Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 397317 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mochino

Als het zo licht is zou ik eens een paar mooie fotos maken

Martijn1978

In Ede behoorlijk wit.

Foto van Eendagseend maar nu rechtop  ;)

F.Fredje

Zojuist even de honden uitgelaten: onder de rook van Eindhoven ligt een laagje slush van hooguit een centimeter en het sneeuwt nat; temp is een fractie boven nul.
Er rijden, tot nu toe, NUL treinen tussen Eindhoven en Venlo.

Weatherman

Het sneeuwt  ;D en echt nog niet zo lang.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Joep

Half zeven op, half 8 verzamelen, onderweg voetbal afgelast, sja dat had ik ze gisteren avond al kunnen zeggen.
Spekgladde wegen hier, geen sneeuw helaas dat is nu drie jaar geleden of zo.

Veel plezier rest van NL in de sneeuw geniet er van  :)

Marcellang

Citaat van: Joep op za 24 jan 2015 - 08:04
Half zeven op, half 8 verzamelen, onderweg voetbal afgelast, sja dat had ik ze gisteren avond al kunnen zeggen.
Spekgladde wegen hier, geen sneeuw helaas dat is nu drie jaar geleden of zo.
Veel plezier rest van NL in de sneeuw geniet er van  :)
Balen Joep, wat een slapers daar zeg  ???
Bedankt Joep en hopelijk voor jullie ook dit seizoen nog wat van dat winterse goud  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Amijeee

Leeuwarden is wit!  :D Zeker 3 tot 4 centimeter gevallen..

Joep

Leuke winterkaartjes voor komend weekend


Remy

Ik wordt wakker met een laag sneeuw :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Armand

Hier matige sneeuwval, vlokken zo groot als euromunten. Ze blijven overal aan kleven, ik heb geen ijzel gehad. Sneeuwdek ongeveer 3-4 cm. Tact -0.6

Reutel

Tilburg matige tot zware neerslag in sneeuwvorm. Ligt ongeveer 3-4 cm sneeuw. Volgens de radar is dit de laatste neerslag, en geen regen gezien! :D

Temp wel boven nul, dus de sneeuw zal niet lang blijven liggen.

Lothiriel

Hier is het mooi wit en sneeuwt het momenteel hard! Sneeuwdekje van een 4-tal cm. Dan toch nog eens echte sneeuw gezien deze winter :)

Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Weatherman

Citaat van: Reutel op za 24 jan 2015 - 08:35
Tilburg matige tot zware neerslag in sneeuwvorm. Ligt ongeveer 3-4 cm sneeuw. Volgens de radar is dit de laatste neerslag, en geen regen gezien! :D

Temp wel boven nul, dus de sneeuw zal niet lang blijven liggen.
sneeuwt nu bijna niet meer.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Joep

Vanochtend nog op veel plaatsen (zeer) glad door ijzel en sneeuw. Daarna verdwijnt de gladheid, komt de zon eraan te pas en loopt het kwik flink op. Zondag is het tot de avond droog: na het weekeinde wisselvallig en vrij zacht weer.

Het begon tijdens de afgelopen nacht als regen (met ijzel), er viel ook ijsregen en uiteindelijk, door de intensiteit van de neerslag, koelde de atmosfeer verder af en ging het in veel regio's flink sneeuwen. Rond 8 uur lag er in Roodeschool 7 tot 8 centimeter. In het Zeeuwse Sluis viel hoofdzakelijk regen: 10 mm. Later vanochtend volgen meer cijfers.

De neerslagzone, samenhangend met het frontensysteem van een IJslanddepressie, speelt een groot deel van Nederland vanochtend parten. Met name in het oosten en noordoosten kan het nog enige tijd pittig sneeuwen. In het westen wordt het in de loop van de ochtend droog en stijgt de temperatuur. Om 7 uur was het op Vlieland al 5,7º.
Vanmiddag klaart het op en is het droog maar in het noorden komen vanaf de Noordzee enkele buien opdraven. De wind ruimt naar het noordwesten en het kwik loopt op naar waarden tussen 3 en 7 graden.
Na een nacht met plaatselijk gladheid door bevriezing of opvriezing van natte weggedeelten, blijft het zondag overdag dankzij een uitloper van het Azorenhoog droog. Later op de dag worden van het westen uit de wolken weer dikker en in de avond is er kans op regen. De middagtemperatuur komt uit op circa 6 graden.

jan visser


F.Fredje

Citaat van: Reutel op za 24 jan 2015 - 08:35
Temp wel boven nul, dus de sneeuw zal niet lang blijven liggen.

De ondergrond is, door de vorst van de afgelopen dagen, anders koud genoeg om er voor te zorgen dat Brabant en Limburg voor de rest van de dag op hun gat liggen.

Het sneeuwt hier nu flink, overigens. Er is ong. een centimeter bijgekomen sinds 7-en.

MamaAs

Ja hier EINDELIJK sneeuw!!
En ja, om half 8 stonden wij met de kinderen al buiten  ;D
Daarna begonnen het wat te ijsregenen en alles is nu jammer genoeg aan het wegsmelten.
Maar ik kan weer eventjes vooruit  ;D

DSDLimburg

Hier gaan we toch zeker al naar de 5 cm.
seizoen 2018/2019

Joep

Woensdag t/m zaterdag genoeg sneeuwkansen  :D
model GFS

Eendagseend

Wat een sprookje buiten :)
Ik denk dat er toch al gauw een centimeter of 5-7 ligt hierzo. Alles, werkelijk alles is wit! Iemand haalt een dik pak sneeuw van z'n auto
Als ik naar de wolken kijk, zie je net als vroeger grote sneeuwvlokken dansen in de lucht :D
Het doet me nu eindelijk weer even denken aan de winters van 2009 t/m 2013.

@Martijn1978 dank u hartelijk! :)

Mooie kaarten Joep, laat het zo zijn, en de pluimen zijn ook weer aardig goed te noemen na komende week. Zou de winter dan sinds een week en echt aftrap zijn geweest?
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Powered by EzPortal