Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 397037 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

ron12

Nijmegen 4.8 cm sneeuw gevallen. Nu temperatuur van plus 0.2 graden. Sneeuw zal spoedig verdwijnen hier. :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

WeermetPutman



Ik denk ook dat het gaat sneeuwen woensdag. Met deze temperaturen gaat dat zeker lukken...

glenn

Kan volgende mogelijk een behoorlijk pak vallen als je de animatie ziet.laat ons hopen dat die depressiekern donderdag nog een 300 km westelijker komt te liggen dan is het vol jackpot

ron12

Vorst op Zuid Limburg na het land weer uit
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ijsbloem

 ;) Nou Jan , van mij mag het, dat vuil winterweer, hoe meer sneeuw ,
hoe beter.
Overigens ...ook in mijn regio wat wittig door sneeuw en dit is toch een
kleine verrassing. Vannacht eerst regen en daarna een tijdje nog wat
sneeuw, nu opklarend en door uitstraling nog even opvriezing.
Volg nu met argusogen het vervolg.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

karst

Dordrecht vanmorgen vroeg , op dit moment nog steeds wit al begint de sneeuw langzaam papperig te worden.

Leuke link van een winter Ruinen.
http://www.hetweerinruinen.nl/webcam

Mrkos

Ook in Assen een mooi laagje sneeuw


Jeroen22

Hier ook sneeuw gevallen vanmorgen/vannacht. begon eerst met wat het leek op ijsregen en daarna begon het te sneeuwen en was het in no-time wit. Nu een lekker zonnetje erbij en een blauwe lucht.

heerlijke winterdag.

lander20

vanmorgen zware sneeuwval provincie antwerpen momenteel nog sneeuw die toch langzaam wegsmelt bij +1° gfs voorspelde nu al 5+°...
volgende week toch nog vrij intressante kaarten met vuil winterweer maar vuil winterweer kan wel flink wat sneeuw geven als het net mee zit :)

jonkheer

Hier in Leeuwarden een aardig laagje sneeuw gevallen. Nu zonnig weer.

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op za 24 jan 2015 - 10:42
Gaat niet om winnen, gaat erom welk model betrouwbaarder uit de bus komt en dat was vandaag ook weer het Europees weermodel ;)

Aandelen in EC toevallig Jan?  :P

Unknown-user1778

5 - 10cm sneeuw in midden limburg. Grensgevalletje of het wel of niet blijft liggen dit keer

Lothiriel

Volgens de voorspelling gisterenavond ging het al 5 graden zijn momenteel, valt dus nog mee met amper 1 graad op de thermometer momenteel :p
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op za 24 jan 2015 - 11:27
Aandelen in EC toevallig Jan?  :P

Haha nee, maar we kunnen er niet omheen dat dat model het erg goed had
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67


Johannes96

Hier in het midden van Friesland aardig wat sneeuw, van half 4 vannacht tot half 5 eerst forse ijzel, daarna overgaand in sneeuw. Toch zo'n 4-5 centimeter gevallen, niet verwacht voor best dicht bij de kust!

Armand

Nou aangename verrassing! Hier nu 9 cm sneeuw! Sneeuwt nog steeds licht door, zal zo ophouden.

Dit keer is eens het beste scenario uitgekomen hier, geen ijzel, geen natte sneeuw geen regen, alleen maar droge sneeuw!

Ook nu vriest het nog licht, -0,2. Omdat de sneeuw erg plakt, zit het overal tegen aan. Dat geeft een prachtig uitzicht.

Ik ga nu eens een bezoekje brengen aan het bos :)

pietjelol

Citaat van: winter67 op za 24 jan 2015 - 11:35
Niieuwe gfs echt bagger..
oke eind volgende week winter. ec goed gfs bagger is precies wat er moet gebeuren.

Joep

Maritiem Arctische uitbraak op termijn?

De lange termijn is een setting die menig winterhart sneller laat kloppen. Zowel GFS als het Europese ECMWF zinspelen op een uitbraak van maritiem arctische luchtmassa's op termijn. Dat dit bingo betekent voor de Alpen hoef  ik denk ik niemand uit te gaan leggen.
Of dit de aanleiding is voor een Benelux winter zal nog moeten gaan blijken, maar de voorpret is er in ieder geval niet minder om.


Wintersportweerman.nl

winter67

Citaat van: pietjelol op za 24 jan 2015 - 11:36
oke eind volgende week winter. ec goed gfs bagger is precies wat er moet gebeuren.
Bedoelde voor woensdag meer regen dan sneeuw. Voor zaterdag weet ik niet of deze kaart goed is voor sneeuw iedergeval straalstroom lijkt goed te liggen.

Powered by EzPortal