Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 396976 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

MamaAs

Citaat van: Ijsbloem op di 27 jan 2015 - 13:51
;) Winter67,

Deze winter vind ik één grote flop.
Ofwel: één flop is nog  winter, twee floppen een slechte winter, drie floppen, geen winter ;D (één ei is geen ei)
Maar ik had er in iedel geval al rekening mee gehouden, gelet op het gedrag deze 'winter,.....(uhh)
Nog één maandje afzien met dit gepruttel in de marge en dan wordt het weer lente 8) alhoewel het GFS een koud voorjaar uit de hoge hoed tovert.
En vertel mij maar dat de seizoensverwachtingen van dit instituut niet kloppen...bekijk de geschiedenis van hun vorige
seizoensverwachtingen maar na. En dus valt alles weer eens goed als het er niet meer toe doet. (zinloze kou)

Crisis zeg, het is nog niet eens zover of er wordt alweer gesproken van een 'flop'  ::)
Wat een negatief gemekker weer zeg, bah.
Je kan er sowieso helemaal NIKS aan veranderen. En dat Debby Downer gel*l is écht nutteloos.
Voor donderdag ziet het er gewoon interessant uit, en wie weet wat er allemaal gaat veranderen als er een laag sneeuw ligt.


Kom maar op met die Lente-topic. ;)

Hector Pascal

Citaat van: Jeanclaude op di 27 jan 2015 - 14:06
Net na kerst hebben we in het zuiden toch 3 dagen 20cm sneeuw gehad, dus ik vind het al een redelijke winter.
Heb je toen alle sneeuw op één hoop geveegd??
Nul bestaat niet.

DSDLimburg

Citaat van: Ijsbloem op di 27 jan 2015 - 13:51
;) Winter67,

Deze winter vind ik één grote flop.
Ofwel: één flop is nog  winter, twee floppen een slechte winter, drie floppen, geen winter ;D (één ei is geen ei)
Maar ik had er in iedel geval al rekening mee gehouden, gelet op het gedrag deze 'winter,.....(uhh)
Nog één maandje afzien met dit gepruttel in de marge en dan wordt het weer lente 8) alhoewel het GFS een koud voorjaar uit de hoge hoed tovert.
En vertel mij maar dat de seizoensverwachtingen van dit instituut niet kloppen...bekijk de geschiedenis van hun vorige
seizoensverwachtingen maar na. En dus valt alles weer eens goed als het er niet meer toe doet. (zinloze kou)


Kom maar op met die Lente-topic. ;)

Dan krijgen we een mooie koude lente en voorjaar volgens jouw ;D Heerlijk  :P laat die lente maar beginnen 8) ;)
seizoen 2018/2019

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Joep


Koen-IJM

Nu New York 'slechts' 15 cm van de verwachte 60-90 cm sneeuw heeft gehad.... wie weet valt er er de komende dagen in Nederland lokaal wel meer dan 15 cm....  ;)

Jeroen22

iedereen hier al zeggen van weer een flop.

Laten we wachten tot zondag en dan pas oordelen of we echt een domper hebben gehad kwa sneeuw. Ikzelf zie liever ook een pak sneeuw maar wacht gewoon af of er wat valt.

Koen-IJM

Winter is in Zeeland al begonnen *grinnik*

Henk1976

Er is nog geen vlok gevallen en er zijn hier al weer hele hordes die er niet meer in geloven. Laten we het er over eenw eek nog eens over hebben en vooreerst afwachten en genieten van het eventueel dynamische weertype. En ja, het is geen winter die we allemaal willen maar hou eens op dat steeds te benadrukken....

Vindead

Citaat van: Jeroen22 op di 27 jan 2015 - 14:28
iedereen hier al zeggen van weer een flop.

Laten we wachten tot zondag en dan pas oordelen of we echt een domper hebben gehad kwa sneeuw. Ikzelf zie liever ook een pak sneeuw maar wacht gewoon af of er wat valt.
Je kan wel wachten tot zondag, maar ik zie voor de week daarop ook nog genoeg mogelijkheden hoor.

Maar ik ben het met je eens, laten we het gewoon zien wat er gebeurt en daarna oordelen of het een domper was of juist niet. Sneeuw is gewoon een precisiewerkje, in de zomer heb ik het niet eens door als de weerberichten er 1 á 2 graden naast zitten. Nu in de winter kunnen die 1 á 2 graden het verschil maken tussen bakken met (natte)sneeuw óf een hele plens aan regen.

Marsel

Citaat van: Vindead op di 27 jan 2015 - 14:45
Je kan wel wachten tot zondag, maar ik zie voor de week daarop ook nog genoeg mogelijkheden hoor.

Maar ik ben het met je eens, laten we het gewoon zien wat er gebeurt en daarna oordelen of het een domper was of juist niet. Sneeuw is gewoon een precisiewerkje, in de zomer heb ik het niet eens door als de weerberichten er 1 á 2 graden naast zitten. Nu in de winter kunnen die 1 á 2 graden het verschil maken tussen bakken met (natte)sneeuw óf een hele plens aan regen.

