Sites voor weerkaarten

Topic gezien door 3471 bezoekers
Gestart door GeneralDuke, ma 06 jul 2015 - 21:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GeneralDuke

Hoi allemaal,

Is het een idee om een (sticky) topic te hebben met websites waar je bepaalde weerkaarten kan vinden? Ik ben namelijk altijd weer op zoek naar welke site ook alweer welke kaarten aanbiedt, en ik denk dat zo'n lijst handig kan zijn. Tot voor kort bood weer.nl nog de kaarten van ECMWF maar dat is nu niet meer het geval helaas...

Dus, weet je sites waar kaarten op te vinden zijn, post ze hier in de comments, of (@moderators/beheerders) creƫer een topic met een lijstje :)

Ik ben benieuwd!

Groeten,
Stan
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Armand

Inderdaad, ik keek ook altijd voor ecmwf op weer.nl, zeer jammer na die "update".
Sinds kort kijk ik ook op weeronline naar de expertkaarten. Hier zijn GFS, Hirlam, de pluim, guidance, en Meteo Visa te zien. Helaas ook nog geen vervanger van ecmwf gevonden, dus ik ben ook benieuwd ;)

Extremissimorum

Pluim ec is te vinden op buienradar.nl/pluim

Meteociel.fr heeft veel kaarten van ec en andere modellen.

Wetter3.de is zeer uitgebreid met gfs kaarten, ook op hoge resolutie.

Arend

Weer.nl is na de laatste "update" niet meer interessant. Veel data en waarnemingen zijn niet meer te vinden. Helaas. Gelukkig is op de Engelse site van Meteogroup nog wel het een en ander te vinden, maar veel details voor Nederland ontbreken. Als je al een account had bij weer.nl, kun je dit ook gebruiken op de Engelse site (voor zolang het duurt, verwacht dat deze site binnenkort ook een grondige downgrade zal ondergaan.)

http://www.weathercast.co.uk/

Edit:
De oude vertrouwde data toch weer kunnen vinden op deze site. Hieronder link naar Twente als voorbeeld, maar de andere stations in Nederland zijn te vinden op het kaartje dat zich helemaal onder aan deze pagina bevindt.

http://www.weathercast.co.uk/world-weather/weather-stations/obsid/6290.html
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Johann

Citaat van: Arend op ma 06 jul 2015 - 22:35
Weer.nl is na de laatste "update" niet meer interessant. Veel data en waarnemingen zijn niet meer te vinden. Helaas. Gelukkig is op de Engelse site van Meteogroup nog wel het een en ander te vinden, maar veel details voor Nederland ontbreken. Als je al een account had bij weer.nl, kun je dit ook gebruiken op de Engelse site (voor zolang het duurt, verwacht dat deze site binnenkort ook een grondige downgrade zal ondergaan.)

http://www.weathercast.co.uk/

Edit:
De oude vertrouwde data toch weer kunnen vinden op deze site. Hieronder link naar Twente als voorbeeld, maar de andere stations in Nederland zijn te vinden op het kaartje dat zich helemaal onder aan deze pagina bevindt.

http://www.weathercast.co.uk/world-weather/weather-stations/obsid/6290.html

Ook Harry Otten (oprichter MG) was niet bepaald "amused" met hetgeen MG /Weer.nl aan veranderingen doorgevoerd heeft.
In zijn woorden "niet goed nagedacht, niet goed uitgetest, niet begrijpend wat belangrijk is. Enorme onkunde....de constatering dat het een absolute ramp is???  Tja dat zegt genoeg denk ik. 

ThaGhostNL

Op onze frontpage staan een aantal kaarten verzameld. Een tijd geleden is er een rondvraag geweest welke kaarten jullie het liefste wilde op de frontpage. Jammer genoeg is hier weinig reactie op geweest.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Arend

Al een aantal dagen is het niet meer mogelijk om de weerkaartjes van MeteoGroup te raadplegen. Er gaat blijkbaar iets fout bij het genereren van de model-output. Bij het aanklikken van een detailkaart verschijnt er alleen maar een icoontje. Het probleem doet zich voor bij alle weermodellen (zowel ECMWF als GFS) en op alle door MeteoGroup beheerde sites, zowel nationaal als internationaal (bijv. weer.nl, meteoservices.be, weathercast.co.uk enz.). Laten we hopen dat men spoedig een oplossing voor het probleem vindt en dat men niet besluit tot het stopzetten van deze services.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Arend

Citaat van: Arend op di 13 sep 2016 - 11:11
Al een aantal dagen is het niet meer mogelijk om de weerkaartjes van MeteoGroup te raadplegen. Er gaat blijkbaar iets fout bij het genereren van de model-output. Bij het aanklikken van een detailkaart verschijnt er alleen maar een icoontje. Het probleem doet zich voor bij alle weermodellen (zowel ECMWF als GFS) en op alle door MeteoGroup beheerde sites, zowel nationaal als internationaal (bijv. weer.nl, meteoservices.be, weathercast.co.uk enz.). Laten we hopen dat men spoedig een oplossing voor het probleem vindt en dat men niet besluit tot het stopzetten van deze services.

Kaarten zijn momenteel weer beschikbaar.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal