Winter discussietopic 2014/2015 deel 6

Topic gezien door 396906 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 14 jan 2015 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

TSjaaaah lange termijn (trouwens bovenluchten moetne hierbij nog eerst een dag ofzo goed afkoelen :-)

Joep


pietjelol

weetje wat me opvalt met lt. Iedere keer komt het met een koude oplossing rond de maandwisseling. Zou het dan toch nog?

winter

Citaat van: pietjelol op vr 23 jan 2015 - 19:55
weetje wat me opvalt met lt. Iedere keer komt het met een koude oplossing rond de maandwisseling. Zou het dan toch nog?

Eerst GFS nu ECMWF die met een precies dezelfde situatie komt! Enorme Groenlandblokkade, vooral die van ECMWF is mooi met extreem lage bovenluchten temps op 1500 m! GEM komt ook met een soortgelijke run. Dus wie weet, alles modellen laten de winter zelfs al 29 januari invallen ipv. 1 februari! Dus op kortere termijn beter :)
Ben benieuwd naar de sneeuwkaarten van GFS en ECMWF.

Eric


Remy

Citaat van: winter op vr 23 jan 2015 - 20:06
Eerst GFS nu ECMWF die met een precies dezelfde situatie komt! Enorme Groenlandblokkade, vooral die van ECMWF is mooi met extreem lage bovenluchten temps op 1500 m! GEM komt ook met een soortgelijke run. Dus wie weet, alles modellen laten de winter zelfs al 29 januari invallen ipv. 1 februari! Dus op kortere termijn beter :)
Ben benieuwd naar de sneeuwkaarten van GFS en ECMWF.
Het ziet er niet echt optimaal uit voor een late winter.Maar idd wel kansen op sneeuw en een beetje vorst.Zeker hier in oost Groningen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

ron12

Vorst in Februari. ik zie het niet  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Kermisspin

Lees net op Facebook dat het KNMI code rood weeralarm overweegt voor morgen. Iemand die dit kan verifiëren? :)
Volvo for life!

Weatherman

Citaat van: Kermisspin op vr 23 jan 2015 - 20:33
Lees net op Facebook dat het KNMI code rood weeralarm overweegt voor morgen. Iemand die dit kan verifiëren? :)
zal vast niet voor sneeuw zijn  :(
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

gilleeesss

Citaat van: ron12 op vr 23 jan 2015 - 20:23
Vorst in Februari. ik zie het niet  ;)

Ja zo'n dingen zijn net 'jojo's ' :D gaat van 10 naar -2 in een dag tijd op lange termijn xd

Der RoX

Zou wel weer grapoig zijn als 3 van de afgelopen 4 februari maanden ons weer met beide benen in de vriescel zet :')
WiNtEr!!11!1!@

Remy

Vanmiddag in Mussel om uurtje of drie genomen. Uitgesneeuwd vocht uit de stallen die er overal staan!
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Tam

^^^^^
ik ben er helemaal ondersteboven van.

:P ze staan inmiddels geroteerd.

Extremissimorum

Citaat van: Weatherman op vr 23 jan 2015 - 20:35
zal vast niet voor sneeuw zijn  :(

Nee voor ijzel he, duhh! :P Daarom is er nu ook al code oranje.

Citaat van: Kermisspin op vr 23 jan 2015 - 20:33
Lees net op Facebook dat het KNMI code rood weeralarm overweegt voor morgen. Iemand die dit kan verifiëren? :)

Niet te verifieren, maar zal goed mogelijk zijn. Heb ik eerder al aangestipt.

Remy

Citaat van: Tam op vr 23 jan 2015 - 20:53
^^^^^
ik ben er helemaal ondersteboven van.
Ja mijn telefoon ook... geen idee wat er mis ging maar het ging al fout bij het posten dat de server mijn uploads niet goed had ontvangen.
Wel tof bdw dat bij opnieuw proberen de server meldt dat er bestanden zijn ontvangen en of ik die wil gebruiken.
Gedaan maar dus geflipt het horizon bitje heeft gefaald :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Weatherman

Citaat van: Extremissimorum op vr 23 jan 2015 - 20:55
Nee voor ijzel he, duhh! :P Daarom is er nu ook al code oranje.

Niet te verifieren, maar zal goed mogelijk zijn. Heb ik eerder al aangestipt.
weet ik ook. Maar baal ervan.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Remy

Wat die ijzel betreft ben ik heel benieuwd,dit kon wel eens heel erg serieus worden omdat het allemaal best lang gaat duren.
Denk dat TENNET ook een code rood heeft momenteel.
IJs opbouw aan hoogspanningsdraden kan in een paar uur tijd de masten uit de grond trekken of simpelweg doen instorten.
De kabels gezamenlijk zelf zijn sterker dan de masten waar ze aan hangen.
Bij stevige wind (meer dan vijf) en een dikke(best serieus dikke 2CM of meer) laag ijs kunnen die massaal en compleet naar het land van ooit waaien.
Mensen denken dat die kabels heel warm zijn maar dat zijn ze niet als het waait,zomers is de meeste opwarming bij windstil weer gewoon van de zon.
Dit is heel interessant weer.
Sodejutes! De spanning staat er nog op!

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

winter67

Hoe komen jullie erbij met dat Groenland blokkade ik zie alleen maar kaarten dat de azorenhoog wint bij 12z of is die Groenland blokkade 18z?

GeneralDuke

Volgens mij gaat dat over de langetermijnverwachtingen, rond eind januari/begin februari.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Powered by EzPortal