Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 397016 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

4seasons

Wilde net reageren over Amerika .


Er zijn waarschuwingen uitgegeven voor zware sneeuwstormen met "blizzards" is windsnelheden tot ruim 120 km. per uur.
Ook wordt er veel sneeuwval verwacht.

URGENT - WINTER WEATHER MESSAGE
http://forecast.weather.gov/wwamap/wwatxtget.php?cwa=gyx&wwa=blizzard warning


Ook op Accuweather uitgebreid te volgen, zelfs een waarschuwing voor de kustwateren:
http://www.accuweather.com/en/us/new-york-ny/10007/weather-warnings/349727




winter67

Citaat van: 4seasons op zo 25 jan 2015 - 23:31
Wilde net reageren over Amerika .


Er zijn waarschuwingen uitgegeven voor zware sneeuwstormen met "blizzards" is windsnelheden tot ruim 120 km. per uur.
Ook wordt er veel sneeuwval verwacht.

URGENT - WINTER WEATHER MESSAGE
http://forecast.weather.gov/wwamap/wwatxtget.php?cwa=gyx&wwa=blizzard warning


Ook op Accuweather uitgebreid te volgen, zelfs een waarschuwing voor de kustwateren:
http://www.accuweather.com/en/us/new-york-ny/10007/weather-warnings/349727
En laat die depressie nou net donderdag hierheen komen...

grizzrh

Op de 30ste zijn er ook nog wat buien te zien die over Nederland trekken
Doenrade, Limburg

Eendagseend

In Velp ligt nog steeds nog sneeuw, maar niet meer zoveel. Gebroken sneewdek en hopen sneeuw wat aan de kant geschoven is en halve sneeuwpoppen. Ik reed zondag onder andere door Oosterbeek, maar daar was het zondagavond nog behoorlijk wit. Jammer, de sneeuw verdwijnt want het blijft nu ook in de nacht dooien. Maar de sneeuw is en was niet zomaar weg in 1 dag. Het heeft deels het hele weekend en een deel van maandagnacht (= nu) overleeft :) iets dat ik niet verwachtte.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Eendagseend

 Ik zag iemand zeggen buien van dit moment. Jammer genoeg was het stratus met alleen de hele dag regen en motregen hier. En bovendien mist.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Vincent

Citaat van: Vigo op zo 25 jan 2015 - 23:27
Ik woon in het noordwesten maar snap het niet helemaal en kan het nauwelijks geloven.

Second that.  ;) Het is nog even weg en alles moet goed vallen maar een Northsea effect zou wel mooi zijn.

Weatherman

Het KNMI heeft de temperaturen flink naar beneden gedaan, 2/3 graden op donderdag.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Joep


SniperEye

Toch nog flinke verschillen met zuidoost als ik dat zo zie. Voor kou allemaal naar Limburg dus ;)

Jelle

Maar ook de pluim voor het zuidoosten is niet alles. Dat is toch geen winter jongens... Laten we hopen dat het EC iets optimistischer is!

DSDLimburg

Citaat van: Jelle op ma 26 jan 2015 - 09:04
Maar ook de pluim voor het zuidoosten is niet alles. Dat is toch geen winter jongens... Laten we hopen dat het EC iets optimistischer is!
Voor zuidoosten vindt ik de pluim niet slecht, heb toch slechtere voorbij zien komen. Wordt misschien een kleine twee deling dan in het land?
Met in het oosten iets lageren temperaturen als in het westen.
seizoen 2018/2019

jeroentje890

GFS sneeuwdek tot zaterdag, en ec is ook behoorlijk goed te noemen voor zware sneeuwbuien

Jelle

Met 5 centimeter sneeuw dat het hele weekend kan blijven liggen ben ik al dik tevreden voor komende week! Het liefst elke dag een paar centimeter erbij, dan heb je steeds een mooi aangroeiend wit dekje buiten :-) Het is wel mogelijk voor Zwolle.

Jelle

Oper v/h EC is behoorlijk koud met zelfs geregeld matige vorst en overdag maximaal 0 tot 2 graden! Als de pluim daar in meegaat dan....!! #hopen

JPP78

Citaat van: jeroentje890 op ma 26 jan 2015 - 09:21
GFS sneeuwdek tot zaterdag, en ec is ook behoorlijk goed te noemen voor zware sneeuwbuien

Hmm zitten wij weer in het 0 cm gebied, tsjongejonge ;-), toch heb ik er zin in, die sneeuw die komt toch wel, misschien wel juist aan de kust...
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

winter67

Slechte pluim voor lange termijn..

winter67

Verassing in de maak voor woensdag?
Volgens gfs houden  de sneeuwbuien bij de kust ongeveer 25 uur aan ipv 12!

SniperEye

Volgens mij heerst er een vloek over deze winter. De pluim (ik kijk naar zuidoost) is aanzienlijk verzacht op langer termijn. De spreiding in de leden is wel fors te noemen!

Koen-IJM

Volgende runs gaan slechter uitpakken. Mark my words... Telkens als de 'winter' dichtbij komt deze winter slaan de kaarten op het laatst weer om. Erg irritant eigenlijk en je kan je nergens op vastpinnen. Het is het gewoon net niet allemaal deze winter... ;)

Borislav

Citaat van: winter67 op ma 26 jan 2015 - 10:07
Verassing in de maak voor woensdag?
Volgens gfs houden  de sneeuwbuien bij de kust ongeveer 25 uur aan ipv 12!

ff de 06z afwachten.
Borislav Lekic

Powered by EzPortal