Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 397009 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Lucas

Citaat van: Marsel op di 27 jan 2015 - 11:13
Correct!
De periode vanaf vrijdag is ten alle tijden onzeker geweest door toedoen van kleine laagjes die als het ware in/rond het grote hoogtelaag draaien. Is de koers van de laagjes op vrijdag en zaterdag 100km westelijker pakken we gewoon een dikke sneeuwdag mee, maar die kans lijkt gezien de EPS output van EC00 niet groot, en dus worden het 'kwakkeldagen' zoals je dat zo mooi noemt.
Er is hier imho dan ook terecht vrijwel alleen over donderdag is gesproken met slechts een korte blik op de dagen erna.


Zie GFS06 laagjes trekken met kern nu over west-UK (100 km westelijker dus). Vanaf woensdagavond tot vrijdagochtend aan een stuk door sneeuw volgens deze berekening (en dus niet per se de waarheid). Ook beter rug op LT in deze run.

zwabberen maar!
Aanhoudende sneeuwval

Zynex

Ik neem aan dat er een nieuw winter topic komt als Johan en Jan wat meer weten :)

benjamin112

Hoe zit het voor morgen regen of sneeuw?

Weatherman

Lees alweer negatieve dingen, zou toch niet waar zijn  :'(
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Hector Pascal

Citaat van: Weatherman op di 27 jan 2015 - 12:05
Lees alweer negatieve dingen, zou toch niet waar zijn  :'(
GFS06 oogt toch wel goed, dus is er nog zeker hoop...
Nul bestaat niet.

Koen-IJM

Citaat van: Hector Pascal op di 27 jan 2015 - 12:09
GFS06 oogt toch wel goed, dus is er nog zeker hoop...

Vind GFS nou niet heel goed... Goed, de stroming blijft NW-N maar de hoge Tx baren me zorgen.. Zo geeft GFS6Z maar liefst 8 graden voor vrijdag aan de kust. Benieuwd wat de kaarten gaan doen m.b.t. neerslagafkoeling.

winter67

Oké geen sneeuw dus?
Weeronline: regen
Weerplaza: natte sneeuw
Weer.nl: natte sneeuw

3e flop op een rij hoeveel gaan er nog volgen?

Marsel

Citaat van: Lucas op di 27 jan 2015 - 11:38
Zie GFS06 laagjes trekken met kern nu over west-UK (100 km westelijker dus). Vanaf woensdagavond tot vrijdagochtend aan een stuk door sneeuw volgens deze berekening (en dus niet per se de waarheid). Ook beter rug op LT in deze run.

zwabberen maar!

Wat mij betreft is het pad dat GFS06 op vrijdag en zaterdag schetst nog veel te oostelijk.
Om de dan deels stratiforme neerslag langs het meekomende frontale systeem in de vorm van sneeuw te laten vallen moet de invloed van de Noordzee afgesloten worden, en dat gebeurt in het overgrote deel van de Benelux in de bewuste run niet waardoor Tx op vrijdag en zaterdag zelfs nog hoger ligt dan op donderdag. Ook EC laat iets dergelijks zien.

Het laag op vrijdag, alsmede op zaterdag, zou idealiter via de UK riching NW-FR moeten trekken. Dan hebben we een landelijke aanvoer ipv een krachtige NNW-er...
Maargoed, eerst maar even op morgen focussen.

Nopie

Wordt weer de zoveelste flop deze winter, gaat lekker zo :(

Harry de Hond

Citaat van: winter67 op di 27 jan 2015 - 12:26
Oké geen sneeuw dus?
Weeronline: regen
Weerplaza: natte sneeuw
Weer.nl: natte sneeuw

3e flop op een rij hoeveel gaan er nog volgen?
Citaat van: Nopie op di 27 jan 2015 - 12:39
Wordt weer de zoveelste flop deze winter, gaat lekker zo :(


Ja kom, laten we boos worden op het weer.  :o
Juist.

DSDLimburg

Citaat van: Nopie op di 27 jan 2015 - 12:39
Wordt weer de zoveelste flop deze winter, gaat lekker zo :(
Glas is half vol of half leeg! is maar hoe je het bekijkt. Negatief doen over het weer, waar je toch geen invloed op hebt?
Is naar mijn mening zinloos, en wat is een flop?  :)
seizoen 2018/2019

Armand

Waarom eigenlijk zo negatief opeens?
Daar is geen reden toe; de modellen zijn voor donderdag/vrijdag nauwelijks veranderd. Ze voorspellen gewoon nog steeds winterse buien. Dat kan natte sneeuw/ sneeuw/ hagel of regen zijn.

Alleen voor het weekend ziet het er iets slechter uit, maar dat is nog een hele tijd. En je WEET tot de trekrichting van kleine lagedruggebieden moeilijk te voorspellen is, daar kan ik zo een boek over schrijven. (27 dec.)

Kortom: komende dagen waarschijnlijk gewoon kwakkelweer met af en toe een (flink) sneeuwdek. Meer werd niet voorspeld!

Joep

Totale sneeuwval t/m weekend GFS


Caps


Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

peterk

Citaat van: Weatherman op di 27 jan 2015 - 13:30
Dat is tenminste winter

Ben blij dat we dat hier niet hebben hoor. Wel mooie plaatjes.

Ijsbloem

 ;) Winter67,

Deze winter vind ik één grote flop.
Ofwel: één flop is nog  winter, twee floppen een slechte winter, drie floppen, geen winter ;D (één ei is geen ei)
Maar ik had er in iedel geval al rekening mee gehouden, gelet op het gedrag deze 'winter,.....(uhh)
Nog één maandje afzien met dit gepruttel in de marge en dan wordt het weer lente 8) alhoewel het GFS een koud voorjaar uit de hoge hoed tovert.
En vertel mij maar dat de seizoensverwachtingen van dit instituut niet kloppen...bekijk de geschiedenis van hun vorige
seizoensverwachtingen maar na. En dus valt alles weer eens goed als het er niet meer toe doet. (zinloze kou)


Kom maar op met die Lente-topic. ;)
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Stephanie

Citaat van: Ijsbloem op di 27 jan 2015 - 13:51



Kom maar op met die Lente-topic. ;)

Ik zag net op weg naar huis al krokussen langs de weg!

OT; gave foto uit Boston!

Jeanclaude

Net na kerst hebben we in het zuiden toch 3 dagen 20cm sneeuw gehad, dus ik vind het al een redelijke winter.

winter67

Kan het niet zo zijn dat de weersites de 2m temperaturen meerekenen dat ze daardoor regen en natte sneeuw voorspellen?

Powered by EzPortal