Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 397007 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Eendagseend

Citaat van: winter op za 24 jan 2015 - 21:55
Zit net de pluim te bekijken 1 woord: GEWELDIG! Aan het einde van de run leden met een max temperatuur van -5 en snachts strenge vorst.
Maar van een warme periode is nauwelijks sprake meer in de pluim het wordt een aantal dagen 5 graden misschien iets meer aan de kust en iets minder in het oosten. (normaal dus)
Op middenlange periode VEEL KOUDER:


Die -5 overdag is meer in de ochtend gericht, overdag rond 0 graden. Daarna zie ik toch duidelijk de pluimen weer omhoog gaan. Ik ga niet uit van slechts enkele leden naar -15 of lager, hoewel het erg mooi zou zijn. Maar het is opzich een mooie pluim, maar die spreiding van groene leden mogen van mij ook zo naar beneden wijzen, en dat de dikke lijnen moge volgen.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

gilleeesss

Mensen blijf eens realistisch, de pluim ziet er na woensdag goed uit. (THATS IT) Nu ook niet gaan overdrijven met een koude winter blabla :D Heeft iemand de pluim met sneeuwkansen enzo erbij? Khoop stiekem nog op gifje van EC neerslagsoort enzo, maar kvrees dat sommige van de moderators een leven hebben en niet thuis zitten zoals mij op dit moment :p

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Caps

Citaat van: gilleeesss op za 24 jan 2015 - 22:26
Mensen blijf eens realistisch, de pluim ziet er na woensdag goed uit. (THATS IT) Nu ook niet gaan overdrijven met een koude winter blabla :D Heeft iemand de pluim met sneeuwkansen enzo erbij? Khoop stiekem nog op gifje van EC neerslagsoort enzo, maar kvrees dat sommige van de moderators een leven hebben en niet thuis zitten zoals mij op dit moment :p

Idd, valt me op dat de mensen die in het oosten sneeuw gehad hebben het hardst roepen daar we alsnog een horrorwinter krijgen haha  ;D

Der RoX

Aardig straf hagelbuitje net hier. Uiteraard weer snel afgelopen :')
WiNtEr!!11!1!@

Extremissimorum

Citaat van: gilleeesss op za 24 jan 2015 - 22:26
Mensen blijf eens realistisch, de pluim ziet er na woensdag goed uit. (THATS IT) Nu ook niet gaan overdrijven met een koude winter blabla :D Heeft iemand de pluim met sneeuwkansen enzo erbij? Khoop stiekem nog op gifje van EC neerslagsoort enzo, maar kvrees dat sommige van de moderators een leven hebben en niet thuis zitten zoals mij op dit moment :p

Bij dezen. Eerste is ec12, daaronder ec00 ter vergelijking.

Sneeuwkansen zijn toegenomen, en daar laat ik het bij.

Joep


gilleeesss

Citaat van: Caps op za 24 jan 2015 - 22:33
Idd, valt me op dat de mensen die in het oosten sneeuw gehad hebben het hardst roepen daar we alsnog een horrorwinter krijgen haha  ;D
Ja, het zou misschien mooi zijn als we koude februari krijgen, maar laten we beginnen met de eerste dagen tot woensdag te bekijken, en dan zien we wel hoe het word, hopelijk blijft het zo, word het beter, valt alles eens goed en nemen de modellen ons niet ind e maling!! :D Zou mooi zijn dat de kust gebieden nu eens sneeuw kregen, (als kust gebieden sneeuw krijgen is het meestal ook de rest van het land, of het moeten gewoon noordzee buien zijn die niet ver het land meer intrekken... Maar lets see, als het zo blijft, verwacht ik maandag/dinsdag wel een deel 7 van het winter discussietopic

gilleeesss

Citaat van: Joep op za 24 jan 2015 - 22:40
Prima pluim en sneeuwkansen

Lijkt denkik eerst regen te worden, daarna de 'misschien' vuile winterweek... GFS loopt nu binnen :-)

Eendagseend

Citaat van: ron12 op za 24 jan 2015 - 22:27
Herhaling Februari 1956 als dat tocht eens uitkomthttp://www.weerstatistieken.nl/de-bilt/1956  8)

overigens wel een rotzomer hebben ze er in verzonnen zeg. Phoe hee. Niet dat ik een jaarsvooruitzicht geloof, maar het is slechts een detail die me opviel. Zoals zo vaak, we kunnen beter niet verder kijken dan 4 dagen.

Wel een verbeterende pluim. Hopen dat het zo blijft of zelfs kouder wordt dan nu aangegeven. Van mij mag het, maar als het zover komt, is het slechts 4 dagen nog even doorbijten.

Deelen is het nu -2.5 graden :) maar was net zelfs weer gedaald naar -3.8 graden. Bron buienradar grafiek temperatuurverloop Arnhem. Maximum was hier zaterdag nog geen 5 graden: 4.5 graden. Geen wonder dat de dooi niet zo hard ging na 2 ijsdagen, voor zover je van dooi mag spreken.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

winter

Nagenoeg heel Nederland aan de grond vorst, sommige plekken zelfs al matige grondvorst!
Alleen aan de kust en het noorden nog geen grondvorst maar wel kansen op winterse neerslag. Raar dat KNMI géén code geel afgeeft aan de provincies: Zeeland, Noord en Zuid Holland.

GFS laat vanaf woensdag nacht winterse neerslag zien in de nieuwe run.

Henk1976

Citaat van: albalinda op za 24 jan 2015 - 19:32
Dat krijg je in een participatiemaatschappij Henk  ;DKantoor  ;D stoepjes zijn meestal max 10 m lang, noem t meer lui. ;D
Als er wat gebeurt ben je wel verantwoordelijk ;)

De meesten zaten lekker een peukie te roken in huis..... En ik schat toch dat 70% gewoon niets gedaan had. Maar goed, morgenvroeg gaan ze op hun snufferd....

winter67


winter67


gilleeesss

Citaat van: winter67 op za 24 jan 2015 - 23:58
Zaterdag weer een ijsdag ;D

Met andere woorden, jij hebt een roze brilletje op (no offence he maar...)

Meestal zijn de hoogste temperaturen niet om 18UTC maar om 12 of 15UTC :-)

Johann

Voor de dromers, de winterliefhebbers en sneeuwgekken. Vooral nog even niet op vastpinnen  ;D
Kaartje met het berekende sneeuwdek volgens het ECMWF (EC12) voor 3 februari, ook niet alledaags zo'n kaart!  :P
Vanaf donderdag "gehts los"!!




Weatherman

Wel raar dat de temperatuur kaart op homepage, +2 aangeeft wel het hier gewoon vriest ? alles zie wit van de vorst de auto's en daken/
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Borislav

Borislav Lekic

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Jan van Ooijen

Donderdag flinke sneeuwbuien, dit staat al even in de berekeningen





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal