Gedonder

Topic gezien door 3210 bezoekers
Gestart door Maickel Geurts, ma 03 aug 2015 - 15:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maickel Geurts

BELANGRIJK BERICHT!

Oke, ik denk dat het weer eens tijd wordt voor Maickel en zijn ongezouten mening van de grote gros mensen in de weerwereld. Ik heb nu dit jaartje een klein beetje afstand genomen van het fenomeen dat we kennen als het weerGTST, De vorige keer dat ik zo'n post maakte werd ik uitgekotst, uitgelachen en vernederd. Maar schijnbaar heeft dit wereldje toch de schop onder z'n reet nodig. Mocht je denken stop ajb dit heeft geen zin, sla de rest dan ook maar over. En eerlijk gezegd maakt het mij persoonlijk niet meer uit of je hiervan screens gaat posten en zegt: "moet je zien wat die gestoorde Mike nou weer schrijft". Want eerlijk gezegd tussen jou en mij. Het boeit me echt totaal NIET gewoon. En daarmee maak je mijn punt ook meer dan duidelijk.

Zoals gezegd ben ik zelf ook erg druk bezig met mijn eigen bedrijf. Dit betekent dat ik niet meer op de voorgrond sta van Xtremechasing en dat ik iets meer meekrijg van wat er rondom de weergroepen gezegd wordt. Hoewel er links en rechts wat enthousiastelingen van minderjarige leeftijden ontstaan met het betrekking tot het weer, wil nog niet zeggen dat we ons ook als pubers moeten gedragen. Daarmee sla ik meteen de ernst van de toon aan waar ik de rest van dit bericht wil voortzetten. Ik weet dat er in elke hobby wel strubbelingen zijn onderling maar ALLEMACHTIG!! wat is dit een kut-hobby aan het worden zo!

Ik snap heel goed waarom de "grootheden" zich storten op sterren kijken of fotograferen want je wilt heel graag afstand doen van deze bocht dat zich weerliefhebbend Nederland / België noemt. Ik ben niet zo lang geleden ook "slachtoffer" geworden van zwart-maak praktijken en leugens die rondgestrooid worden. Want ik had een mening tegenover een "machtig" persoon binnen deze oh zo mooie weerwereld. En de rest vond dat weer een rede om er een schepje bovenop te doen. Ik noem dit, "volg-de-grote-menigte-maar-anders-word-ik-ook uitgelachen-en hoor ik-er-niet-meer bij groepje". Hadden we dit gedrag niet al gepasseerd op de basisschool? En mensen die het leuk vinden om iemand helemaal de grond in te stampen zoals laatst bij Lobke. Het doet er toch zeker niet toe wat iemand heeft. Maar dat we samen genieten van een-en-het-zelfde, namelijk extreem weer. En of je dat doet  met een halve tamme dat zal zeker toch niet boeien??

Kijk, dat in Amerika in de heetst van de strijd begint te schelden omdat iemand daarmee zijn boterham verdiend oké maar hier gaat het gewoon om egoïstisch haantjesgedrag. Men wil er geld uit slaan. Een grote commerciële tyfus bende er van maken.  En het feit dat mensen mij privé aanspreken en zeggen: "Mike je hebt hartstikke gelijk het gaat ook gewoon nergens meer over! Maar ik durf er niks van te zeggen want dan gebeurd hetzelfde met mij zoals toen met jou gebeurd is" . Dat is toch totaal bezopen zeker?

Hetzelfde als de eeuwige strijd tussen Storm platform en Stormarchive. Wie boeit het nou dat de een eerder was, of de ander beter materiaal heeft. Allebei hebben ze hun plus en minpunten. Maar omdat ik de radar van Storm Archive prefereer boven die van Storm Platform zorgt ervoor dat ik ineens alle mensen die voor SP zijn tegen me heb. Wat is dat voor banale onzin!! Ik vind bijvoorbeeld het gezamenlijke deelplatform van SP juist weer erg goed. Ik snap echt niet waarom het zo moet elke keer. Ik ga binnenkort XC afdragen aan mijn jongens want ze doen het erg goed. Natuurlijk stop ik niet met chasen want dat blijft gewoon heel erg gaaf om te doen. En ik weet heus wel dat dit bericht er niet voor zorgt dat ineens alles en iedereen met elkaar gaat samenwerken.

Maar doe ons allemaal een groot plezier en zorg nou toch eens voor een relaxte sfeer. En ga die samenwerking nou eens aan met elkaar. Je kan onmogelijk serieus worden genomen door de maatschappij als iedereen zich gedraagt alsof ze er $$$ mee verdienen en er een kut-mentaliteit op nahoud. Ik durf dit nu naar buiten te brengen omdat men mij er niet meer mee kan pakken. Je mag me uitlachen en me belachelijk maken zoals men toen deed. Maar ik verdien inmiddels goed met mijn eigen bedrijf. Ik heb lol met de jongens waarmee ik chase en daar kunnen jullie onmogelijk bijkomen met dat achterlijk gedrag wat tegenwoordig de spits afbijt bij deze prachtige hobby.

