Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 396936 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeffrey83

kort samengevat:

de kust krijgt regen, het binnenland kans op sneeuw..... waar hebben we dat eerder gezien...

jornonweer

Citaat van: winter67 op di 27 jan 2015 - 16:51
2m temperaturen zegt niks, want tijdens de buien koelt het flink af?
is ook maar tijdelijk he. stel je verwachtingen niet te hoog dan is de teleurstelling minder :)
Danger is real, fear is a choice.

winter

Citaat van: winter67 op di 27 jan 2015 - 16:43
Wat is dat voor onzin? Westen krijgt juist de meeste kans op zware sneeuwbuien, oosten krijgt denk ik bijna niks door verpietering van de buien. We zullen het morgen weten wat het word ik hoop natuurlijk dat dit keer het westen wat krijgt.

Dat klopt, maar mijn verhaal ging ten eerste over de sneeuwkansen morgen, had het er niet bij staan sorry.
Pas na woensdag nacht nemen de sneeuwkansen in het westen enorm toe of er een gesloot sneeuwdek komt is lastig om te bepalen. Hangt van te veel factoren af. Vanavond zijn we misschien iets wijzer en misschien ook niet.

GFS voor morgen lijkt me iets beter dan vanochtend! Groter gedeelte van Nederland krijgt met sneeuw te maken. Zie verhaal op vorig pagina van mij over het 2de koufront.

PatrickM

GFS12z oper is wederom verslechterd. Vrijdag, zaterdag en zondag kans op regen. Bovendien hogere 2m temps. Vanaf zondag stroomt er weer koudere lucht binnen en nemen sneeuwkansen weer toe.

pietjelol

Citaat van: jeffrey83 op di 27 jan 2015 - 16:57
kort samengevat:

de kust krijgt regen, het binnenland kans op sneeuw..... waar hebben we dat eerder gezien...
fout winterse buien met een kans op dat sneeuw blijft liggen. Ik zij het al eerder de 2m temps zullen lager worden dan dat men aan geeft

Svanos

Laten we vanavond nou maar even afwachten, ik zie al teleur gestelde gezichten. Zonder dat er 1 bui is over geweest. We willen  allemaal sneeuw, ff afwachten tot Jan/Johann komt met een update..
Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

Unknown-user1778

Als ik marsel zijn bericht las dan ziet het er niet goed uit voor sneeuwkansen. Ik ben benieuwd wat jan en johann gaan zeggen maar heb toch ook vertrouwen in marsel zijn mening dus beide voetjes op de vloer.

jeffrey83

Citaat van: pietjelol op di 27 jan 2015 - 17:19
fout winterse buien met een kans op dat sneeuw blijft liggen. Ik zij het al eerder de 2m temps zullen lager worden dan dat men aan geeft

Fout.


Het is zei,  en niet vrouwelijk ;}

Eric

Citaat van: dennis089 op di 27 jan 2015 - 17:22
Als ik marsel zijn bericht las dan ziet het er niet goed uit voor sneeuwkansen. Ik ben benieuwd wat jan en johann gaan zeggen maar heb toch ook vertrouwen in marsel zijn mening dus beide voetjes op de vloer.
En zo is dat!! Mensen, het zijn allemaal KANSEN, GEEEEEN zekerheden!!!

Jelle

Wat berichten met een boze/teleurgestelde ondertoon...

Waarom nou toch? Er is kans op (natte) sneeuw en die is echt niet veel veranderd voor de komende week. Hoe het nu in de kaarten staat stond het ook in de kaarten. Misschien is het iets warmer geworden maar dat scheelt echt niet veel. Lokaal kan het deze week even wit worden maar ook niet meer dan dat. Maar jongens, dat wisten we toch al bij temperaturen enkele graden boven nul?? Dat geeft de pluim ook al tijden aan en dat hoort gewoon bij kwakkelweer.

Na het weekend kan het weer wat kouder worden maar ook weer een stuk warmer dus gewoon rustig afwachten en kijken of we nog wat sneeuw krijgen of dat het bij regen blijft.

Voor mij is de winter eigenlijk al een beetje 'goed' want ik heb voor het eerst in 2 jaar weer eens sneeuw mogen voelen. En zowaar 5 centimeter :-) Verder in december een weekje vorst genoteerd en afgelopen week zelfs een week vorst + een ijsdag. Alles wat we nu krijgen zie ik als een extra'tje op een te warme winter die beter is dan vorig jaar!

En februari kan nog veel doen, al geloven vele daar niet in. Termijnkaarten die een te zacht weertype aangeven over 10 dagen worden er namelijk sneller bijgepakt dan kaarten die op dezelfde termijn komen met matige vorst. We moeten af van 'het kan niet winteren', gewoon rustig de ontwikkelingen in de gaten houden, en hopen op een paar verassingen!

MSB

Citaat van: Jelle op di 27 jan 2015 - 17:30
Wat berichten met een boze/teleurgestelde ondertoon...
verder verhaal

that's the spirit
Lang leven de winter

gilleeesss

& zoals verwacht 1cm weer hier berekent, woooow zal wss weer 0.0 zijn in totaal, sneeuw is hier verboden in west vlaanderen waarschijnlijk :@ maargoed kan nog veranderen maar kzie niet veel veranderen voor hier, mss voor rest van belgie/nederland wel maar hier.. tsjah

lander20

gfs ziet er best goed uit alleen schuift het wat op woensdagavond en nacht wat sneeuw maar dan van zaterdagnacht/zondag tot woensdag heel de tijd sneeuwbuien van over zee met als het mee zit kans op flinke accumulatie! lake effect is als alles goed valt best mogelijk! wel is het af te wachten in hoeverre de buien belgie en nederland actief zullen binnentrekken.

het westen (nl) van het land en ietsje verder landinwaarts maken de meeste kansen op sneeuw en eventueel ook prov antwerpen en gebieden daarrond

Borislav

Kom op zeg , bij GFS verandert het nog wel 5 x
Borislav Lekic

MaikelNL

Citaat van: gilleeesss op di 27 jan 2015 - 17:46
& zoals verwacht 1cm weer hier berekent, woooow zal wss weer 0.0 zijn in totaal, sneeuw is hier verboden in west vlaanderen waarschijnlijk :@ maargoed kan nog veranderen maar kzie niet veel veranderen voor hier, mss voor rest van belgie/nederland wel maar hier.. tsjah

Wanneer wij storm willen, moeten we naar het strand. Willen jullie sneeuw, moeten jullie verder het land in.  :)

ron12

WHOOOW, winter slaat hard toe in Belgie rond 5/6 Februari  ;)  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Eric

Citaat van: ron12 op di 27 jan 2015 - 17:58
WHOOOW, winter slaat hard toe in Belgie rond 5/6 Februari  ;)  :P
+237uur, kom op zeg.... ;) ;)

gilleeesss

Citaat van: MaikelNL op di 27 jan 2015 - 17:56
Wanneer wij storm willen, moeten we naar het strand. Willen jullie sneeuw, moeten jullie verder het land in.  :)

Dat is dikke zever want kijk naar de kust van nederland :) die mogen normaal wel sneeuw verwahten, maargoed het kan nog veranderen :)

Remy

Als het harder waait komen losse buien ook verder het land in,voor mij is het dus hopelijk keiharde wind en stuifsneeuw.
De realiteit is anders :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

winter67

Als dit uitkomt zijn de Belgen blij denk ik, zo slecht vind ik gfs nu niet beter dan vanochtend.

Powered by EzPortal