Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 397033 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

winter67

Volgens NOS
Donderdag komen er sneeuwbuien soms met onweer.

Heb het nog nooit gezien sneeuw +onweer hopelijk komt dat ook voor de kust.

Ijsbloem

 ;) Sniper eye.
Ook daar hebben ze ervaring met wachten tot het laatste moment.
ene computermodel verwacht 13 cm ! ;) en het andere model tot 82 cm !  :D.
En komen nu met een verwachting van 20  a 30 cm voor grootste deel New York en 50 a 60
voor het uiterste oosten van  New York.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op ma 26 jan 2015 - 12:42
Dat was/is ook volledig correct.  :)
Rotterdam? Het is dat ik nu niet in de gelegenheid ben Jan, anders had je even op de koffie kunnen komen.

Moet morgen weer voor examen.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 26 jan 2015 - 18:48
Moet morgen weer voor examen.
moet je weer naar een examen of heb je een weerexamen  ;D

Unknown-user1778

laten we hopen dat johann's kaartje uitkomt en er eindelijk een sneeuwapocalyps komt. zo zonde om elke keer te zien hoe het sneeuwdekje nog geen dag beschoren is. halve meter sneeuw voor een aantal weken zou mooi zijn.. die kaartjes waarbij je een 2 meter hoge sneeuwmuur ziet naast wegen (vorig jaar of jaar ervoor bijv in alpen) is gewoon een droom die zou verwezenlijkt moeten worden.

Borislav

EC beetje meer richting GFS tot nu toe.
Borislav Lekic

Borislav

Borislav Lekic

J

Citaat van: Borislav op ma 26 jan 2015 - 19:47
EC stukken beter !
Wat belangrijk is op sleutelmomenten als deze.. maar hij loopt nog en t is slechts een oper.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

pietjelol

Ik denk dat we nu wel kunnen stellen dat we vanaf woensdag avond kunnen opmaken voor een paar leuke dagen. Over hoe en wat. Valt nog niet veel over te zeggen. In ieder is deze winter nu al een stuk beter dan vorig jaar.

ron12

Citaat van: pietjelol op ma 26 jan 2015 - 19:59
Ik denk dat we nu wel kunnen stellen dat we vanaf woensdag avond kunnen opmaken voor een paar leuke dagen. Over hoe en wat. Valt nog niet veel over te zeggen. In ieder is deze winter nu al een stuk beter dan vorig jaar.
Paar dagen, denk eerder weken :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

matroesjka-world

Citaat van: Henk1976 op ma 26 jan 2015 - 14:03
Thundersnow is te gek! Heb het nu een paar keer meegemaakt en het is een heel bijzonder gezicht!

Afgelopen zaterdagochtend hier nog meegemaakt, zo uit het niets een flits en BOEM !! Prachtig  ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

pietjelol

Citaat van: ron12 op ma 26 jan 2015 - 20:01
Paar dagen, denk eerder weken :P
Tja ik ben geen voorspeller met een glazenbol om in de toekomst te kijken. Dus dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat we vanaf woensdag tot waarschijnlijk zaterdag iedere dag kans op sneeuw buien krijgen. En een NW stroming.

Jan van Ooijen

Kaarten Europees weermodel wederom hetzelfde. Matige tot zware sneeuwbuien kustgebieden. Weekend meer sneeuw!







Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Vigo


MamaAs

Jeetje ik klaag niet  ;D
Nu hopen dat het in de kaarten blijft staan!!

pietjelol

Citaat van: Vigo op ma 26 jan 2015 - 20:08
Ziet er redelijk uit!  :-[
Ziet er prima uit voor het grootse gedeelte van Nederland. België iets minder. Denk alleen wel dat als er langere tijd buien vallen dat de temp ook lager uit komt. Blauw wat op de kaarten staat voor regen zal waarschijnlijk ook (natte)sneeuw zijn i.v.m zeer koude bovenlucht (850hpa -40/-45)

winter67


sjorske

Ik verwacht hier ongeveer 10cm sneeuw vannacht ;D

Powered by EzPortal