Geniet van het beetje onweer dat we hebben. Wees niet gefrustreerd naar een ander omdat je zojuist een bust heb gehad terwijl iemand anders een prachtige funnel op de foto heeft waar je een half uur geleden stond. Of dat de ene website beter is als de ander! Hou op met dat stoken. OF met het na-apen van elkaars ideeen en namen. Afgunst mag maar hou het binnen de perken!! Vortex1 doet het bijvoorbeeld erg goed. Naar mijn mening een beetje over de top maar die jongen heeft passie! En daar deden we het in het begin toch voor?? En niet om de centen? Of om de beste te zijn? Ik mag mijzelf ook wel een trap onder mijn achterste verkopen want ik heb in t verleden hetzelfde gedaan. Ook ik zei dingen over anderen waarbij ik achteraf dacht, kerel nou verlaag je jezelf tot het zelfde niveau als de ander. En ben ik ook resoluut mee gestopt! Doe met deze post wat je wilt. Ik verwacht geen reacties, of likes omdat niemand er iets op durft te zeggen vanwege de grote massa. Of omdat je de zelfde behandeling krijgt als wat ik heb gekregen. Ik breng dit voor ieder zijn eigen naar buiten, en staat op mijn persoonlijke titel.

DIT is mijn mening. VERDOMME doe er es wat aan want zo worden we nooit geaccepteerd alszijnde amateur meteologen, stormchasers, weerliefhebbers. We willen allemaal zo graag de mensen helpen zeggen we. Maar ondertussen wel elkaar zwart maken en dat is ook gewoon openbaarlijk te lezen. Het is nog niet te laat. Zet je beste beentje voor en laten we gewoon weer een gezonde community zijn met weer dat ouderwets respect hebben voor eenander. Hoe vervelend of anders hij/zij ook mag zijn.

Met vriendelijke groet; Maickel - Stormjager

[edit-Oxize]Heb even wat alinea's aangemaakt want anders is het niet te lezen zo[edit]

arjanbruggink

Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Eric


Jur

Maar moet ik nou een EHBO cursus gaan volgen of niet?

Jelte

Citaat van: Maickel Geurts op ma 03 aug 2015 - 15:55
Zet je beste beentje voor en laten we gewoon weer een gezonde community zijn met weer dat ouderwets respect hebben voor eenander. Hoe vervelend of anders hij/zij ook mag zijn.


Yup. Gelijk heb je.

Tyshane

Een heel verhaal en soms een beetje moeilijk te volgen, maar ik denk dat ik de essentie begrijp. ;)

Ik ben het met je eens dat respect belangrijk is en elkaar dus in de waarde laten hoort daar bij. Al jaren zie en hoor ik allerlei gezeur op diverse fora. Het is handiger er ver weg van te blijven en je er niet mee te bemoeien.

Buiten de fora hebben we een select groepje weerfanatiekelingen waar we regelmatig mee actief zijn, we houden dat in de luwte en zijn niet als zodanig herkenbaar en bekend. Ieder van ons haakt af en toe aan online om de leuke dingen te delen, om bij te leren, maar de echte pret en het werkelijke enthousiasme ervaren we toch echt buiten in real life.  ;)

Misschien is dat wel handig voor de hele community, dat het weer wat meer gaat over waar het werkelijk over ging. Het weer! Dus laat die laptop, pc en mobiel eens liggen en ga erop uit om met andere (of alleen) de pracht van het weer te ervaren. Deel de positieve en leerzame dingen en laat het dan weer gaan. Internet is leuk, maar het is secundair, voor ons iig.

"Rise above the Storm and you will find the Sunshine."  8)

Geniet ervan!

Maickel Geurts

Dat is het 9 van de 10x ook. Mensen die reageren vanachter het beeldscherm. Wij noemen dat toetsenbord-ridders. Daar hebben we er genoeg van in Nederland. Het zou mooi zijn om inderdaad met elkaar erop uit te gaan want zo blijkt dat ik van sommige mensen een totaal verkeerde kijk had. Puur en alleen omdat je ze niet fysiek voor je ziet en men mist de intonatie van berichten. Daarom is mijn bericht erboven ook niet makkelijk te volgen. Omdat ik praat en typ volgens mijn eigen beredenering. Ik moet dat nog steeds onder de knie krijgen om begrijpend te schrijven hahaha! Maar binnenkort is er weer een meeting in Heusden geloof ik. Daar zal ik wellicht ook bij zijn. Een van de agendapunten is het uitpraten van verschillende dingen. En ik denk dat dit gewoon hard nodig is.

dennis089

Vervelend om te lezen dat er in de 'meer professionelere' groep chasers/ weerliefhebbers/ metereologen stress is gaan ontstaan gedurende de jaren. Ikzelf heb dit eigenlijk nooit ervaren en ook niks van meegekregen.
Voor mij is het onweer en daarbijbehorende chasen sinds 2010 ongeveer een hobby en heb dit ook altijd in mijn eentje uitgeoefend  :)
Soms heb ik flops meegemaakt. Soms ook spannende en mooie momenten! Die eenzaamheid te midden een grote bui zoals verleden jaar bij Pinkpop doet ook wel wat.

Verder heb ik vroeger op het O en O forum en ook op dit forum bij de wat 'gevaarlijkere' settings altijd het gevoel gehad dat de hele 'kansentopics' discussies ook informatief waren voor 'heel' Nederland. Het zou mij zelfs niks verbazen dat door onze hobby, de tijd/energie die door mensen als Marsel, Johann en Jan gedurende de jaren zelfs 'slachtoffers' hebben voorkomen.
Bijvoorbeeld met enige mate kwamen topics op bijvoorbeeld een Geenstijl, die vervolgens weer gedeeld werden waardoor je een grote groep mensen treft waarbij er zeker een reële kans is mensen door 'onze' informatie binnen zijn gebleven gedurende extreem weer.

Dat zou eigenlijk al reden genoeg moeten zijn om dit wat we met zijn allen hebben opgebouwd, met passie voort te zetten.

Powered by EzPortal