Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 396944 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MamaAs

EC ziet er goed uit voor donderdag!
En we zijn weer een (goede) run dichter bij de sneeuw!
En wie weet hoe de temperatuur onderuit gaat met een laag sneeuw.

Energizer85

EC is voor Donderdag en Vrijdag zeer mooi! geen sneeuw morgenavond... vrijdag een duikend laag over Belgie.

kan ff geen kaartjes posten maar das wat ik eruit haal....

winter67

Citaat van: gilleeesss op di 27 jan 2015 - 19:42
Ik verwacht denkik wel een nieuw deel van winter discussietopic, het is (met opzet? of druk?) wel erg stil van de admins die normaal dingen posten :p (gisteren wel update van Johan via zijn site gehad)
Zal wel stilte voor de sneeuw(dump) zijn.

gilleeesss

Citaat van: winter67 op di 27 jan 2015 - 19:48
Zal wel stilte voor de sneeuw(dump) zijn.

Of geen valse hoop willen geven :)
Citaat van: Energizer85 op di 27 jan 2015 - 19:45
EC is voor Donderdag en Vrijdag zeer mooi! geen sneeuw morgenavond... vrijdag een duikend laag over Belgie.

kan ff geen kaartjes posten maar das wat ik eruit haal....

Klopt, ec is goed tot volgende week woensdag mt sneeuwbuitjes en een laagje die over/westen van belgie trekt, temps op 850hPA gaan in het weekend 'steviger' onder de 0 (onder de -6 eigenlijk xd), maar goed het is de oper alleen maar he.. en we weten allemaal hoe het gaat bij sneeuw, het kan positiever of negatiever uitvallen.. & na woensdag een dooi attackkk :( )

Borislav

oei oei oei ... wat een kaarten van EC

Krijg er stiekem bijna een natte van :$
Borislav Lekic

SniperEye

Citaat van: Weerfreak op di 27 jan 2015 - 15:23
Belachelijk, het wordt hoog tijd dat de normale burger meer inzicht krijgt in het weer. En dan met name kennis over de onzekerheid van de weersverwachting. Dat voorkomt een hoop discussie achteraf in dit soort situaties!

Het KNMI, die naar mijn mening het initiatief daarvoor moet nemen, zou eens wat meer betrokkenheid en bereik naar het volk moeten tonen. Vooral in de zin van voorlichting en eventueel ook sociale media. Want dat Twitteraccountje wat ze nu hebben stelt niks voor (geautomatiseerd)

We kunnen goed zonder het met belastinggeld gefinancierde KNMI. Er zijn zat private organisaties (Meteo Group, Weerplaza, ons eigen Meteo Service) die prima informatie verstrekken over het weer.

KNMI kan nog zoveel initiatief nemen, als hier zelfs leden zijn (die toch beter zouden moeten weten) die hardop staan te janken als er natte sneeuw viel i.p.v. droge sneeuw, dan is er voor het KNMI ook geen beginnen aan.

Ijsbloem

 ;)  gileeess ... Dooi attack ?
Moet het toch eerst gaan vriezen  ;D
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Remy

Citaat van: gilleeesss op di 27 jan 2015 - 19:42
Ik verwacht denkik wel een nieuw deel van winter discussietopic, het is (met opzet? of druk?) wel erg stil van de admins die normaal dingen posten :p (gisteren wel update van Johan via zijn site gehad)
Er wordt net zo veel gepost als anders.Het is nu interessant weer waardoor die posts een beetje ondergesneeuwd raken door de vele reacties.
Er zit inmiddels ook een nieuw winter discussie topic in de lucht maar dat heeft hier niets mee te maken.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jan van Ooijen

Citaat van: winter67 op di 27 jan 2015 - 19:39
Ec lijkt mooi voor de westkust kwa neerslag. Heeft iemand sneeuwkaart ec kan hem niet vinden?

