Winter discussietopic 2014/2015 deel 8

Topic gezien door 76939 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 feb 2015 - 08:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bacci

Regen is hier overgegaan in natte sneeuw :)

WeermetPutman

Eerst arriveert er een warmtefront, nadat deze gepasseerd is volgt een koufront. Misschien dat daar achter wat (natte)sneeuw zou kunnen vallen. Dit geldt vooral voor het noorden en noordoosten van het land. Verder verwacht ik er niet veel van...

Armand

Hier vanochtend vroeg een mengelmoes van ijsregen en natte sneeuw. Je hoorde de ijsregen tegen de rolluiken tikken met een stevige wind!

In de Ardennen is de winter nog steeds in volle gang: http://www.weerstationmaasmechelen.be/sneeuw/index.htm

dondertje127

In Velp niks geen vlok gezien gisteravond en vannacht. Alleen maar met vlagen zware regenval en windstoten.

Zynex

Man man man, ik mag van mijzelf echt geen winterbeelden meer kijken op Canvas. Wat is het daar mooi en wat is het hier lelijk :'(

Bacci

Lekkere bui nu over het midden van het land  ;D Wat hagel, misschien ook onweer  :o

dondertje127

Moet toch natte sneeuw geweest zijn gisternacht (volgens de radar toen ook) daar waar ik dacht dat het op regen leek omdat het hard naar beneden viel in de lantaarns. Het zag er vandaag precies zo uit aan het eind van de middag qua vallen, dit keer op m'n autoruit. Ik zag hagel en natte sneeuw een mengeling van beide. Onweer ontbrak dit keer.

Bacci

Maart lijkt nou niet echt lenteachtig te beginnen, eerder aan de koude kant. Gaat Maart wellicht het zachte weer van de afgelopen tijd compenseren?

SniperEye

De pluim is al dagen op rij dezelfde. Temperaturen tussen 5 & 10 graden. M.a.w. lente ver weg.

Ploeps

Citaat van: Bacci op di 24 feb 2015 - 23:46
Maart lijkt nou niet echt lenteachtig te beginnen, eerder aan de koude kant. Gaat Maart wellicht het zachte weer van de afgelopen tijd compenseren?

Hoezo "zachte weer"? We zitten toch al een tijdlang rond of zelfs iets onder het langjarig gemiddelde? Dus volgens mij zet maart gewoon de trend door die in februari is ingezet.
Liefhebber van weer-uitersten.

Marsel

Citaat van: SniperEye op wo 25 feb 2015 - 06:58
De pluim is al dagen op rij dezelfde. Temperaturen tussen 5 & 10 graden. M.a.w. lente ver weg.

Kan nog wel eens een lange zit gaan worden inderdaad.....Zie pluim EC00 hieronder.
Modellen zinspelen al verschillende runs op een langduriger geblokkeerd patroon; een configuratie met een hoog dat voor warmteliefhebbers op een verkeerde plek komt te liggen: grofweg uiteindelijk ten NNO van de Benelux.

Exacte locatie van het hoog aan de grond zal dan bepalend zijn maar onderstaande pluim doet ons geloven dat we in de eerste en met name de tweede week van maart inderdaad overschakelen op fris weer met winden uit richtingen grofweg tussen NW en ONO, waarbij de laatste variant dan uiteraard de koudste en de zonnigste is (zie flinke zaagtand op de LT).

Beetje nutteloze kou en voor de winterliefhebbers alleen maar een steek in het hart denk ik.
Bah....ik wil een eurohoog!  ;D;)

Johann

Kijk, dat noemen we nu een "vinger" -WLA- Beetje laat #winter

boxer

Citaat van: Johann op wo 25 feb 2015 - 12:43
Kijk, dat noemen we nu een "vinger" -WLA- Beetje laat #winter

Qua lengte denk ik de welbekende middelvinger LOL

mauriceb

Krijgen we dan toch nog een maarts wintertje? Zou mooie zijn :)

ron12

Citaat van: boxer op wo 25 feb 2015 - 13:22
Qua lengte denk ik de welbekende middelvinger LOL
Hier nog een vinger  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Juist, als we er allemaal niet meer op zitten te wachten(straks in maart), zul je net zien dat er zich een winters-aandoende luchtdrukverdeling ontwikkeld.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Bacci

Citaat van: Weerfreak op wo 25 feb 2015 - 17:45
Juist, als we er allemaal niet meer op zitten te wachten(straks in maart), zul je net zien dat er zich een winters-aandoende luchtdrukverdeling ontwikkeld.

Hehe, niet allemaal he ;) Van mij mag het altijd wel winteren, niet de hele tijd natuurlijk :P

Weerfreak 1337

Citaat van: Bacci op wo 25 feb 2015 - 18:02
Hehe, niet allemaal he ;) Van mij mag het altijd wel winteren, niet de hele tijd natuurlijk :P

Nee oke, niet allemaal natuurlijk, haha. ;D Moet jij niet verhuizen naar de Noordpool?  ;D :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

boxer

Citaat van: ron12 op wo 25 feb 2015 - 17:16
Hier nog een vinger  :P

Als we een "vind ik leuk" button hadden gehad Ron dan had ik geklikt!

SniperEye

Roep de rayonhoofden bijeen, iet giet on (of zoiets)  ;D :P

Powered by EzPortal