Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 396960 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Koen-IJM

Citaat van: Energizer85 op ma 26 jan 2015 - 21:41
desalniettemin.... een hoop sneeuwkansen de komende week! Hopelijk maakt deze week een hoop goed  ;D

Mee eens. En aan de pluim af te lezen begint het woensdagavond al..  ::)

Vigo

Ik vind het nog wel meevallen in Amerika..  :P

Energizer85

nou ik ben wel hoopvol gestemd nu. De sneeuw zit er al behoorlijk wat runs in. Met veel intensiteit. de temps zijn smiddags paar graadjes boven 0 maar in flinke buien daalt dat dan mooi rond t vriespunt. tevens tussendoor misschien nog een sneeuwstoring!

Benieuwd of we over gaan naar een nieuw topic voor de aankomende periode. Een periode die wel eens de laatste kan zijn deze winter. Hopelijk leidt dit tot een vorstperiode. En anders hopelijk gewoon lekker onbestendig sneeuwbuien weer :)

Extremissimorum

Ben zelf niet zo blij met ec12. Sneeuwkansen voor NWNL zijn eerder afgenomen dan toegenomen... Bovendien, vorst is op KT niet echt aanwezig. Overdag sowieso niet, 's nachts hoogstens lichte vorst... snowcasten? Maar het kan ook zomaar niets worden.

Mag nog wel wat beter.

Citaat van: Energizer85 op ma 26 jan 2015 - 21:54
nou ik ben wel hoopvol gestemd nu. De sneeuw zit er al behoorlijk wat runs in. Met veel intensiteit. de temps zijn smiddags paar graadjes boven 0 maar in flinke buien daalt dat dan mooi rond t vriespunt. tevens tussendoor misschien nog een sneeuwstoring!

Benieuwd of we over gaan naar een nieuw topic voor de aankomende periode. Een periode die wel eens de laatste kan zijn deze winter. Hopelijk leidt dit tot een vorstperiode. En anders hopelijk gewoon lekker onbestendig sneeuwbuien weer :)

Lijkt me wel dat er een topic komt. Misschien zelfs van Marsel?  (Marsel?)

ron12

Citaat van: Svanos op ma 26 jan 2015 - 21:24
Deels OFF topic: woensdag op RTL 8 een bijzondere film : the weatherman
Deze soms  :P  ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lans

achterhoek

ron12

Volg het weer in de VS hier via satelliet http://goes.gsfc.nasa.gov/  Rechtse links klikken :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter


pietjelol

Citaat van: Extremissimorum op ma 26 jan 2015 - 21:58
Ben zelf niet zo blij met ec12. Sneeuwkansen voor NWNL zijn eerder afgenomen dan toegenomen... Bovendien, vorst is op KT niet echt aanwezig. Overdag sowieso niet, 's nachts hoogstens lichte vorst... snowcasten? Maar het kan ook zomaar niets worden.

Mag nog wel wat beter.

Lijkt me wel dat er een topic komt. Misschien zelfs van Marsel?  (Marsel?)
Hier ben ik het weer niet mee eens. Pluim is kouder geworden. En ook op lt is de pluim iets kouder geworden. Bovendien hogere kans op neerslag

winter67

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 26 jan 2015 - 20:08
Kaarten Europees weermodel wederom hetzelfde. Matige tot zware sneeuwbuien kustgebieden. Weekend meer sneeuw!


Ik heb constant het idee dat ec meer voor een kleine lake effect.

Ps waarom geeft weerplaza natte sneeuw voor de kust op?

BrieffiesWF

De Benelux staat een aantal mooie dagen te wachten, als je tenminste niet met 's lands Nationale Spoorwegen hoeft te reizen en natuurlijk een nivofiel bent! (ja, een neologisme voor sneeuwliefhebber)...

Eric

Citaat van: lans op ma 26 jan 2015 - 22:05
sneeuwt nu goed door in new york.

Hier beelden van Times Square
http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/?cam=tsrobo3
Wat een prachtige cam!! Dank voor de link! :o 8)

onweerdetectie1449


david_meyer25

Komt dit ook in Nederland voor of wordt het niet zo erg.

winter67

Gfs 18z zeer goed voor heel Nederland!!
Wel krijgt heel de kust weer de meeste sneeuw, ook woensdagavond matige sneeuw ;D
Laagje lijkt te hangen ergens nw Nederland.(Noordzee.)

PatrickM

Citaat van: winter67 op ma 26 jan 2015 - 23:16
Gfs 18z zeer goed voor heel Nederland!!
Wel krijgt heel de kust weer de meeste sneeuw, ook woensdagavond matige sneeuw ;D
Laagje lijkt te hangen ergens nw Nederland.(Noordzee.)

Woensdag en donderdag lijkt het wel goed te zitten. De dagen erna laat GFS18z voornamelijk regen zien, dus nog even afwachten.

winter67

Citaat van: PatrickM op ma 26 jan 2015 - 23:24
Woensdag en donderdag lijkt het wel goed te zitten. De dagen erna laat GFS18z voornamelijk regen zien, dus nog even afwachten.
Kan zomaar weer veranderen door de sneeuw dek
Hierbij nog de mooie sneeuwdek ik stem hiervoor in ;)

Edwin

Hoop echt dat het nog flink gaat intensiveren. Staat nu zo'n 4 centimeter op voor mijn omgeving, nou joepie
Never Stop Exploring

gilleeesss

Lijkt weer vooral nederland te zijn, hopelijk west belgie ook eens want ik zie 2cm die op kaarten staat gewoon wegsmelten :)

Stephanie

In verschillende counties (oa NY city)  ligt vanaf 23:00 locale tijd het verkeer helemaal plat. Er rijdt geen openbaar vervoer meer en er mogen geen auto's meer de weg op.
Dat is nogal een maatregel, hoop dat mensen er naar luisteren want het zal wel heel pittig worden aldaar.

Powered by EzPortal