EC is minder tov de voorgaande runs, maar nog steeds mooi te noemen. De zware sneeuwbuien trek ik voorlopig in. Morgen een nieuw topic











Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Energizer85

Citaat van: Jan van Ooijen op di 27 jan 2015 - 20:06
EC is minder tov de voorgaande runs, maar nog steeds mooi te noemen. De zware sneeuwbuien trek ik voorlopig in

ik doe t ervoor ;)

winter67

En sneeuwhoogtes ongeveer?
Of heeft ec die niet?

gilleeesss

Citaat van: Ijsbloem op di 27 jan 2015 - 20:03
;)  gileeess ... Dooi attack ?
Moet het toch eerst gaan vriezen  ;D

xDDDDDDDDDDDDDddd goeie :p maar je snapt wel wat ik bedoel, na de (volgens oper EC) -6-8 ofzo op 850hPA gaat het gewoon gepaard met neerslag naar een -2-4 op 850hPA vlak :)

Borislav

Ik neem die neerslag kaartjes niet meer serieus na de vorige sneeuwsituaties.
Borislav Lekic

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op di 27 jan 2015 - 20:06
EC is minder tov de voorgaande runs, maar nog steeds mooi te noemen. De zware sneeuwbuien trek ik voorlopig in. Morgen een nieuw topic



Laat maar komen deze kaartjes, jammer van de eerste regenbuien, maar die neem ik er wel bij als ik later donderdag/vrijdag sneeuwbuien te zien krijg! Het is natuurlijk geen winter winter winter... maar met zo'n situatie moeten we in deze winter al blij zijn (als het wel degelijk sneeuw word)

Jelle

Citaat van: Borislav op di 27 jan 2015 - 20:11
Ik neem die neerslag kaartjes niet meer serieus na de vorige sneeuwsituaties.

De vorige sneeuwsituatie was bijna perfect berekend door het EC. Ik heb hier in Zwolle sneeuw gehad. Meeste modellen kwamen met bijna alleen natte sneeuw en ijzel voor afgelopen zaterdag. EC was lang en stabiel komend met sneeuw.

Energizer85

Citaat van: Jelle op di 27 jan 2015 - 20:15
De vorige sneeuwsituatie was bijna perfect berekend door het EC. Ik heb hier in Zwolle sneeuw gehad. Meeste modellen kwamen met bijna alleen natte sneeuw en ijzel voor afgelopen zaterdag. EC was lang en stabiel komend met sneeuw.

Ik ga ook nu weer voor EC. Ik vind het model het meest stabiel. oke de intensiteit is naarmate de runs kwamen iets afgenomen... maar de situatie is nog steeds redelijk hetzelfde gebleven voor de komende dagen

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op di 27 jan 2015 - 20:06
EC is minder tov de voorgaande runs, maar nog steeds mooi te noemen. De zware sneeuwbuien trek ik voorlopig in. Morgen een nieuw topic.

Meh. Begint er steeds slechter uit te zien voor NH. Maar ik houdt hoop. Het glas is nog steeds half bevroren (variatie, dank voor de complimenten voor mijn creativiteit).

Hoe ging je examen?

JPP78

Citaat van: gilleeesss op di 27 jan 2015 - 17:46
& zoals verwacht 1cm weer hier berekent, woooow zal wss weer 0.0 zijn in totaal, sneeuw is hier verboden in west vlaanderen waarschijnlijk :@ maargoed kan nog veranderen maar kzie niet veel veranderen voor hier, mss voor rest van belgie/nederland wel maar hier.. tsjah

Troost je, volgens de kaartjes krijgen wij hier helemaal niets! jullie nog 1 cm :D
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Extremissimorum

Gerrit Hiemstra zojuist: vanaf donderdag elke dag kansen op winterse neerslag, 's nachts lichte vorst én er kan zomaar wat sneeuw blijven liggen.

!

gilleeesss

Citaat van: JPP78 op di 27 jan 2015 - 20:24
Troost je, volgens de kaartjes krijgen wij hier helemaal niets! jullie nog 1 cm :D

het gaat mij gewoon om het feit dat ik hoop dat bij zo'n situatie de hele benelux word geprezen met een sneeuwtapijt(je), en niet enkel een paar provincies/delen :) bij zo'n setting als deze heeft iedereen normaal wel kansen om sneeuw te hebben, (als de temperaturen etc er geen stokje voor steken)

Powered by EzPortal