Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 397034 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

J

Hier in Den Haag helemaal niets te bekennen van sneeuw die is blijven liggen (wat ook wel verwacht werd). Heel zuur, dat wel. Sneeuw lijkt hier ondertussen wel het verboden woord.  ;)

Joep

Citaat van: pietjelol op za 24 jan 2015 - 11:36
oke eind volgende week winter. ec goed gfs bagger is precies wat er moet gebeuren.

mwah niet verkeerd hoor GFS


winter67

Citaat van: Joep op za 24 jan 2015 - 11:44
mwah niet verkeerd hoor GFS
Haha die zag ik niet aankomen precies bij Dordrecht 9 cm, maar de kans is klein aangezien dat het rond 3 graden is.

Eendagseend

Citaat van: ron12 op za 24 jan 2015 - 10:57
Vorst op Zuid Limburg na het land weer uit

En een deel van Twente nog vorst.


Hahah jan met z'n puinhoop kaart! Ik lig dubbel -O_
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Joshoon

Citaat van: J op za 24 jan 2015 - 11:42
Hier in Den Haag helemaal niets te bekennen van sneeuw die is blijven liggen (wat ook wel verwacht werd). Heel zuur, dat wel. Sneeuw lijkt hier ondertussen wel het verboden woord.  ;)

Nee, het westen zou zelfs regen krijgen, dit stond al heel vroeg op de kaarten.

Hier in Assen ligt bijna 5 centimeter, mijn weerstation geeft alweer 2.6 graden aan, dus de dooi zet al flink in, en dat is buiten ook te zien.

Weatherman

Als je wil dat de zon niet gaat schijnen, doet die het juist wel  :P op naar de volgende sneeuwkansen  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Frank Huisman

Er is een mooi laagje sneeuw in Dwingeloo gevallen vannacht/vanochtend:



Ondertussen is het al meer dan drie graden in de achtertuin. Deze was om 8.30 uur nog circa -1.
"En dan nu het weer: Vandaag geen weer, morgen weer."

Eric


Mike25

Hier in vaassen ook leuke paar cm sneeuw gevallen,prachtig gezicht :). Van de takken dooit het al weg bij een (lekker) zonnetje, Temp 1°C. Het had nog even mogen blijven ;D

Remy

Hier ligt meer dan verwacht,op grote vlakke plekken ca 8 tot vijftien cm Dus zeker wel een cm of tien :)
Smelt wel weg maar of de zon vandaag bij het albedo van sneeuw alles wegbrandt is nog maar de vraag.

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

grizzrh

Toch redelijk wat gevallen hier, eindelijk ziet het weer even mooi wit!
Doenrade, Limburg

Lothiriel

KMI heeft temperaturen bijgesteld naar beneden voor komende dagen. Gisteren nog 8 graden op woensdag en 10 graden op donderdag en dat is 5 en 4 graden geworden.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Weatherman

Citaat van: Lothiriel op za 24 jan 2015 - 13:04
KMI heeft temperaturen bijgesteld naar beneden voor komende dagen. Gisteren nog 8 graden op woensdag en 10 graden op donderdag en dat is 5 en 4 graden geworden.
In het week overzicht zie ik nog steeds 8 en 10 graden staan !!
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Henk1976

Citaat van: Weatherman op za 24 jan 2015 - 13:12
In het week overzicht zie ik nog steeds 8 en 10 graden staan !!

Staan ook nog op TT 195 van RTL. Eens zien wanneer ze die naar beneden bijstellen. Hier trouwens 5-6 cm sneeuw gevallen. Smelt nu wel rap weg.

pietjelol

Nu een graad of 6. De sneeuw die er lag smelt in rap tempo weg. Maar op zich vind ik dit ook geen beroerd weer zonnig en weinig wind.

Remy

Citaat van: pietjelol op za 24 jan 2015 - 14:01
Nu een graad of 6. De sneeuw die er lag smelt in rap tempo weg. Maar op zich vind ik dit ook geen beroerd weer zonnig en weinig wind.
Echt een mooie dag,alles wit en warm gewoon buiten :) Lijkt de alpen wel ;)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Weerfreak 1337

Citaat van: Joep op za 24 jan 2015 - 11:40
Maritiem Arctische uitbraak op termijn?

De lange termijn is een setting die menig winterhart sneller laat kloppen. Zowel GFS als het Europese ECMWF zinspelen op een uitbraak van maritiem arctische luchtmassa's op termijn. Dat dit bingo betekent voor de Alpen hoef  ik denk ik niemand uit te gaan leggen.
Of dit de aanleiding is voor een Benelux winter zal nog moeten gaan blijken, maar de voorpret is er in ieder geval niet minder om.


Wintersportweerman.nl

Maritiem arctisch..

Zoals Marsel al zei: Daar hebben we jaren (sinds 2010) op moeten wachten! :D Hopelijk gebeurt het.  :o 8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Lothiriel

Citaat van: Weatherman op za 24 jan 2015 - 13:12
In het week overzicht zie ik nog steeds 8 en 10 graden staan !!

Bij het KNMI wel inderdaad... Geen idee of zij dat nog gaan veranderen, maar KMI laat temperatuur zelfs richting 0 zakken op het einde van de week. Benieuwd of dat gaat uitkomen :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Joep

Volgende week doet de in kracht toenemende westelijke hoogtestroming zich weer gelden. Fronten verbonden aan over het noordelijk deel van de Atlantische Oceaan naar Noord-Europa en het Noordzeegebied trekkende (storm)depressies, veroorzaken periodiek regen (dinsdag meest droog weer) en de middagtemperaturen komen rond 7 graden uit. De uit westelijke richtingen waaiende wind neemt vooral vanaf woensdag flink toe. Op donderdag en vooral vrijdag (afhankelijk van het traject van een randstoring!) is aan de kust kracht 7-8 mogelijk met kans op zware windstoten. De nieuwe operationele uitvoer zinspeelt trouwens op barometerstanden rond 970 hPa boven ons land op vrijdag. Opmerkelijk!Tijdens het weekeinde van de maandwisseling wordt met een noord tot noordwestelijke stroming koudere lucht aangevoerd. De temperatuur zakt dan tot iets onder normaal en er is ook weer kans op winterse neerslag

Jan Visser

Remy

Zie hier het sneeuw vrije stukje straat en hoe albedo daar aan de randen sneeuw smelt.
Nog krap twee uur zon,denk dat het hier een koude nacht wordt.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal