Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 397002 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Der RoX

Hmmmm hier wat hagelresten en wat plassen water... :/aardige anti climax na wat leuke koude dagen
WiNtEr!!11!1!@

Reutel

Citaat van: F.Fredje op za 24 jan 2015 - 08:49
De ondergrond is, door de vorst van de afgelopen dagen, anders koud genoeg om er voor te zorgen dat Brabant en Limburg voor de rest van de dag op hun gat liggen.


Nee hoor, dat is in no time weg straks. Kijk maar eens naar de temperaturen.

(ploatje gepikt van Helga  ;) )

MamaAs

Citaat van: Joep op za 24 jan 2015 - 09:06
Woensdag t/m zaterdag genoeg sneeuwkansen  :D
model GFS

Vanuit het noorden/noordwesten ?

Weatherman

Fototje van hier. jammer dat het straks weg is.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jenkie

Prachtig buiten, centimeter of 2-3. En het sneeuwt flink door. Jammer dat je weet dat de temp langzaam gaat stijgen (nu 0,3) en het waarschijnlijk vanmiddag weer weg is.

jones

Na de sneeuwloze vorige winter en de net niet situaties van de voorbije weken doet zo'n mooi tapijtj deugd. 4-tal cm gevallen

benjamin112

Hier nu flinke sneeuwbuien. Op de rijksweg ligt ook een laagje.

Brisk

Citaat van: Eendagseend op za 24 jan 2015 - 09:07
Wat een sprookje buiten :)
Ik denk dat er toch al gauw een centimeter of 5-7 ligt hierzo. Alles, werkelijk alles is wit! Iemand haalt een dik pak sneeuw van z'n auto
Als ik naar de wolken kijk, zie je net als vroeger grote sneeuwvlokken dansen in de lucht :D
Het doet me nu eindelijk weer even denken aan de winters van 2009 t/m 2013.

@Martijn1978 dank u hartelijk! :)

Mooie kaarten Joep, laat het zo zijn, en de pluimen zijn ook weer aardig goed te noemen na komende week. Zou de winter dan sinds een week en echt aftrap zijn geweest?

Net op meerdere plekken gemeten, 5cm! Mooie droge sneeuw (goed om te sleeën, sneeuwballen en sneeuwpoppen)....en dan het idee dat het straks 6 graden wordt en een drab, helaas.
Let is snow, let it snow, let it snow!

Lucifer

zozo, van een aangename verrassing gesproken....  ;)

lans

Hier in Lochem sneeuwt het hard door mooie dikke vlokken en er ligt al sowieso 5cm
achterhoek

Weatherman

Zal denk ik niet zo heel snel stijgen, want dat doet het nu al niet.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

DSDLimburg

temperatuur 10cm, en het sneeuwt hier behoorlijk. Dit gaat niet in een uurtje weg zijn wat nu al gevallen is. Hier hebben we de hele dag plezier van 8)
seizoen 2018/2019

Marsel

Citaat van: Joep op za 24 jan 2015 - 09:06
Woensdag t/m zaterdag genoeg sneeuwkansen  :D
model GFS

Ja, inderdaad! Mooie kaarten van zowel EC 00als GFS00.
Lage geo's en diktewaarden en bovendien mooi de invloed van de Noordzee onder cyclonale invloeden en koude bovenluchten. Als de kaarten zo blijven krijgen we richting de maandwissel inderdaad een paar dagen met (natte) sneeuw-/hagelbuien vanaf de Noordzee mogeiljk met onweer. Na jaren van afwezigheid kijk ik rijkhalzend uit maar deze ontwikkelingen. Heerlijke wintervariant vind ik dat altijd.

Eendagseend

Maar als er dus vanaf woensdag sneeuwkansen zijn, wil dat zeggen dat de zachte temperaturen van komende week dus drastisch naar beneden moeten worden zijn bijgesteld...

2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Joep


ries1407

Zo het loof niet valt voor St. Martijn (11 nov.) zo zal 't een harde winter zijn.

Borislav

Pluim voor het westen is bagger.
Borislav Lekic

Weatherman

Citaat van: Eendagseend op za 24 jan 2015 - 09:49
Maar als er dus vanaf woensdag sneeuwkansen zijn, wil dat zeggen dat de zachte temperaturen van komende week dus drastisch naar beneden moeten worden zijn bijgesteld...
Dat hoop ik maar, voor nu is het zo jammer dat alles weer weg is straks.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

winter67

Sneeuwkaartje ziet er ook goed uit voor volgend weekend

Joep

Zou het dan toch gaan winteren....


Powered by EzPortal