eenvoudige HTPC grafisch kaartje zich een ongeluk aan het hercoderen is naar 1080P om het via de HDMI in 1080P naar mijn 42Inch HD TV te sturen (hapert nogal)... In 1080P ziet het er bij mij nog het beste uit.

Nog iets anders, volgende keer, gebruik een statief of gebruik de interne stabilisatie van je Camera (dat heeft een 4K camera toch wel?), ik wordt een beetje zeeziek ;-).. Op Youtube kun je hem ook laten stabiliseren, maar dat geeft vaak rare neven effecten (vervormingen in het beeld)

Ergens halverwege is het geluid fucked up... dacht eerst dat het aan mijn HTPC lag, maar refreshen geeft hetzelfde, dus zit het in de YT video.

Verder wel altijd gaaf zo'n bui te zien ontwikkelen! Ik heb het dit jaar helaas nog niet live mee kunnen maken.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Oxize

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op ma 15 aug 2016 - 13:32
Nog iets anders, volgende keer, gebruik een statief of gebruik de interne stabilisatie van je Camera (dat heeft een 4K camera toch wel?), ik wordt een beetje zeeziek ;-)..
Ik gebruik voor mijn telefoon een Joby. Kosten geen drol en je telefoon staat op een statief. :D

@Marco: Meeste telefoons hebben geen 4K image stabilisatie. Zelfs mijn Samsung S7 Edge niet. Houd bij mij op bij 1080p.

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

NitroGenetics

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op ma 15 aug 2016 - 13:32
4K heeft alleen maar zin als je het op een 50inch of meer 4K TV kunt kijken, in alle andere gevallen is 1080P ruim voldoende.. Op mijn TV zie ik geen verschil tussen 4K en 1080P.. wel dat mijn eenvoudige HTPC grafisch kaartje zich een ongeluk aan het hercoderen is naar 1080P om het via de HDMI in 1080P naar mijn 42Inch HD TV te sturen (hapert nogal)... In 1080P ziet het er bij mij nog het beste uit.

Nog iets anders, volgende keer, gebruik een statief of gebruik de interne stabilisatie van je Camera (dat heeft een 4K camera toch wel?), ik wordt een beetje zeeziek ;-).. Op Youtube kun je hem ook laten stabiliseren, maar dat geeft vaak rare neven effecten (vervormingen in het beeld)
Ergens halverwege is het geluid fucked up... dacht eerst dat het aan mijn HTPC lag, maar refreshen geeft hetzelfde, dus zit het in de YT video.

Verder wel altijd gaaf zo'n bui te zien ontwikkelen! Ik heb het dit jaar helaas nog niet live mee kunnen maken.

idd deze vid was een beetje fked up ook werkt YouTube niet helemaal mee met het stabiliseren van de vid, eenmaal gedaan heeft het mijn geluid verkracht zeg maar, kortom kijken of ik wat instellingen kan veranderen. en wat betreft de stabiliteit het was relatief onverwacht dus had geen statief mee :(:(:(

Powered by EzPortal