Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 396954 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

SniperEye

Citaat van: Ed74 op ma 26 jan 2015 - 15:48
Wel raar eigenlijk...

In the USA kunnen ze dagen van te voren zeggen dat het gaat sneeuwen en dat doet het dan ook, maar als er hier een dag van te voren wordt gezegd dat het gaat sneeuwen is dat de dag zelf niet eens waar of er valt gewoon regen.

Ben ik nou zo dom?? http://www.meteo-service.nl/Smileys/default/tongue.gifhttp://www.meteo-service.nl/Smileys/default/grin.gif

Nou, dan heb je het wel mis, in NYC tot nu toe (moment van schrijven) geen noemenswaardige sneeuwval.

Daarnaast, Boston - New York is meer dan 300 km uit elkaar. Beiden liggen in het gebied van de sneeuwverwachting.

Ons land en dit forum is te klein wanneer er sneeuw verwacht wordt in de strook Groningen tot Maastricht en in Groningen niets valt en Maastricht de volle laag. Dus het is van belang om e.e.a. in perspectief te bekijken.

Jeanclaude


Armand

http://www.meteociel.fr/modeles/gfs/hauteur-neige/3h.htm

Ik gebruik altijd deze voor verwachte sneeuwhoogten. Deze houdt ook rekening met het smelten van een sneeuwdek en komt met veel meer realistische hoeveelheden dan 15 tot 20 cm.

Weatherman

RTL nieuws zei Helga donderdag reeele kans op sneeuw.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Reutel

Citaat van: Weatherman op ma 26 jan 2015 - 17:03
RTL nieuws zei Helga donderdag reeele kans op sneeuw.

Nu ben ik verliefd op Helga!  :-* ;D

jasper1234

Citaat van: SniperEye op ma 26 jan 2015 - 16:40
Nou, dan heb je het wel mis, in NYC tot nu toe (moment van schrijven) geen noemenswaardige sneeuwval.

Daarnaast, Boston - New York is meer dan 300 km uit elkaar. Beiden liggen in het gebied van de sneeuwverwachting.

Ons land en dit forum is te klein wanneer er sneeuw verwacht wordt in de strook Groningen tot Maastricht en in Groningen niets valt en Maastricht de volle laag. Dus het is van belang om e.e.a. in perspectief te bekijken.

NYC vanaf 21u nederlandse tijd, reactie n.a.v. contact met iemand die woonachtig is op Manhattan NYC

Jeanclaude

Lijk erop dat het laag nu ineens 300 km ten noordoorsten van NL trekt?

winter67

Zeer goeie gfs voor het noorden zeer slechte gfs voor alle andere delen van het land.. :'(

Borislav

En  voor het westen ( Amsterdam ) ?
Borislav Lekic

joboy52

Het wisselt per run, vorige was het nog meer richting het zuidenwesten dacht ik.

Vind overigens wel dat GFS 12 al een betere blokkade heeft dan GFS06, meerdere het hier meer eens?

Borislav

Citaat van: joboy52 op ma 26 jan 2015 - 17:24
Het wisselt per run, vorige was het nog meer richting het zuidenwesten dacht ik.

Vind overigens wel dat GFS 12 al een betere blokkade heeft dan GFS06, meerdere het hier meer eens?

Zeker .. sterker !
Borislav Lekic

MamaAs

Citaat van: winter67 op ma 26 jan 2015 - 17:20
Zeer goeie gfs voor het noorden zeer slechte gfs voor alle andere delen van het land.. :'(
Ik ga we vanuit dat dit ook voor ons aan de IJsselmeer kust geldt  :P

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Amijeee

Ik ga m'n snowboots maar weer 's uit de kast halen denk ik  ;D

J

Nou ja. Ik ben al blij als het wit wordt hier in het westen. Of dat dan 2-3 cm is of 12 cm is boeit me helemaal niks.

glenn

met zulke lage diktewaardes komt de neerslag toch zowiezo tot sneeuw? en geld hier ook niet dat de vlokken mogelijk heel groot kunnen zijn door de lage diktewaardes?

Der RoX

Het venijn zit hem in de staart? ...of met de staart tussen de benen februari in ;)
WiNtEr!!11!1!@

boxer

Citaat van: winter67 op ma 26 jan 2015 - 17:20
Zeer goeie gfs voor het noorden zeer slechte gfs voor alle andere delen van het land.. :'(

Ach..dit wisselt nog wel een x of 10.

winter

Woensdag late middag al de eerste  echt serieuze sneeuwproblemen in het land?
http://www.wetteronline.de/profiwetter zie 15 tm 18 UTC.
Ik krijg kaartje niet gepost? Iemand die weet hoe dit moet?

MauritsKuil

Citaat van: boxer op ma 26 jan 2015 - 17:56
Ach..dit wisselt nog wel een x of 10.

Voila, eerst zien en dan geloven. Of je moet met een hele grote bek op Twitter gaan verkondigen dat het compleet los gaat en als het dan niet zo mocht zijn, je excuses aanbieden. Om vervolgens bij de eerste de beste volgende mogelijkheid van voor af aan te beginnen met een hoop bla bla.
We zien wel hoe het gaat.

Powered by EzPortal