In de zomer kunnen die 1 á 2 graden het verschil maken tussen noodweer of een warme zonnige dag.....

pietjelol

Ik maak me niet zo zorgen voor de aankomende dagen. Denk namelijk nog steeds dat de grond temp te hoog word aangeschreven

Bacci

Hehehe waar gaat het opeens over, als je negatief wilt doen kom dan met onderbouwing, want zo raken mensen in de war. Pluim is zelfs beter naar mjn mening, niets aan de hand en zoals we weten gaat het uiteindelijk allemaal om details die het tot het laatste moment spannend maken. Maar wat het ook wordt, dit is gewoon genieten voor weerliefhebbers.

Nopie

Citaat van: Stephanie op di 27 jan 2015 - 14:01
Ik zag net op weg naar huis al krokussen langs de weg!

OT; gave foto uit Boston!

Ik zag vanochtend in de polder een zwanenpaar een nest bouwen, ik kon in eerste instantie mijn ogen niet geloven vanwege dat het nog maar Januari is. Maar inderdaad laten we afwachten tot donderdag maar ik heb er gewoon weinig vertrouwen in, telkens als de kaarten met zeer veel sneeuwkansen komen zoals 2 dagen geleden wordt het daarna minder en minder zeker hier voor de kust regio. Maarja helemaal niks aan te doen.

Rayonhoofd

Citaat van: Ijsbloem op di 27 jan 2015 - 13:51
;) Winter67,

Deze winter vind ik één grote flop.
Ofwel: één flop is nog  winter, twee floppen een slechte winter, drie floppen, geen winter ;D (één ei is geen ei)
Maar ik had er in iedel geval al rekening mee gehouden, gelet op het gedrag deze 'winter,.....(uhh)
Nog één maandje afzien met dit gepruttel in de marge en dan wordt het weer lente 8) alhoewel het GFS een koud voorjaar uit de hoge hoed tovert.
En vertel mij maar dat de seizoensverwachtingen van dit instituut niet kloppen...bekijk de geschiedenis van hun vorige
seizoensverwachtingen maar na. En dus valt alles weer eens goed als het er niet meer toe doet. (zinloze kou)[/color]


Beste ijsbloem; vandaag om 10:35 ging je nog "genieten van de komende dagen". Ik dacht dat er niets veranderlijker was dan het weer, maar ik vergis me !


Kom maar op met die Lente-topic. ;)
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

karst

Helga van Leur ? ?@helgavanleur   
I told you so.... ;-)  RT@oneworld365: 2 feet of snow in New York #Snowmageddon2015

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op di 27 jan 2015 - 14:56
In de zomer kunnen die 1 á 2 graden het verschil maken tussen noodweer of een warme zonnige dag.....

Nou en of! :P En wij onweersliefhebbers kunnen dat maar al te goed weten... Haha. ;D

On topic:
@ Vindead
Vrijwel alle buiensituaties, ongeacht het jaargetijde kunnen beïnvloed worden door slechts een minimaal verschil in temperatuur (en nog vele andere factoren).

Als je doelt op de temperatuur op zichzelf.. Dus voor her gevoel; dan moet ik je gelijk geven dat je nauwelijks verschil voelt tussen 29 of 30 graden. Maar in bepaalde weersituaties kan dat verschil dus zeer bepalend zijn! :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

karst

Weerman VS biedt excuses aan.

Gary Szatkowski @GarySzatkowski
My deepest apologies to many key decision makers and so many members of the general public.
06:44 - 27 januari 2015


Weerfreak 1337

Citaat van: karst op di 27 jan 2015 - 15:20
Weerman VS biedt excuses aan.

Gary Szatkowski @GarySzatkowski
My deepest apologies to many key decision makers and so many members of the general public.
06:44 - 27 januari 2015

Belachelijk, het wordt hoog tijd dat de normale burger meer inzicht krijgt in het weer. En dan met name kennis over de onzekerheid van de weersverwachting. Dat voorkomt een hoop discussie achteraf in dit soort situaties!

Het KNMI, die naar mijn mening het initiatief daarvoor moet nemen, zou eens wat meer betrokkenheid en bereik naar het volk moeten tonen. Vooral in de zin van voorlichting en eventueel ook sociale media. Want dat Twitteraccountje wat ze nu hebben stelt niks voor (geautomatiseerd)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Lucas

Nogmaals, alles in amerika is extremer. En ook daar kunnen ze er naast zitten.
Er werd tot 90cm sneeuw verwacht in New York city. Uiteindelijk viel er 15 cm...

Iedereen overtuigd van onkunde/mogelijkheden/kansen en teleurstellingen van de weermodellen?
Aanhoudende sneeuwval

Powered by EzPortal